Diskuze k autorovi: Dan Brown

Romcza   [11.12.2011]
prozba
Znate nekdo nakeho autora ktery se aspon z pulky vyrovna Brownovi??? už mam přečteny všechny jeho knížky(a jsem nimi unešena!!!) ted nemam co číst mužete mi neco doporučit??? Děkuji
BoboKing   [13.12.2011]
Ono před lety se tady tipy na romány a lá Brown jen hemžilo, ale už je to trochu minulost. Tak z dovolením něco, co jsem četl, či mi bylo doporučeno:
(přes různé databaze knih a katalogy si pak zjistěte, o čem jsou)

SARDOU, Romain. A odpusť nám naše viny- : historický thriller
SARDOU, Romain. Zbav nás od zlého
JÉGO, Yves; LÉPÉE, Denis. . Operace Bosch
SHELDON, Sidney. Akce Soudný den (inspirovala Browna k napsáni první knihy)
MARTÍN, Esteban; CARRANZA FONT, Andreu. . Gaudího klíč
KASTNER, Jörg. Andělský papež
KASTNER, Jörg. Andělská kletba
KHOURY, Raymond. Poslední templář
VANDENBERG, Philipp. Sixtinské spiknutí
WHEELER, Thomas. Arcanum
WALLACE, Irving. Muž, který hledal pravdu : evangelium podle mrtvého
READING, Mario. Nostradamova proroctví
SMERCEK, Boris von. Druhý grál
EGELAND, Tom. Konec kruhu
VANDENBERG, Philipp. Zapomenutý pergamen
VANDENBERG, Philipp. Páté evangelium
Sandra   [02.12.2010]
digitální pevnost a ostatní
Od Dana Browna jsem měla možnost přečíst jako první Šifru mistra Leonarda, Andělé a démoni poté Ztracený symbol a teď čtu digitální pevnost. Vím, že je to na přeskáčku, ale mě to nevadí, alespoň se mi tam stále nemíchá Langdon. Šifra mě fascinovala, ale film tak nehorázně zkazili až to není pěkné ... Andělé a démoni, byli úžasní ! Ztracený symbol si už pomalu nepamatuji, ten děj ... Ale Digitální pevnost, ta mě zase dostala. Doma už mi čeká Anatomie (pavučina) lži, tak jsem zvědavá čím překvapí ;) Jsem docela zklamána z Šalamounového klíče, že vydali jenom takovou náhražku. Brown by to měl vydat !!!!
Veronika   [09.01.2011]
Anatomii lži sem teďka dočetla a je fakt úúúžasná :)
BoboKing   [23.02.2010]
Ztracený symbol
Tak četli jste tady už někdo toho nového Browna? Jak jsme napsal v recenzi, nepřekvapil, v dobrém. Pořád stejný standard. Včera jsem dostal od kolegyně dokonce porcovaný cukr s vyobrazením knihy Ztracený symbol. Prý se to rozdává ke koupeným knihám.
Pett   [23.02.2010]
Jsem na stý straně, tak uvidíme jak se Dan vytáhne :) trochu mě tedy překvapuje ten jeho stále stejný Langdonův koncept, ale tak třeba tentokrát mě něčím vyvede z míry- každopádně se mu musí nechat, že vtáhnout do děje on umí vcelku mistrovsky! A to jsem teprve na začátku- věřím, že pak z toho hledání budu úplně na větvi zasejc jako u Démonů :))
Veronika   [09.02.2010]
Nejlepší kniha, kterou jsem kdy četla? Proboha...
Vážení, já jsem nějaká zmatená...když si čtu diskuzi " nejoblíbenější autoři", tak mám strašnou radost, jak lidi čtou a hlavně co čtou...padají tam jména jako Irving, Čapek, Smith, King, Loukotková, Clavell, Coelho aj. prostě nádhera. To jsou knihy, resp. autoři, kteří ve vás vyvolají něco, co si budete pamatovat i za několik let, možná navždy. A naproti tomu stojí klasický napínavý dobrodružný román, který sice přečtete za pár dní, ale za pár let si na něj nevzpomenete. A pak tu čtu komentáře " nejlepší autor ze všech"...chudák paní Loukotková a jiní....
Iva   [10.02.2010]
Neviděla bych to tak černě - jednak to mohou psát mladí čtenáři, kteří se (snad) "pročtou" i k náročnější literatuře, a pak jde o nej- autora právě jen pro daného čtenáře, ne o nějaké objektivně sestavené žebříčky.
Veronika   [10.02.2010]
Ivo,
pokud bude Brown most k náročnější literatuře, tak máte pravdu, že úlohu splnil... ;o)
Peta007   [11.02.2010]
jak jsem se rozečetl Brownem
Jsem živoucí důkaz, že Brown posloužil k tomu, abych se rozečetl. Četl jsem hodně v mládí, když nebyly ještě počítače a internet. Krásná doba. S odstupem času, nárůstem různých zájmů, práce a rodinných starostí jsem skoro přestal číst. Pak mi někdo doporučil Brownovu Šifru, tu jsem zhltnul raz dva, potom i další jeho knížky. Pak jsem začal hledat i jiné autory a dočetl se až po Emila Hakla, Murakamiho (asi můj současný nej autor), Trevaniana, Sardou, Franze Kafku, Larssona, Zafóna.... Takže Brown mě opravdu nakopnul a jsem mu za to vděčný. Ztracený symbol si určitě koupím, ale už nejsem tak nažhavený jako na začátku, jsou lepší knihy, které člověku skutečně zůstanou v srdci.
BoboKing   [09.02.2010]
Už se to blíží
Tak zítra by se v Česku i Slovensku mělo rozjet šílenství jménem "Ztracený symbol". Už se těším, doufám, že se mi to dostane co nevidět do rukou.
monika   [04.11.2009]
prý má v česku vyjít v unoru
Jan V.   [07.06.2009]
Nevíte něco o Šalamounově klíči? Měl vyjít už dávno a pořád se o něm nedá nic najít..
racer   [08.06.2009]
Ahoj, podle zpráv, které jsem četl, kniha Šalamounův klíč nebude. Místo ní v USA a VB vychází v září titul Ztracený symbol.
Jan Machala   [01.07.2009]
Brouwnův klíč
Před minulý týden jsem se na to ptal v jenom knihkupectví, tam mi bylo řečeno že vyjde letos na podzim ale bohužel jsem se neptal jesli už překlad nebo originál. Oficiální stránky taky hlasaj na neco tak kolem podzimu.
racer   [01.07.2009]
Brownova nová kniha The Lost Symbol (Ztracený symbol) vyjde v USA a VB v září tohoto roku. Datum českého vydání zatím nebylo stanoveno.
KetkaCa   [08.09.2009]
Datum českého vydání je údajně 10. února 2010
anonym   [22.03.2009]
Podobné
No pokud se někomu líbí Šifra ML a chtěl by něco podobného, pak můžu doporučit knihy od Steva Berryho, podobné témata, podobný styl, akorát poněkud ještě více akčnější, což se ne každému líbí. Navíc má v knihách více historických nesrovnalostí než Brown, ale zase to prospívá ději. Asi nejlepší od něj je Templářské dědictví.
KetkaCa   [08.09.2009]
Templářské dědictví
Neřekla bych že akčnější. Knihu jsem nedávno dočetla a Cotton Malone oproti Langdonovi působí trochu jak agent důchodce.
Knížka se nečetla špatně, ale Brown je Brown :-)
Martina n.   [27.07.2008]
odpovědět
Brown napsal jenom 4 knihy a to-andělé a démoni
-Šifra mistra Leonarda
- Pavučina lží
- Digitální pevnost
každá z těhle knížek je jiná, takže šifře není podobná ani jedna: Zatím nevím jaká je kniha Šalamounův klíč
anonym   [19.08.2008]
Nedávno vyšla ale ještě Anatomie lži
pietro70   [19.08.2008]
Anatomie lži
V první chvíli jsem se nadchnul, že tu máme nového Browna, ale pak jsem zjistil, že je to Pavučina lží. Změnu zažitého názvu nechápu...
Cubr   [23.09.2008]
anatomie lži
Anatomie lži je totožná knižka s Pavučinou lží nevím proč změnili název knihy. Snad aby se lépe prodával ? Jinak je to ale pěkné čtení ale u mě vede Šifra...:-)
argo   [24.09.2008]
anatomie lži
Originál knihy je Deception point, pro což je těžké najít český ekvivalent. Knihu jsem vydávali v jiném překladu než původně Metafora, a proto jsme zvolili i jiný překlad názvu. Na záložce jsme uvedli, že kniha původně vyšla v česky jako Pavučina lží, aby čtenáři pochopili, že se jedná o stejnou knihu.
cubr   [23.09.2008]
Šalamounův klíč
Dle mých informací je již kniha na světě, ale čeká se na překlad do češtiny, taky se na ní těším, knihy DB se čtou velmi dobře hned od prvních stránek.
boboking   [23.09.2008]
A kde to vyšlo, ani amazon zatím nic netvrdí? A ten ví snad všechno dopředu. Jinak se taky těším, DB se čte fakt dobře.
hanna   [30.12.2007]
the solomon key
tak dle wikipedie by mel salamounuv klic vyjit 30. prosince 2008, coz je presne za rok a na cesky vydani si jeste teda pockame...chjo...:-(
Kýka   [24.11.2007]
Něco jako Šifra
ahoj nezna nekdo knizkku od Browna ktera je podobna Šifre mistra Leonarda ale na Andele a Demoni predem dik :o)
Eliška   [31.03.2009]
každá kniha od něj je jiná;o)
B   [19.11.2007]
Bod klamu
A nevíte někdo jestli už u nás vyšla knížka s názvem Bod klamu?? Na netu jsem jí zatím našla jen ve slovenštině... přečetla jsem zatím všechny knížky od Browna, co u nás vyšly a tak bych chtěla i ty další dvě, aspoň bych měla dárek na vánoce, kterej by se hodil i mě... ;-)) kdyby měl někdo nějaký info, prosím písněte...
