články

Reportáž: www.CBDB.cz - nový žralok v poklidných vodách českého internetu

Asi těžko bychom hledali člověka, který si za život nepřečetl alespoň jednu knihu. Na příjemné večery strávené se sklenicí vína a dobrým literárním titulem si každý jistě rád zavzpomíná. Pokud jste však někdy zkoušeli najít na internetu nějaké ucelené informace o knihách, pravděpodobně jste narazili. Člověk strávil často spoustu času zdlouhavým hledáním, protože informace byli roztříštěné a nalézt je bylo obtížné. Tomu však nyní konečně učinila přítrž ČBDB. ČBDB - zkratka znamenající Česká bibliografická databáze - je ambiciózní projekt na adrese www.cbdb.cz, který si klade za cíl vytvořit na jednom místě veřejně dostupnou, přehlednou, kvalitní a komplexní databázi o všech literárních titulech, které kdy vyšly v českém jazyce. Návštěvníci se tak mohou těšit na bohatou informační základnu, ve které mohou volně vyhledávat informace o tisícovkách knih. O každé se dá zjistit na jednom místě mnoho důležitých informací, a díky tomu, že ČBDB přímo spolupracuje s google books, je možné také některé knihy číst přímo na internetu ve vašem prohlížeči. Jednoduchá registrace - samozřejmě zdarma - je to jediné, co vás dělí od mnoha dalších skvělých funkcí. Po jejím provedení budete moci každou knihu hodnotit a podílet se tak na vytváření žebříčku nejoblíbenějších a nejlepších knih. Také si můžete vytvářet svoje vlastní přehledy přečtených a oblíbených knih, a prohlížet si stejné přehledy u ostatních uživatelů. Díky tomu budete mít možnost snáze najít přátelé a spřízněné duše, které mají stejný či podobný vkus, jako vy sami.

Pokud máte často problém s tím, jakou knihu na čtení si vybrat pro příště, jistě oceníte možnost skrytou pod názvem Tip na knihu. Nejedná se o nic jiného, než o analýzu provedenou z vašich seznamů přečtených a oblíbených knih. Stránky vám pak na tomto základě sami doporučí ze své databáze tituly podobné těm, které jste si oblíbili, a vy tak budete mít velmi usnadněný výběr.

A když se vám nějaká doporučená kniha zalíbí a budete si jí chtít koupit? Tohle je na tom vlastně to skvělé - s ČBDB není totiž nic snazšího - autoři mysleli nejen na vaší touhu po informaci, ale také na vaší kapsu! Web totiž nabízí unikátní možnost nazvanou Nejlepší cena. Stačí zvolit požadovaný titul, a ČBDB prohledá internetové stránky všech dostupných knihkupectví a na zlatém podnose vám naservíruje seznam s nejnižšími cenami a odkazy přímo na web daného obchodu.

Pokud by se náhodou stalo, že by vám v databázi scházela nějaká kniha nebo dokonce spisovatel, můžete pomocí přehledného rozhraní sami přidat to, co vám chybí. Administrátoři vámi přidané informace pouze rychle ověří, aby zajistili, že zveřejněná budou jen opravdu kvalitní data, a pak přidání schválí. Uživatel s nejvíce přidanými a schválenými tituly bude jednou měsíčně vyhodnocen a vyhraje hodnotné literární ceny.

Tak co říkáte? Máte-li rádi knihy, nemůžete prostě na www.CBDB.cz chybět!

19.11.2009
-ext-