Petra   [20.11.2007]
Bod klamu je slovenský překlad knihy, která u nás vyšla jako Pavučina lží. Originální název knihy je Deception Point. V CZ vyšly zatím čtyři knihy - Šifra mistra Leonarda, Andělé a démoni, Pavučina lží a Digitální pevnost. Pokud vím, tak se připravuje Šalamounův klíč.
Roksha   [04.07.2008]
je to pavučina lží
Bod klamu je doslovný překlad knihy s názvem decepton point. U nás se ta kniha přeložila pod názvem pavučina lží takže bohužel nic nového. Taky jsem se nad tím zastavila, ale je to to samý...
Cubr   [23.09.2008]
Bod klamu
Bod klamu je snad totožná s Anatomií a Pavučinou jenom jiný název :-(
Bohuslav   [19.10.2007]
KNihy DB
Musím se přiznat, že jsem četl všechny u nás vydané knihy Dana Browna. Asi nejvíc se mi líbila Pavučina lží. Šifru jsem četl dávno před filmem a asi i proto mě film zklamal.
Nikča   [22.03.2007]
Pavučina lží
Momentálně čtu už třetí knížku od tohoto autora (Pavučina lží) a moc se mi líbí. Nikdy bych nepřečetla knížku, která má kolem 400 stránek, ale tyto knížky mě dost zaujaly.
Bronches   [22.03.2007]
info
Nevite někdo, kdy konečně výjde kniha "Šalamounův klíč"???
Kdyby jste měli někdo nějaké info, tak dejte vědět ;)
Gábi   [25.09.2007]
Šalamounův klíč
Taky bych ráda věděla kdy vyjde Šalamounův klíč...? Nemám co číst :o(
racer   [25.09.2007]
ještě ji ani nedopsal
Podle informací, které mám a jak se zde uvádělo nedávno v drbu ji Dan Brown ještě ani nedopsal. Takže vydání je v nedohlednu, natož české...
Cubr   [23.09.2008]
když není DB doporučuji :-)
Záhadná ikona - Bill Napier a nebo Afgánec - Frederick Forsyth moc pěkné počtení :-)
Radka Trčková   [21.03.2007]
diskuze k autorovi
Teď zrovna jsem asi v půlce Andělů, zpočátku se mi do toho moc nechtělo
ale po 30 straně mě to zase vtáhlo do děje.Šifru jsem četla asi před
dvěma měsíci, už se těším na Pavučinu lží. Fakt bomba.Brown mě prostě
dostal.
DAwe   [02.02.2007]
Digital fortress
To je opravdu nejlepší kniha kterou jsme v poslední době četl, malinko přehnaná( protože jsem programátor ) ale o to zajimávější.Chystám se n apavučinu lží.
TerkaX   [17.02.2007]
jj, taky me dost zaujala. Ale podle me je stejne nej knizka Andele a demoni. tu primo miluju!!
Oliva   [18.02.2007]
Andělé a Démoni
Jojo, musím s Tebou souhlasit! Andělé a Démoni jsou opravdu nejlepší z Brownových knih. Ani by mi nevadilo, kdyby zfilmovali spíš A+D než Šifru... Tedy až na ten "bondovský" konec - jak jsem již někde v diskuzi psala.
agir   [19.02.2007]
Já to vidím úplně jinak: všechny knihy Dana Browna jsou špatné a Andělé a démoni jsou ze všech nejhorší, ještě horší než Šifra, a to už je co říct. Působí až směšně, jako neúmyslná parodie.
anonym   [19.02.2007]
Viděla jsem film Šifra.... a nepřinutil by mě číst knihu. Celý příběh mi připadá jako slátanina nesmyslů...
Vítek   [19.02.2007]
Ač anonym, tak s ním souhlasím...
terry   [30.12.2007]
souhlas
andele a demoni je snad nejhorsi a nejkomictejsi knizka kterou jsem kdy cetla...presne jak tu nekdo pise-slatanina nesmyslu...nechapu jak muzete lidi utracet penize za takove hovadiny ktere pan brown napsal jen proto aby vydelal miliony.slozil do sebe verejnosti oblibena temata soucasnosti a milionky se sypou..
anonym   [14.01.2008]
Tak je slož taky a budeš v balíku
Kachy   [16.10.2007]
...
Tys je četl/a že máš tak bohatej komentář?
Petr   [06.03.2008]
Slátanina? Snad jen pro pár "omezených" čtenářů.
Ačkoli nejsem žáden velký knihomol, Dan Brown si u mě vysloužil obrovský respekt. Jestliže někdo napíše, že Andělé a démoni je slátanina, je vidět, že neví co četl. Autor předvedl velký přehled z různých oborů, ať už jde o fyziku (např.CERN ve Švýcarsku opravdu existuje a zabývá se mimo jiné i vývojem urychlovače) dějiny, nebo o historické památky (přesně sedí popis památek - v Římě jsem byl a při čtení jsem si vybavoval popisované skutečnosti). Do těchto faktů, kterými si člověk rozšíří obzor, zasadil autor příběh (přiznávám, že lehce přitažený), který donutí i takové, jako jsem já, dočíst knihu do konce.
Trinaja   [15.06.2008]
Andělé a démoni budou
všem už je to zřejmě známo ale stejně bych vám ještě ráda řekla, že andělé a démoni vtrhnou do kin někdy koncem tohoto roku :-)) snad budou lepší než šifra :-)
míma   [30.04.2009]
no tak ted sme se dočlkali...14.5.jdeme na preminéru ;o)
Radka Trčková   [21.03.2007]
diskuse k autorovi
Četla jsem Šifru, ted jsem asi v půlce Andělů.Knihy od DB mě zpočátku
moc nezaujmuly, ale po 30 stranách se nemůžu odpoutat. Je to prostě
bomba. Už se těším na Pavučinu.
Pietro   [19.02.2007]
Pavučina lží
Já četl první Šifru, potom Pavučinu, potom Pevnost a teď Anděle.
Nejvíc ze všech se mi líbila Pavučina lží.
Ovlivněn tímto druhem knih, jsem se dostal ne náhodou ke knize Soudný den od S. Sheldona. Je sice lehce scifi, ale pouze v té míře, že nemůže vadit snad nikomu (téma nechci prozrazovat :). Doporučuji všem, komu se líbí styl Dana Browna. On sám byl totiž touto Shledonovou knihou vyprovokován k napsání také něčeho tak čtivého (tak vznikla myslím Šifra, nebo jiná jeho kniha, ...nevím už přesně).
Cubr   [23.09.2008]
Pietrovi ...
Pietro díky za doporučení jdu se shánět po Soudném dnu od S. Sedona !!
kokina   [02.02.2007]
Šifra byla úplně skvělá, přečetla jsem ji jedním dechem a byla natěšená na další knížky. Tak jsem vzala do ruky Andělé a démoni a přečetla první stránku a něco ve mně hrklo, pak jsem vzala Digitální pevnost, přečetla první stránku a nevěřila svým očím. Všechno začíná stejně... někdo je v pokoji a zazvoní mu telefon. Když jsem četla dál, připadalo mi, že autor snad píše všechno podle jedné předepsané osnovy. Nemám odvahu přečíst něco dalšího, ze strachu, že mi bude připadat, že už jsem to četla.
Kachy   [16.10.2007]
No jo
No jo ale když čteš jen o kousíček dál,poznáš,že každá knížka(ať už začíná stejně nebbo má podobnou " osnovu ") je o něčem upe jinym.Vem si tohle: Šifra byla o Paříži,o hledání ztracenýho Ježíše Krista.Andělé o Římu,o fyzice a vysoce výbušný látce.Digitální pevnost o počítačích a utajenejch společnostech a Pavučina o severnim pólu.Takže si každej přijde na svý podle toho co se mu líbí.Šifra je pro pobožný a ty,co se zajímaj o křesťanství.Andělé pro fyziky,Pevnost pro počítačocý maniaky a Pavučina pro milovníky drsnejch podmínek.A to se mi na jeho knížkách líbí.Každá zvlášť tě zaujme jinym způsobem a najednou zjistíš že víš od všeho kousek:víš něco o křesťanství,něco o fyzice,něco o tajnejch kódech...Ale to je jenom můj názor.A fakt je že to s tim telefónem je docela blbý:)
terry   [30.12.2007]
spis bych rekla ze prave naopak-ti co se zajimaji o krestanstvi tak sifru asi nejradsi zahodi z okna,stejne tak jako fyzikove andele a demony...
Teuinka   [21.01.2007]
Dan Brown ví jak zapůsobit na člověka, ví co mu v těch jeho slátaninách nabídnout aby byl člověk napjatý a knížku zhlt jedním dechem. Chcete se zabavit za dlouhých nočních večerů, tak si to přečtěte nic proti tomu nemám je to prostě bestseller který ma zaujmout co nejvíce čtenářů. I já ji přečetla za 2 dny kromě digitalní pevnosti na tu už jsem neměla žaludek, ale hlavně prosim vás sem nepleťŤe žádnou poentu nebo odkaz co by měla kniha dávat. Je to jen kasovní trhák a jestli si chcete přečíst skutečně vynikající knihu o tom že náboženství není založeno na církvi ale na víře v srdci tak si prosímvás přečtěte Jeho Království od Waltariho a nepletťe sem Browna... mohl by dělat pro disneyland... na to sou ty jeho nápady super, akorát pro Američany... ale to je teď asi in Jediný plus je že tak celý svět byl seznámet s církevními nepravdami a tak se této tématice začalo mnohem více věnovat, to halo ale stejně za chvíli opadne
terry   [18.02.2007]
ano
úplně souhlasím. Jsou to knihy napsané a vydané s tím účelem vydělat na nich. Jsou napané tím způsobem aby je četlo co nejvíce lidí. A knihy napsané za tímto účelem pro mě nejsou dobré knihy.
Vítek   [18.02.2007]
Konečně! Lidi, kdo ho znal před tou uměle vyvolanou mánií kolem Šifry? Troufnu si říct, že skoro nikdo. A z ničeho nic, každý čte knihu Andělé a Démoni a všechny ostatní. Ale Andělé a Démoni jsou starší knihou a kdo ji četl před Šifrou? Dan Brown píše brak o nic lepší než moje slovky ze školy...
michal zizala   [12.09.2007]
ty jsi teda ale chytra.......
peety   [20.01.2007]
Ahojky! Já četla Šifru, A a D a Digitální pevnost... Bavilo mě všechno... Jenchci říct...já sem ateista a po přečtení těch knížek je můj názor pořád stejný. Jen...můj názor...co se církve týče, mám proi tomu své výhrady..ale DB mi kápl do noty důležitou a pravdivou myšlenkou..křesťnství, církev...důležitá je víra člověka jako taková a ať si kdo chce věří čemu chce, kyž tím nikomu neublíží a pomáhá mu to se vyrovnat s určitými okolnostmi žití... Ale k tomu nějaká instituce a organizace nejsou tčřeba...akorát se tím víra stvá výdělečnou činností..
hanka   [16.12.2006]
Čau lidi.I já sem četla. šifru.Potom sem se tomu začala věnovat ,zjistila sem jak krásně všechno do sebe zapadá.Lidská hloupost a slepost je blbá vlastnost.
M.K.   [16.12.2006]
To je dobře, že jsi četla... Co je podle Tebe hloupost??? A čí?????
anonym   [17.12.2006]
No a mě by zas azjímalo, co že je ta "slepost"?:)
Oliva   [04.12.2006]
Šalamounův klíč
Lidičky, nevíte náhodou, kdy by se měl oběvit v knihkupectvích Šalamounův klíč? Nemáte někdo nějaké informace? Děkuji Ola :)
pedro   [04.12.2006]
Co já vím, Šalamounův klíč by sice měl vyjít tento měsíc, ale v originále, takže u nás si na něj pravděpodobně ještě nějaký čas čtenáři počkají.
Oliva   [04.12.2006]
Šalamounův klíč
Děkuju za info... I originál mi stačí :)
Lucie   [04.12.2006]
Co je první?
Ahoj,
musím souhlasit, že "šifra" je báječná kniha-stejně jako většina z vás jsem ji přečetla jedním dechem. Teď bych ji chtěla koupit v originále kamarádovi,...Někde jsem ale slyšela názor, že to je buď první díl nebo pokračování nějaké jeho další knihy....mužu se vás někoho zeptat, jak to teda je? Díky za odpověď. Lucie
Oliva   [04.12.2006]
Andělé a Démoni
Ahojky Lucko, nedá se přímo říct, že by byla šifra 2.díl... I když vlastně proč ne. Dalo by se říct, že Andělé a Démoni jsou 1. díl, jelikož tam vystupuje jako hlavní hrdina Robert Langdon (který je i hl. hrdinou v šifře). Ale pokud budeš chtít kamarádovi darovat i další "díl" podobný Šifře a Andělům, počkej si na Šalamounův klíč. Ten by měl vyjít tento měsíc (doufám, že na Vánoce už bude!).
Ať se kamarádovi dárek líbí.
Ola :)
Oliva   [29.11.2006]
Dan Brown
Ahoj všem :) Taky jsem "faninkou" Dana Browna :) Jako první jsem shlédla v kině film Šifra... poté jsem si hned koupila knížku (Šifru), knížku jsem "přehltla" jedním dechem!!! Souhlasím se všemi, co píší, že knížka je milionkrát lepší než film. Nedalo mi to a koupila jsem si i knížku Andělé a Démoni... opět jsem jí přečetla během několika dnů (ani televize mě nelákala)... mno a teď NETRPĚLIVĚ čekám na Šalamounův klíč.
Celkově mě chytlo toto téma, o kterém píše DB. Má velmi skromná knihovnička se během jednoho roku rozrostla o 5 knížek! (což u mě není normální!) Koupila jsem si i Poslední Templář, Templářské dědictví a Svatý grál...
PROSTĚ MĚ TO CHYTLO! :)
azizi   [26.11.2006]
Génius
Tenhle chlap je vážně génius. Večer jsem si začal číst Andělé a démoni a už jsem neusnul, četl jsem jí celý večer dokud jsem nespočinul na poslední stránce, jeho knížky mě přímo fascinují, jenom se začtete a už z knihy nespustíte oči.
n!ghtf@ll   [28.11.2006]
jj
Jo máš pravdu. Taky jsem četl Andělé a Démoni a nechtělo se mi od toho odejít. Jenže zákon schválnosti je zákon schválnosti. Vždycky se něco přihodilo, ale i tak mi to nezabránilo abych si ji přečetl. Nevím čím to je ale Brown dokáže psát tak že to zaujme a už nepustí.
azizi   [29.11.2006]
JJ
JJ máma na mě koukala jak na blázna, že nechci jít k televizi ani k PC.A teď od ní nemůže odtrhnout oči ani ona.
TerkaX   [17.02.2007]
jj, to se mi taky stalo, naprosto s tebou souhlasim. Je to fascinující ctení, v lete bych se ráda koukla do Rima a Vatikanu na ty pamatky (jako blazniva fanynka knihy Andele a demoni bych si tam pak mohla predstavovat ty sceny, he..:))
Gábi   [26.10.2006]
pro ares.wares
Ahoj! Tak jsem přečetla Matouše! "Krásný slova, je škoda, že to takhle nefunguje, byl by svět krásnější"!! Už mám připravenou další četbu až dočtu Andělé a démoni, pustím se do "Kladivo na čarodějnice" :o) Škoda, že nemůžeš doporučit :o( čus
ares.wares   [19.10.2006]
Móda, zaslepenost a pravda
Těm, co si dělají obrázek o CÍRKVI podle knih Dana Browna bych zde rád doporučil i pár knih, tak říkajíc z druhé strany, aby si mohli udělat skutečně oběktivní obrázek... Tak prvně bych začal BIBLÍ. Poproste rodiče, určitě nějaký exemplář doma mít budou, a hned na začátku si pročtěte slavné Horské kázání (MATOUŠ 5-7 kapitola). Pak můžete zkusit třeba C.S.Lewise (mimochodem ten co napsal Letopisy Narnie) K JÁDRU KŘESŤANSTVÍ. Nebo něco od Dominika Pecky, například MODERNÍ ČLOVĚK A KŘESŤANSTVÍ (to už je, ale trošku těžší čtení). Nebo dobrodružný román (napsaný podle skutečnosti) o japonských misionářích, který se čte minimálně stejně napínavě ja Šifra: ŠÚSAKU ENDÓ, MLČENÍ. Nebo pro změnu opět dobrodružný román, opět o misionářích, tentokrát mezi indiány na Aljašce: MARGARET CRAVENOVÁ, SLYŠEL JSEM SOVU ZVOLAT SVÉ JMÉNO. Nebo si přečtěte něco od jednoho z nejpopulárnějších spisovatelů světa PAULOA COELHOA, například ALCHYMISTA, PÁTÁ HORA, MÁGŮV DENÍK a zjistěte, co si on myslí o církvi... Napište svůj názor, až některou z nich přečtete.
racer   [20.10.2006]
BIBLE
No nevím, jestli to je ten správný příklad, jak si udělat obrázek... :-(
To už možná více pravdy je v knize od Browna, i když to samozřejmě není žádná literatura faktu a každý rozumný čtenář to ví... Vyhledejte si nejaké informace o tom, jak v dávné historii "připravovali" bibli a co do ní dát nechtěli to tam samozřejmě nedali...
ares.wares   [20.10.2006]
Bible
Jak jsem uvedl níže v odpovědi Gábi, pasáž z Bible jsem uvedl především proto, abych předložil určitým kritikům křesťanství (především těm, kteří ho ani neznají) to co je vlastně křesťanským učením.. Aby po přečtení této pasáže mohly posoudit, zda je tedy opravdu toto učení tak špatné, jak si myslí, nebo jestli je ve skutečnosti dobré... Nechtěl bych zde diskutovat o pravosti Bible, protože to už je věc, ke které je potřeba Víra a ke které je zase potřeba mnohem hlubší znalosti všech souvislostí křesťanství. K těmto "už trochu hlubším znalostem" může právě výborně posloužit skvěle se čtoucí knížka od C.S.Lewise K JÁDRU KŘESŤANSTVÍ :-)
Gábi   [20.10.2006]
Bible
Bibli si asi nepřečtu! Až tak moc mě církev nezajímá! Zajímají mě památky, popisy míst, kde se příběh odehrává, ne církev. Převorství sionské, ilumináti - to jsou docela zajímavá témata, že se dotýkají církve není důvod číst bibli! Je v tom symbolika! Každý si vezme to co se mu líbí!! Když si dělají obrázek o církvi, tak ať! Dík za tipy!!
ares.wares   [20.10.2006]
Nemyslel jsem aby jsi četla Bibli celou :-) Uvedl jsem jen kratičkou pasáž (Matouš 5-7). Ta ti zabere maximálně 15 minut a je v ní shrnuto celé křesťanské učení. Uvedl jsem ji jen proto, že se domnívám, že většina lidí, kteří tak na křesťanství a církev nadávají, vlastně o ní ani nic nevědí... Snad mě nebudeš považovat za příliš dotěrnýho, když ti pošlu odkaz na místa, kde si zmíněný kapitoly "Horského kázání" můžeš přečíst ;-) http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/nbk/Mt5.php (To je 5. kapitola... Pak klikni ještě na šipku v pravo a přečti si dvě další)

Jinak ty další knihy co jsem uváděl, už jsou srozumitelnější :-) Literatura faktu a beletrie..
Gábi   [20.10.2006]
To máš zřejmě pravdu! Je to tak se vším! Lidé neznají či nerozumí a nadávají. Je však taky pradou, že každý může mít svůj názor, a je fajn když je jejich a nepapouškují! Slepě věřit se nevyplácí, ale bav se s hloupým, když nemáš klacek!
Dotěrný nejsi, vytikla jsem ti to a vezmu si to domu přečíst! Když už máš takový přehled nemohl by jsi mi přesněji doporučit nějakou literaturu ve které jsou zmínky o Iluminátech, Převostvím sionském, Templářích a tak! Díky!
ares.wares   [20.10.2006]
Tak to i bohužel neporadím, literaturu v tomto směru načtenou nemám :-(
Michala   [26.11.2006]
k templářům:
Milan M. Buben: Encyklopedie řádů, kongregací a řeholních společenství katolické církve v českých zemích, I. díl - Řády rytířské a křížovníci, str. 55 - 72 - Řád templářů. Kapitoly: Organizace a struktura řádu, Dějiny řádu, Mistři a velmistři, Dějiny řádu v českých zemích, Kulturní a historický přínos.
Gábi   [19.10.2006]
Dan
Koupila jsem si "Davinciho kód"! Moc mě ta kniha nadchla, má výborný děj, každý může věřit čemu chce. Před tím jsem si poslední knihu koupila k maturitě 1998. Po "kódu" už mám druhou "Andělé a démoni". Jsou to super knížky. Dan Brown je výbornej! Už přemýšlím o další!! Ne jen že ho čtu, ale zároveň chci mít všechny tituly doma :o) Měj te
smirin   [17.10.2006]
AD a Sifra
Precetl jsem knizku Andele a demoni a sifru mistra leonarda a musim rict, ze film je super, ale knizka je lepsi. Osobne se mi vic libila kniha Andele a Demoni.Brown umi vtahnout do deje tak, ze se clovek muze zamyslet jestli je to vymysl nebo je to pravda?
Ale chtel jsem se zeptat hlavne mistnich ctenaru - nemuzete mi nekdo napsat podobnou tematiku, hledani, reseni indicii atd..... at uz o templarich nebo o necem jinem?
PS: koupil jsem si knihu Posledni templar od Khouryho (taky docela dobry, ale Brown to neni a hlavne zaver stoji za prdlacku).
Dik
Jiřinka   [14.10.2006]
Jsem nadšená
Teď jsem přečetla během 3 dnů knihu Andělé a Démoni,už mám rozečtenou Šifru...Nikdy jsem nic podobného nečetla,uplně mě to vtáhlo do děje...A včera jsem vymyslela,co budu dělat na Silvestra...Silvestr strávený v Římě s návštěvou Vatikánkých památek...Nikdy dřív by mě to nenapadlo...
TerkaX   [18.02.2007]
jj, taky bych chtela do Rima a Vatikanu, no snad se tam v lete dostanu, doufám...
da_fuck   [05.10.2006]
Fandím mu
ja Danovi Brownovi fandim ma vydrz a to je hlavní
jessie   [18.09.2006]
11.září- Bestseller podle Browna
Nedávno jsem četla v novinách jeden velmi zajímavý článek o tom, že útok na World Trade Center byl údajně naplánován americkou vládou. Hned mě napadlo, že je to skvělý námět na další knihu Dana Browna. Tato myšlenka mě opravdu pobavila. Kdo ví, třeba Brown přijde s dalším "originální" a samozřejmě "pravdivým" bestsellerem.
Martina   [13.08.2006]
Já jsem první Šifru... viděla na dvd a myslím že film je dobře udělaný a tak mi to nedalo a koupila jsem si knihu protože kniha je vždycky lepší!!! Ještě ji nemám celou přečtenou ale určitě je kniha lepší a stojí za to si ji koupit!!!
míša   [11.07.2006]
otázečka
Která knížka od Dana Browna je podle Vás nejlepší a proč??
A taky jestli neznáte nějakou jinou knížku od jiného autora, který píše podobné kníhy.... Ještě jednou díky moc :o)
TerkaX   [18.02.2007]
Ahoj, vsechny tituly od nej jsou samozrejme super. Proste kdyz je pod necim podepsan Brown, pak je to zaruky kvalitního krimi thrilleru. Jeho knizky miluju. Fakt se mi líbí vsechny, ale upe nejvíc asi Andele a demoni. Uplne me tento titul nadchl, hrozne me zaujalo, jak se takovýto napínavý dej odehrává v tech nejvetsich rimskych a vatikanských pamatkach, které skutecne existují...Fakt uzasny...
Borec   [28.05.2006]
--- SMAZÁNO ---
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Mefist   [28.04.2006]
ŠIFRA
Jak rozluštit pls tu šifru???
merp   [07.04.2006]
žeby
Žeby se Brownvi povedlo to co jinim ne jak komunistum muslimum a jiným zautočit na pevné zaklady cirkve žese pomalu začinají otřasat no a myslim že ještě ten jidaš to vše podtrhuje ne ! otazka zní jestli je dobré kdybi sety zaklady rozpadli jestli byto bylo spravné ale asi jo co s lidma kteří posvětí Hlitlerovy zbraně k zabíjení vraždily ve jmenu boha a taky berou uplatky z krasnym usměvem na rtu .Snad jen bude škoda naších babiček které se toho dožijou jo holt peklo si vymisleli lide delaji sí lidé ale hlavně že mají nekoho na koho to hodit přejujim to!!! omluvté mou češtinu diky
anonym   [14.10.2006]
To omluvit nemohu. Je hrozná.
Bardotka   [26.03.2006]
Od DB jsem ještě nikdy nic nečetla, mám však ráda knížky s jistou mystikou a pohráváním si s pravdou.
Kamarádkami půjčila AD a naprosto mě to uchvátilo. Ať je to pouhá mystifikace, nebo je v tom alespoň trochu pravdy je úplně jedno, protože ta kniha je napsaná tak, že pokud by čtenář chtěl mohl by tomu všemu věřit.
Moc knih o kterých bych to napsala není.
Worshipper   [21.06.2006]
plně s tebou souhlasím, ale vážně stojí za to si přečíst i zbývající tři díla.Jestli jsi ještě nečetla šifru mistra leonarda, tak ti doporučuju si ji přečíst dřív, než shlédneš takzvanou šifru v kině.
Irena   [21.03.2006]
info ze stránek nakladatelství Argo
Třetí kniha spojená postavou hlavního hrdiny Roberta Langdona pod pracovním názvem „Šalamounův klíč“ se bude odehrávat ve Washingtonu D.C. a vyjde koncem roku 2006.
zuzka   [15.03.2006]
ta kniha mě naprosto dostala přečetla jsem ji za dva dny, četla jsim tu ilustrovanou verzi a je fakt super je dobře že tam dali ty fotografie, jelikož si to umí člověk lípe představi. Browen píše krásným stylemdostalo mě prolínání těch dějů, umění a jelikož jsem křestěn tak mě¨to dostalo natolik že jsme žačala pochybovat o pravosti Bible... BRAVO MISTŘE BROWNE!!!!!
marty   [30.07.2006]
to cumim, zacala pochybovat o pravosti bible,jo? tak si prostuduj historicka fakta a ver jim, jak te muze ovlivnit smysleny roman, ktery na fakta omotava smyleny, ale musim uznat, velmi zajimavy, dej. To jako kdyz si prectes Frankenstejna tak si taky budes myslet, ze po svete chodi takova monstra?
Mary   [01.03.2006]
Šifra mistra Leonarda
Panejo! Tohle je fakt ta nejúžasnější knížka kterou sem kdy četla. Dan Brown má asi i slušnej smysl pro humor viz. přednáška Roberta Langdona ve věznici...
KaCzechKa   [28.02.2006]
To je super, že nad tím tak bádáme ne? :) Pan Brown bohužel šlápl na kuří oko církevní.
Je legrační, jak si církev po staletí upravovala historii k obrazu svému … a nyní … udělá –li to někdo jiný, náhle vznítí tvrdý odpor. Není liž pravda, že potrefená husa se vždycky ozve…a není-liž pravda, že hovoří li nám někdo z duše a začnou –li do sebe kamínky mozaiky náhle zapadat, že na tom asi něco bude. Jistě…kdo jiný než politici a církev, by chtěl by se všichni lidé začali orientovat v historických faktech a přicházet na hrůzná zjištění lží a záměrného mlžení. Politici řeší spíše přítomnost s lehkým náznakem budoucnosti, většinou kam dohlédne oko jejich volebního období, s občasným nastudováním čehosi z minulosti ať již svého státu či cizího, by si tímto vydobyli respekt u svých méně sečtělých kolegů, či se tak trochu egoisticky potetelili ješitnou možností poukázání na sebe… Církev má však ve hře mnohem víc, začíná cítit zradu. Zradu v přežitku, zradu, že berlička moci církve již není třeba a že zub času zasahuje jí stále větší a větší korozní ryt.
Je nasnadě zamyslet se co bude dál…snažit se získat zbytek ubohého světa např. v Africe, kde jsou lidé ještě ne tolik dotčení a přehlcení informacemi nutné víry…k jejich možnému budoucímu spasení. To by bylo v součastné době ale opravdu moc práce, jelikož největší problém, kromě problému nastavení možnosti alespoň průměrné životní úrovně v této oblasti zdá se býti nemožný. Jako by to někomu vyhovovalo, hladomor, násilí, válka, bezuzdné rozmnožování se. Že by si musela církev náhle protiřečit, například v otázkách interupce a ochrany??? Jejej…pak tedy, proč nevynakládá pro své zubožené, nemocné a trápené ovečky alespoň finanční injekce, takové, aby to konečně bylo vidět a něco se konečně začalo dít! …Ach ano, tyto ovečky ještě nejsou převráceny na pravou víru…Ach ano. Jsme u pravé podstaty.
Nastane den, kdy církev , jako i některé ismy, zůstane ukryta v plášti historických knih a většinového zapomnění. Vzpomínka kontroverzní berličky, která v posledních chvílích bojovala o život tak mocně, až zapomněla na vlastní smysl existence. Přijde-li totiž naplnění, které Vás převýší…a´t již duchovním poznání lidstva, pak nutné je s hrdostí odstoupit a nechat vstoupit nový řád věků. Doufejme, že ten den se nezávratně blíží, jako i další knihy Dona Browna  Ať žije bůh v nás. Bůh přírody a zdravé míry. Způsob, kterým vše funguje a který nemá právo si nikdo přivlastňovat způsobem, kterým to udělala i církev, který nemá právo si kdokoli jakkoli převracet a upravovat pro svůj vlastní prospěch ani žádné sekty či jiné zběsilé organizace. Bůh je jedno, mluvíme li stejným jazykem, pak bůh je celistvost světa, vesmíru a všeho v něm. Odpověď jednoduchá, ježto v jednoduchosti je síla… Common Sense! :)
pedro   [10.03.2006]
Tedy vím, že jsem jednoduchej, ale tohle jsem musel číst dvakrát, než mi to začala hlava brát. Takhle kdyby psal Brown, tak asi moc čtenářů nezíská.
Leží mi v hlavě ten korozní ryt...
Gáboš   [14.02.2006]
Šifra mistra Leonarda, Andělé a démoni
Ahojky jsem ráda že se najdou tcí kteří znají knihy Dana Browna, mam od něj všechny jedho dosavadní knihy ale nejvíce se mi libyli již zminovane v nazvu, zpusob kterým píše je jedinečný a jeho poznatky z ději a náboženství opravdu super...jeho knihy mam přečtené opravdu jedním dechem....Doopravdy mě dokázal dostat do děje a to píši já ktera dříve nežli jsem na něj narazila přečetla jenu knížku za uherskej rok...Gaboš
Darth Lumeni   [01.03.2006]
Smrt církve
Vivat Illuminati!
Po staletí utlačovaní projeví svůj hlas,
Katolíky zanoří do zkázy po pás.
Stejně jak kdys Konstantinopol- či Tenochtitlan,
pomstou za ta města Vatikán obrátí na prach.
Potom davy prozřících na Vatikán potáhnou,
a mozky kardinálové mazat už nebudou.
Stejně jako hranice bude do noci plát,
chrám Saint Pietro do země zadupán.
Seathess   [12.01.2006]
zdravím...já tohoto autora moc neznám ale teď čtu Andělé a Démoni a dost čumím...za 1.tu knihu úplně hltám a 2.se zábavnou...no spíš zajímavou formou se dozvím docela pro mě dost z dějin...fakt super knížka...a ti Ilumináti ...teda to fakt čumím že neco takového je....dokonce už vím jak vznikl satanismus....to bych od knížky nečekal...spíš bych to hledal nekde v odborné literatuře....už na mě čeká Šifra DV...tak su zvědavý...zatím aojte...
dasa   [21.06.2006]
AD se ni jako beletrie líbili, ale s tím poučením pozor, když člověk není zrovna odborník a to já nejsem, je někdy těžko říci, kde je končí fakta a kde začíná mystifikace. Právě tato ne vždy jasná hrnice mezi fakty a fikcí se mi na Brownovi líbí, a konec konců je dost možností si skutečnost zjistit.
dasa   [21.06.2006]
omlouvám se za překlepy
kalach   [09.01.2006]
naydar lidi!!!!!!
Jazzy   [05.01.2006]
Kampaň
Jen jsem chtěla napsat, že reklama na Šifru je opravdu účinná. Mám titul rezervovaný v knihovně a spolu se mnou dalších 30 lidí. Už čekám dva měsíce, přestože jsou v knihovně k dispozici 4 kusy. U ostatních Brownových knih je podstatně míň rezervací - např. Pavučina 0, Andělé 4 a Pevnost 3. A pak k čemu je reklama.
Karel   [07.01.2006]
Nemáš tu rezervaci náhodou v Kolíně?
anonym   [09.01.2006]
Kdepak, tam místo nezabírám. Podle reakce je to tam asi stejné :-))
karel   [28.12.2005]
..
mě se ty jeho knihy líbí přečetl jsem aad,pl musím říct během třech dnů a tak to má být aby kniha zaujala, jestli se někdo proti tomu bouří nebo ne, to mi přijde směšný
Mihal   [28.01.2006]
souhlas
Přesně souhlasím. Na knížce je důležité, aby byla čitelná a to Brownovy knihy jsou. Šifra se nezavdá své pověsti - čím víc se člověk do toho ponoří, tím víc nechce přestat. Má to spád, tajmemno a jestli je to pravda, nebo ne, to mě jako ateistu vůbec netíží a na druhou stranu to vůbec neberu jako pravdu, vše co nám Mr. Brown předloží. Prostě je to jen součást obsahu skvělé knihy......
fefe   [28.12.2005]
Jak se da desifrovat sifra z Da Vinciho kodu?13 3 2 21 1 1 8 5 Satani v cerni drolí dom!A osm ran zabilo!Jak se maj pouzit ty cisla?
Dave   [30.12.2005]
Taky bych to rád věděl, ale pravděpodobně těžko, protože ty máš ve své knize něco jiného. Já mám: Ni, pomýlený Draco! On, Satan, loví lid! což znamená Leonardo da Vinci-plátno Mona Lisy
Igor   [03.02.2006]
Fibonacciho čísla
To je akorát pomíchaná známá řada začínající dvěma jedničkami a další číslo je součtem vždy dvou předchozích, tj. 1 1 2 3 5 8 13 21. Sekvence 1123581321 je v knize použita jako kód ve švýcarské bance.
ebbo   [24.04.2006]
satani v cerni droli dom je premyckou mistr leonardo da vinci, a osm ra zabilo- obraz mona lisa
isis   [27.07.2006]
a jak se dá rozluštit přesmyčka?
Já to fakt nechápu, nemohli byste mi prosím k těm číslům připsat i písmena, prosím. fakt to nechápu. díky moc za ochotu
ebbo   [24.04.2006]
proc nepridat svou troskou do mlyna?!
cetla jsem vsechny ctyri knihy a muzu je jenom doporucit...jako posledni jsem mela digitalni pevnost...a popravde me trochu zarazilo, ze tam bylo tak malo postav...a k tomu se vetsina deje odehravala na jednom miste (v desifrovacim-kdo cetl, pochopi) ...ale i jinak to bylo prinosne.clovek se dozvi mnoho informaci, ktere nevedel. je to poutave a zaroven -svym originalnim zpusobem- poucne! doporucuji!!!
ebbo   [24.04.2006]
proc nepridat svou troskou do mlyna?!
cetla jsem vsechny ctyri knihy a muzu je jenom doporucit...jako posledni jsem mela digitalni pevnost...a popravde me trochu zarazilo, ze tam bylo tak malo postav...a k tomu se vetsina deje odehravala na jednom miste (v desifrovacim-kdo cetl, pochopi) ...ale i jinak to bylo prinosne.clovek se dozvi mnoho informaci, ktere nevedel. je to poutave a zaroven -svym originalnim zpusobem- poucne! doporucuji!!!
fairy_ princess   [30.05.2006]
nejdřív si přečti knihu :)
Nejdřív si přečti knihu je to tam vysvětlený a ta šifra je blbě přeložená má to být : Ni pomýlený Draco, On Satan loví lid :D jinak ty čísla jsou tzv. Fibonacciho posloupnost, ale nebudu kazit zážitek :D
ladkakriv   [27.12.2005]
Jako darek jsem dostala AaD a SML, za vikend jsem je jednim dechem precetla obe a jsem nadsena. Ctou se uchvatne, nedaji se odlozit z ruky, dokud nejste na konci. Se SML jsem zacala vcera po obede, skoncila dnes ve tri rano. Pasu po dalsich titulech, doporucte :o))
Janinka   [05.01.2006]
Andělé a démoni, Šifra mistra Leonarda
Jsem z těchto knih naprosto nadšená!!! Nic lepšího jsem nikdy nečetla. Jsou tak dobré,že Šifru jsem přečetla za 3 dny a nebýt mého malého syna,který vyžaduje neustálou pozornost,jistě bych ji přečetla jěště dříve. Je to čtení k zamyšlení....A opravdu se čtou od začátku až do konce jedním dechem. Chystám se na další knihy od tohoto autora..
Andy   [10.05.2006]
tak si dej třeba Digitalni pevnost...to je nejnovejsi a taky celkem zajimavy ;-)
pavel   [25.12.2005]
kdo
Kdo z Vás už rozluštil to heslo za Epilogem v knize Digitální pevnost?? je to něco, nebo jen nějaká zkratka vydavatele?? Já ve svojí knize mám:
16-15-24-15-17 , 21-5-12-11-23 , 2-17-1-19-17 , 14-5-18-16-19 a to je vše. Tak na to pls koukněte a dejte mi vědět na co jste přišli. Díky Pavel
Áda   [30.12.2005]
sifra
Znamená to: "Pozor Velký Bratr nespí", stačí nahradit číslo příslušným písmenem v abecedě (A=1, B=2 atd.)
anonym   [04.01.2006]
aha, to jsem si myslel, ale měl jsem nějakou dlouhou abecedu a vycházeli my nesmysli. ale jinak díky. pavel
Igor   [03.02.2006]
Překladatel asi nezná celou abecedu
To bylo první co mě napadlo, přepsat to na písmena, ale kam se ztratilo Q a X ??? Písmen je přece 26 a ne 24. Obávám se, že to pan Kaas trošku popletl...
Dave   [20.02.2006]
JJ
Jo, asi tak.. Taky me to zaskocilo..
Daemonius   [26.03.2006]
V originále je ten kód lepší..
..:)) Mnohem a výsledkem je We are watching you.
da   [23.12.2005]
Podle mě:
Da V. kód - hodně dobrý (a neřeším, co je pravda a co fikce. Beletrii čtu, abych se pobavila. Až budu chtít rozšířit svoje duševní obzory, sáhnu po literatuře faktu).
And. a démoni - velmi, velmi podobná DVK, takže by to bylo taky dobrý, nebýt toho konce - silně, ale fakt SILNĚ přitažené za vlasy. Připadalo mi to, jako kdyby už se autorovi nechtělo přemýšlet a tak to honem nějak zakončil. Úplně mi to zkazilo dojem z celý knihy.
Digitální pevnost je podle mě docela dobrá detektivka, ale nic víc.
Na Pavučinu lží si teprve brousím zuby. :-)
Lydule   [23.12.2005]
Proč rozebírat jestli je Brown dobrý či špatný autor. Podstatou je že jeho knihy vzbuzují ohlasy. Katolická církev se proti jeho dílům bouří. Čtenáři houfně nakupují. Někteří jsou nadšeni jiní pobouřeni. Záleží na individualitě jednotlivce. Ale hlavní je, že dílo vzbuzuje emoce.
Brown nikomu své myšlenky nenutí. Jen předkládá veřejnosti svůj "názor". Umí mistrně míchat fakta s fikcí a výsledkem toho je , že jeho knihy(momentálně ŠML) patří k nejprodávanějším knihám vůbec. Není snad právě toto cílem každého autora?
Anna   [29.11.2005]
Momentálně čtu knihu Andělé a démoni..přelouskala jsem již Šifru i Pavučinu a jsem autorem velice nadšena..jeho znalosti jsou opravdu neuveřitelné...je to super
terýs   [21.11.2005]
Skvělý
Dva týdny po přečtení šifry se mi do ruky dostala kniha Andělé a démoni.Jakkoli jsou tyto knihy pravdivé či smyšlené,jsouv naprosto skvělé.Děj je výtečně spleten dohroady,až si člověk říá,jestli všechno není pravda.Rozhodně Dan Brown dokázal velkou věc.Myslím,že na knihu by se člověk měl dívat jako na smyšlený pří¨běh a nebrat jí hned za urážku př.náboženství nebo tak.Kniha andělé a démoni je také fantastická.Děj je nabitý a člověk se ani při popisných pasážích nenudí.Podle mého DB CERN vystihl velice dobře.Tyto knihy všem doporučuju!!!
bona   [29.11.2005]
Brownuv vyvoj
Na Brownovi je videt, ze je to literarni remeslnik - knizku od knizky se zlepsuje. Digitalni pevnost jsem precetla jen se zatnutymi zuby, Pavucina uz se mi v mezich moznosti libila. Na druhou stranu jede podle stale stejneho receptu ala "vraz do toho..." takze jeho "prekvapive" zvraty uz moc neprekvapi:-(
Pokud jde o SML (mimochodem, ten cesky nazev mi neprijde uplne nej...) uz jsem kdysi podobnou hypotezu o Mari Magdalene coby "nadobe na krev Kristovu" cetla, takze me to tolik nevykolejilo - AD mi prisli mnohem kontroverznejsi...
many_time   [09.11.2005]
něco málo k faktům
Po procházení na internetu jsem našla jeden článek, který se zabývá mýty (které DB ve své knize uvedl) a pravdou (historiků, kteří v blízkosti Rosslyn chapel bydlí). Je to na stránkách

http://news.scotsman.com/features.cfm?id=2207102005

je to zase jiný pohled na věc... tak si to přeberte...
michaelady   [03.11.2005]
Fakta, Pravda a smyšlenky
Četl někdo Fakta nebo Pravdu a smyšlenky k Šifře?
Pepa   [08.11.2005]
super
Četl jsem ŠML Pravda a Smyšlenky a musím říci, že je velmi dobrá (na rozdíl od....:-( Jedná se o krátký exkurz historika do dějin ranného křesťanství. Podotýkám, že cílem této knihy není ukázat na Brawna jako na lháře (koneckonců kniha je pouze fikcí), ale seznámit ty kdož o to stojí, s posledními výsledky výzkumů v této oblasti. Kniha sice nenabízí žádné senzační odhalení, ale kritický čřtenář si zde rozhodně příjde na své. Doporučuji !!!
Ilucera   [31.10.2005]
Hrůza
Z literárního a historického hlediska bych Browna hned pověsil nebo aspoň poslal do gulagu.

Z obchodního- bych mu dal nobelovu cenu.(což ale jen svědčí o naší omezenosti)
Banhof   [16.10.2005]
Prvni kniha dobra, druha horsi, ostatni stoji za...
Cetl jsem vsechny knihy, ale mam pocit, ze je originalni jen ta prvni, ostani jsou jako podle stejne sablony jako ta Sifra. Napr. mate nejakeho hrdinu, zaplete se do nejakeho pripadu, pricemz se zhruba na stejnem miste u vsech knih setka s mladou zenou, se kterou to vse vysetruje, a nakonci knihy s ni skonci v posteli. Po prvy je to zajimavy, ale cist nekolikrat to samy akorat s jinym ozadim je dost o nicem.
duk   [17.10.2005]
ale..
..sifra nebyla prvni.
hmmm   [19.10.2005]
no nevim
no nevim, ale za prve sifra neblya prvni a ostatni jdou stejne dobre a kdyz nic takovyho npsat neumis tak nemel
Pavel   [09.03.2006]
No po přečtení všech Brownových knich bych řekl že tam de spíš o pozadí příběhu než o tu hlavní dějovou linii hrdiny končícího z hrdinkami příběhu v posteli...
ALeXaNdRzIcZeCh   [15.10.2005]
Vynikajici!!!
No, prave ctu Andele a Demoni... Tato kniha me velice upoutala svym dejen, a nechci rict fakty, protoze sam newim jestli je to pravda nebo ne, ale ten zpusob jakym DB knihu napsal se mi velice libi... ta dejova posloupnost kdy do sebe veci postupne zapadaji a zda se vam ze az skoro mrazi v zadech je pro mne velice fascinujici...Velice bych tuto knihu vsem doporucil...: )
Mno a co se tyce The Da Vinci Code: Tak o teto knize mi rikala jenom moje segra, ze je dost dobra a diky ni, jsem se dostal k A & D... Zatim jsem nemel tu prilezitost precist si ji ale doufam ze se tak stane...
A mel bych este jednu otazecku...Nejsem si presne vedom jestli vsechny tri knihy z teto trilogie jsou: The Da Vinci Code, Angels & Demons a A Net of Lies ... Muzete mi nekdo potvrdit mou nevedomost? :o)))

Diky za moznost vyjadreni k teto knize :o))
Pokud by nekdo chtel napsat o cemkoliv, jak o knize samotne, tak o jejim pribehu, nebo by mel nekdo moznost mit knihu A Net of Lies v compu a mohl by mi ji poslat, budu jen rad kdyby mne skontaktoval na moji E-Mailove adrese: Alexandrziczech@centrum.cz

Rad se dovim vice jak o "Illuminati" tak o Antihmote a pojmu jako takovem...

Diky :o)))
lili   [31.10.2005]
Kromě Šifry, Andělů a démonů a Digitální sítě napsal Brown ještě Pavučinu lží, kterou sem dneska dočetla a byla to fakt bomba. Mně osobně se líbila ještě víc než Šifra, měla zajímavější téma, ale to neznamená, že sem Šifru nepřečetla za 3 dny a nebyla z ní nadšená.
Nemam možnost srovnání s ostatníma Brownovýma knížkama, četla sem jen tyhle dvě, ale na Andělé a démony se chystam.
Tereza   [05.11.2005]
Andělé a démoni
Anděle a démony už mám doma. Je to trošku tlustší ale co? Určitě to bude moc zajímavé počteníčko.
Zerissa   [27.04.2006]
Tyto tři knihy nejsou triologie
Lili   [03.10.2005]
Knihy jsou výborné, jen občas vydávají lež za pravdu...
Musím přiznat, že knihy Dana Browna ¨jsem četla všechny čtyři. Mám ráda napínavé příběhy a ty Dan určitě dokáže napsat. Navíc si troufám tvrdit, že mi přálo štěstí, vždy jen několik týdnů před tím, než jsem jeho knihy četla se mi do rukou dostal materiál s nímž jsem potom dokázala pochopit, o čem Brown vlastně mluví. (Tak například: než jsem četla Anděli a Démony vyprávěl nám o hmotě a antihmotě profesor chemie, před Šifrou jsem měla možnost vidět na vlastní oči Louvre a Paříž vůbec, a pro úplnost před Digitální Pevností jsem četla knihu o kódech a šifrách...) Myslím si, že ten kdo nemá o těchto věcech potuchy se může v jeho knihách trochu ztratit... Trochu mě mrzí, že Brown vždy předkládá, že jsou jeho informace pravdivé, a to někdy bohužel není pravda.
Nutno ale dodat, že všechny příběhy (ač nepravděpodobné) jsou opravdu poutavé. To co mi ale opravdu vadí, je předvídatelnost "hlavního padoucha" , po přečtení dvou knih víte už od začátku té třetí kdo jím je...
lili s malym l   [31.10.2005]
to neni pravda, Lili s velkym L, vždycky až na konci knížky se dozvíme, kdo je opravdu tim padouchem, od začátku předvídáme, že to bude někdo absolutně někdo jinej( např v Šifře museli mít všichni čtenáři ze začátku za padoucha Fache a ani by je nenapadlo, jak se vyvrbí Teabing, stejně jako v Pavučině...kdo by to do Pickeringa řekl? Já od začátku podezřívala Marjorite a ředitele NASA, protože z kontextu se to ani nedalo jinak pochopit) takže v žádnym případě se nedá hned na začátku rozluštit, kdo bude padouch.
Alena   [21.09.2005]
andělé a démoni
Právě jsem ji dočetla a nelituji.Člověk by opravdu věřil,že ilumináti
existují i dnes,antihmota mě už tak nepřesvědčila.Docela ráda bych se o tom tajném dávném spolku dočetla někde více,pokud to není autorova fabulace.Na novou knihu se těším a soutěžit o ni
budu určitě.
korzybski   [26.09.2005]
Ilumináti
Celou pravdu o Iluminátech vyjevuje trilogie Oko v pyramidě - Zlaté jablko - Leviathan od autorů Robert Shea / Robert Wilson. Nicméně uznávám, že je to typ literatury, který by u čtenářky Dana Browna apod. mohl způsobit nevolnost nebo dokonce duševní újmu.
janka   [16.03.2006]
Trilogie?
Ať hledám, jak hledám, tak síť tuto trilogii jaksi nechce vydat. Nenašla jsem naprosto nic o těchto knihách. Nemohl bys poskytnout bližší informace? Vážně mě to zajímá. Díky !
maverick   [26.10.2005]
Iluminali
iluminati

http://abbey.magick.cz/index.php?id=44&co=celej
http://www.revprirody.cz/data/0905/kouzelna_flet_zed.htm

saturn.xf.cz
Gootch@   [19.09.2005]
Fakta nebo fámy?
Práve mám rozectenou knihu Sifra mistra Leonarda...neco takového ctu poprvé,a je to pro me uplne nový pohled na víru a veci kolem ní.Teda ne ze bych byl vericí,ale vsechno to stavi do jiného svetla a je to pro me prijetelnejsi a pochopitelnejsi nez vira kterou nam do hlavy vtlouka cirkev,ale to sem nechtel...chtel sem se zeptat jak moc se kniha zaklada na pravde.A nemám ted na mysli samtny pribeh ale podstatu...a omluvám se za hacky a carky,ale nejak mi nefunguje klaveska tak jak by mela...
Díky za odpoved od nekoho kdo o techle vecech vi vic nez ja...:o)))
Pol   [10.09.2005]
proč nepřispět :o)
četla jsem Anděle i Šifru - obě jsou výborné. DB je poutavý
vypravěč a jazyk jakým píše je srozumitelný pro všechny
čtenáře. Vřele doporučuji všem co dosud neznají.
jojko   [29.08.2005]
o viere
Hoci v mojom okolí na Slovensku ešte nie je Dan Brown vôbec populárny, ja som si ho veľmi obľúbil. Čítal som doteraz iba knihu Anjeli a démoni, ale už teraz som s autorom nadmieru spokojný. Ťažko sa u mňa zháňajú jeho knižky, ale som usilovný. Pravdepodobne sa mi dostane do rúk Davinciho kód. Už sa veľmi teším. Čo sa týka anjelov a démonov, nie je to vôbec nudná kniha. Ja som katolík a o veciach, o ktorých autor píše som zobral dosť vážne. S Brownovou teóriou v tomto smere súhlasím. Kúsok mi tam chýbalo viacej akcie, až priveľmi sa zaoberal teoretickou časťou veci. Tie súvislosti a ako nasledovali za sebou sa mi veľmi páčili. Celkovo som sa vedel vžiť do deja a bolo to príjemné.
polarstar   [11.09.2005]
velmi dobre
Knihy od DB su velmi dobre...paci sa mi,ze clovek si moze vytvorit svoj vlastny nazor na knihu..moze,ale nemusi tomu uverit...Paci sa mi,ze vacsinu veci ma historicky podlozenu a to je na tom uzasne....prave mam rozcitanu Digitalnu pevnost...Da V.K.uz mam za sebou a myslim si,ze to bola skvela kniha....nemozete sa od toho odtrhnut...dej preskakuje z jednej veci do druhej a nakoniec sa vsetko pekne pospaja a vsetko so vsetkym suvisi...na to,ze ma tento spisovatel iba 30 rokov je to vyborneeeeeeeeee:)
Prasatko   [09.08.2005]
:-(
Kniha je naprosto zoufalá ! Proboha, lidi, to jste nečetli Ecca ?
kuku   [09.08.2005]
Právě že četli
Na Brownovi se mi líbí to, že historické pozadí je součástí děje a je probíráno tak, že máte dojem, jako byste to všechno znal, jenom si to doposud nedokázal dát do souvislostí. Ecco, naproti tomu, zahltil své kyvadlo tolika exkurzy do minulost a tak se zahrabal v detailech, že mi, popravdě řečeno, téměř unikla pointa. Z celé knihy, poté co se mi podařilo ji přelouskat, jsem měla dojem, že jsem nejhloupější stvoření na světě, které by bez "základních znalostí", o které se autor opírá, snad ani nmělo existovat. Jméno růže - excelentní, ale Foucoltovo kyvadlo je asi kniha pro opravdu hodně náročné a v templářství a středověkém sektářství hodně zběhlé čtenáře.
alza   [09.08.2005]
cetli,
ale to neznamena, ze se nam nemuze libit i Brown.
Osobne bych byla velmi rada, kdyby tu ruzni pseudointelektualove prestali ponizovat ctenare, ktery si rad precte poutavou beletrii.
koffein   [17.09.2005]
brown
jako nezaujaty ctenar (Browna sem necet) musim rict ze zde casto "ctenari" ponizuji "pseudointelektualy (co to vlastne je ?)" - coz neplati pro tvuj prispevek samozrejme. proste mi jen pripada ze si tyto dve strany nemaji co vycitat :)
Eva   [22.08.2005]
VyKuK !
Kniha Dana Browna je skvělá!!Myslím že by si jí měl přečíst každý,ukáže vám nový pohled na věc.

Tenhle spisovatel má fantazii a originalitu,
knihu si klidně přečtu víckrát:-))
housic   [16.09.2005]
co???
Všechny čtyři knihy jsou úžasný. Dlouho sem nic tak skvělího nečet. Hlavním důvodem je propojenost s historickými fakty, které jsou i doložené. Je na vás jestli tomu uvěříte nebo ne!!!!
Maverick   [26.10.2005]
naky moc chytry ne?:) napsal si nekdy neco napsat?ja to zkousim.. nic lehkyho.. nemuzes takhle srovnavat autory.. skatulkujes je.. ctes treba vsechny zanry? nebo si zamereny jen na "neco" ja klidne prectu cokoli.. momentalne mam rozectene nezbytne veci od kinga, dzinovy svet od johna, prvni dil dragon lance, andele a demony a pisen o dvernikovi.. jo zapomnel bych na zapomenute deti habsurku... stejne tak dokazu poslouchat jakoukoli hudbu.. ale nikdy bych nerekl.. co to proboha ctes za sracky? jak to vubec muzes cist?? vis proc? protoze tak jako nejsou stejni autori tak ani my.. kazdemu se libi neco jineho..... prave sem dostal chut na komiks asterixe....
Jazzy   [27.10.2005]
Musím uznat, stíháš toho opravdu hodně. Jsou to dva dny, kdy jsem shltla za pár hodin Pavučinu lží a teď mám stop stav. Jinak s tvým názorem plně souhlasím. Komu je co do toho, co se mi líbí. Nemusíme se kvůli tomu napadat. Tenhle web beru jako rozšíření svého rozhledu. Díky tomu jsem si přečetla i Browna. Další autory mám v knihovně rezervované a těším se na to, protože sama od sebe bych si je asi nepůjčila. Tak díky, že každý z vás příspívá svou troškou do mlýna. :-))
Maňasek   [28.10.2005]
To beru!!!!
Je fajn,cos tam napsal,mam podobný názor na věc. Jen jsem se chtěla zeptat,co říkáš na ten Džínový svět od JOhna. Já jsem totiž od něho četla Memento a tu knížku jsem četla jedním dechem. Těšila jsem i na Džínový svět,ale moc mě to nebralo,nějak mi unikl význam té knihy. Tak se teda ptám jaký máš z té knihy pocit?
Ginger   [09.11.2005]
Eco s jedním c, vy intelektuálové
martin   [04.05.2005]
Knihy Dana jsou jsou velmi ctive a ja se u nich,mozna az na knihu Andele a demoni, nenudil.Libi se mi jeho spojeni faktu s umeleckym zanrem... Vzhledem k tomu ze jsem na ZS musim se priznat,mel jsem pri cedbe trochy problemy s pochopeni vsech vyrazu - verte ale, ze budete-li mit vedle sebe slovnik, samotne zaujeti, s jakym bude do deje ponoreni vas prinuti si neznama slova vyhledat.
Marie   [02.05.2005]
Re: Bara and Re: TPM
Re Bara: Není jen Digital Fortress a Deception Point (ty dvě jsem nečetla), ale hlavně The Da Vinci Code a Angels and Demons (ty jsem četla a můžu doporučit).
Re TPM: Tohle je discuse k Brownovi, ne jen k Šifře..zajdi jinam.
Gerbera   [07.08.2005]
Odpověď Marii
Promiň, nelíbí se mi ty english názvy, když "normální Čech" se běžně vyjadřuje česky, ostatně tak jako Ty ve svém příspěvku. Proč tedy užívat anglické názvy knih, když tyto jsou na našem trhu vydávány česky. (Jsem knihkupec). Svoji anglickou gramotnost přeci nemusíš dokazovat tady, ale lze se zapojit v originale přímo na některém angloamerickém serveru.
Jinak samozřejmě, když je autor profík, má vypravěčské umění a zároveň umí shromažďovat nezbytná fakta, tak se dílo podaří.
Bara   [04.02.2005]
Super
Cetla jsem uz vsechny jeho knihy (Digital Fortress, Deception Point) a jsem nadsena! Udajne pise dalsi, tak se tesim.
TPM   [02.02.2005]
Líbí
Kniha je výborná hlavně co se týče předložení "nových" zajímavých a smysluplných názorů na to co byl (je) svatý grál. Ja ji celkem zhltnul.
Jakub   [09.09.2005]
Souhlasím
Jasně! U šifry m. Leonarda jsem měl pocit, že je vše tak logické, až to bolí.Nejsem zrovna nadšený z katolické církve, ale snažím se být objektivní, takže scháním informace z více pramenů. Nedávno jsem začal studovat Dějiny umění, tak jsem zvědav na Leonardovy obrazy a hlavně na ty detaily, které Dan Brown popisuje. Mějte se pěkně lidičky. Jakub.
Teron Gorefiend   [18.05.2006]
Trochu kritiky
Možná se to někomu nebude líbit, ale cítim trochu jako povinnost dát to sem. Slyšel jsem spoustu chvály na Dana Browna...Souhlasím Andělé a Démoni skvělé, konec trochu moc překombinovaný, je vidět že v Šifře se trochu mírnil. Hlavně jsou v tom zmatky, protože to bylo vydaný obráceně než to bylo napsaný.
Pavučinu lží jsem nečetl a ani číst nechci. Ale jestli chcete skutečně dobrý počítačový thriller, vyhněte se Digitální pevnosti a zkuste si přečíst Modrou Sféru od Jefferyho Deavera...Minete sice globální zápletku a světové ohrožení, ale i když nemáte žádný zkušenosti s počítačema, dostane se vám dokonalého vysvětlení i vysvětlení toho, jak funguje internet a jeho bezpečnost. Když jsem začínal s Digitální pevnosti, líbila se mi. Výborný nápad a popis...pak to začalo pokulhávat, natahovat se...výsledek? Z dokonalého nápadu udělat rutinní vydírání NSA? Děkuji nechci. Digitální pevnost je nejhorší počítačový thriller a možná thriller vůbec jaký jsem zatím četl...to je taky důvod, proč skončila za postelí s vrhacím nožem v obálce. Dane Browne, věnujte se svým tajným bratrstvům a odkazům na historii a umění, ale na počítačové thrillery jsou tu jiní...
Terka   [21.01.2007]
Já kdzž jsem četla jeho tři knihy byla jsem úplně unešena jak mě ta kniha dokázala zaujmout a ráda bych si přečetla jeho polslední Digitální pevnost kterou jsem bohužel nečetla, ale v nejbližší době přečtu je to opravdu skvělý autor.
nemo   [30.12.2007]
DP
..práve som ju dočítala - jedným dychom, je úžasná, tak ako všekky jeho knihy, vrelo odporúčam..

Bookmark and Share
Knihovnice.cz je na sociálce... ne na úřadu, ale na sociálních sítích. Přidejte se k nám na Facebooku a Twitteru.

Facebook Knihovnice.cz Twitter Knihovnice.cz
Chcete zde
inzerovat?
Napište si o ceník
na adresu
Aktuálně Vám nabízíme
1037 recenzí
  (962 ohodnocených)
1037 knih
  (896 ohodnocených)
a celkem 26247 čtenářských hodnocení
články pro RSS
Přidej na Seznam

PageRank ukazatel
zde hledá logo Jyxo | nápověda
R e k l a m a
Frenchová, Tana - Na věrnosti
35% sleva na třetí skvělou psycho-detektivku Tany Frenchové
Titul: Frenchová, Tana - Na věrnosti
Sleva: 35 % (ušetříte 139 Kč)
Cena: 259 Kč

On-line knihkupectví s širokou nabídkou beletrie, odborné literatury i poezie.
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz
Online knihkupectví - více jak 120 000 titulů všech žánrů skladem.
Knihy i knižní novinky v knihkupectví Dobré Knihy
Zde může být Vaše reklama. Kontakt: reklama@knihovnice.cz
R e k l a m a
Starší kusy
(1) Svíce dohořívají
Starý generál, na sklonku svého života, dostane dopis, že do města přijel jeho dávný přítel Konrád. Ubytoval se ve městě a chtěl by ho navštívit. Znají se již z doby vojenských studií. Ačkoliv ...
(2) O boji králů a údělu spravedlivých
(3) Dvacet tisíc mil pod mořem
Knihovnice.cz podporuje
Rosteme s knihou
Vydavatelství audio knih Milackove.net - e-portal a internetovy utulek pro opustene pejsky a kocicky
Celé Česko čte dětem
Spřátelené weby
Spřátelené weby - textové odkazy
© 2004-2012 Alžběta Červená, Radek Červený, Václav Čermák. Všechna práva vyhrazena.
Publikování nebo šíření obsahu Knihovnice.cz je bez našeho výslovného souhlasu zakázáno.


TOPlist
Aktuální knižní bestsellery za dobrou cenu? bux.cz