Obecná diskuze: Nejoblíbenější autor
Caesarovy římanky
Dobrý den, nemá někdo knihu Caesarovy Římanky? Už dlouho ji nemůžu sehnat. Děkuji.
A. Christe, Patterson, Veronika Černucká
Všechno jsou to detektivky a všechny doporučuju!
pyty pošletemi někdon referet od enid blyntonové dobrodružstvi na ostrově pls
M
[14.05.2010]
F. M. Dostojevskij
Pro mě zatím nejlepší autor jakého jsem četl. Jeho romány jsou geniálně napsané a byť mají některé společné rysy, je každý román jedinečným dílem.
solnochlapka
[11.05.2010]
Moji horcí favoriti
Povídky od Singera,romány od N.Gordona, pohádky od Dahla, balady od Erbena, drama od Čapka, básničky od Morgensterna a milostné dopisy od mého manžela..
Marcela K.
[09.05.2010]
Můj nový nej...
Po přečtení knihy Krátká paměť pana rady od Arto Paasilinna se jednoznačně tento autor zařadil mezi mé oblíbence. Už mám půjčenou další jeho knihu - Les oběšených lišek.
tamara
[12.02.2010]
Čím se prokousávám:
Elfriede Jelinek. Nobelova cena. Asi jsem na tuhle autorku ještě nedorostla rozumem, ale snažím se.
BoboKing
[12.02.2010]
Já jsem se do této nositelky nepustil. Jak dostala Nobelovku, vím, že mnoho kritiků se divilo, za co jako zrovna ONA? Hned se stala "žádaná", ale reakce lidí z okolí zněly jako "divné", prý nepochopitelné, snad lehké porno, atd.
tamara
[17.02.2010]
Lehké porno...? To jste vyjádřil dost kulantně. Můj názor, promiňte, vyjádřím se ve stylu Jelinek: Zdá se mi, že se potřebovala vyzvracet z nějakých svých komplexů, snad proto je sprostá, vulgární. A to, co jsem o ní četla v rakouském tisku, je třeba přehnané, ale odpovídá mému dojmu. Kéž zapomenu, že jsem ji četla!
Hanka
[11.02.2010]
Moc těžké vybrat jen jedno jméno. :) Ale moc se mi líbily knihy J. Verna (hlavně Tajuplný ostrov), vše od A. Lindgrenové (klasicky Pipi, Bullerbyn, Emil a.. vynikající detektivky!!), oblíbená Narnie C.J. Lewise, samozřejmě Rowlingová a Roald Dahl, který má skvělé pohádky pro děti a neméně skvělé povídky pro dospělé; děsivé a/nebo chytré, ale vždy velice zajímavé.
Knihy mého života
Ráda bych se s vámi podělila o spisovatele mého života. Co se týká detektivek, tak jednoznačně Agatha Christie a R.V. Gulik a jeho Soudce Ti. A nesmíte také zapomenout na ty nejmilejší detektivky našeho Karla Čapka v knize Povídky z jedné kapsy a povídky z druhé kapsy. Je to něco tak milého a chytrého. Podíváte se do starých pražských uliček s vyšetřovatelem Vašátkem aj...Co se týká fantasy a horor, tak doporučuji S. Kinga, zavede vás na místa, kam se vaše fantasie sama těžko podívá ;o) Pokud chcete dobrodružství, tak není nad Wilbura Smitha. Nezapomeňte ani na Jamese Clavella a jeho triologii Tchajpan, Šogun a Gaidžin...ani na jeho Krále Krysu. Ani na Mika Waltariho a jeho neskutečně napínavé příběhy. Pro dámy doporučuji inteligentní romantiku v podání Jane Austen, kde se nejednou zamyslíte, co je dnes všechno špatně. Nesmím zapomenout také na našeho milého vypravěče Roalda Dahla, kde jeho povídky Jedenadvacet polibků, uchvátí snad každého. Z českých nesmím zapomenout na naší paní Spisovatelku s velkým S a tou je paní Jarmila Loukotková. At už její sociologicko-psychologické romány např. Odměna, nebo starý Řím-Není římského lidu a jiné jako Bůh či ďábel patří bezpochyby do českého topu spisovatelů. A tak dále a tak dále...zdravím všechny horlivé čtenáře a přeji naší budoucí generaci, aby proboha četla a přemýšlela.
Veronika
tamara
[12.02.2010]
Jarmila Loukotková
Její středověk beru, ale k jejím knížkám z antiky mám dost výhrady. Spartacus nic moc, Není římského lidu je pouze "love story", v jiných knížkách, jako jsou Pro koho krev,Pod maskou smích, Doma lidé umírají, Zpěv neviditelných pávů, se dají najít slušné kapitoly. Škoda, že tato autorka již nemůže se mnou diskutovat (neřku-li hádat se). Ona prostě měla svou představu o římské antice. Že nebyla v souladu s reáliemi? Kdo by se o to staral. Dáma to byla ovšem vzdělaná velmi, lze jí závidět.
Yoker
[13.02.2010]
K té Loukotkové: určitě mimořádný zjev u nás. Četl jsem Spartaka, Není římského lidu a její překlad Malého testamentu (ten první). Ta antika se mi docela líbila, ale opravdu skvělá se mi zdá kniha "Dar jitra prvního". Konečně, píše tam víceméně o sobě - a v takových případech vznikají ty nejlepší věci. "Odměnu" (hodnotím tak 4) - myslím - napsala, aby ji nechali v klidu po r. 1969.
tamara
[15.02.2010]
Dar jitra prvního
je nezapomenutelná knížka. Málokdi ji ovšem zná.
Pravda
Pravda, je to krásná knížka...člověk se hodně zamyslí...
Mými oblíbenými autory jsou Tom Clancy, Frederic Forsyth a John Irving Nesmím zapomenout ani na knihy mládí od Julese Verna, k nimž se stále vracím.
Mám tři nejvíc oblíbené
PAULO COELHO, ROALD DAHL, HARUKI MURAKAMI.
Heinz Konsalik - Hříšná plavba Pacifikem. Nebo Steven Saylor - Římská krev (a jiné jeho detektivky z antického Říma), Linsay Davisová - Ztracené stříbro + asi deset pokračování s detektivem Falconem z doby císaře Vespasiana. A samozřejmě Frederick Forsythe.
Koruna z trávy
Sháním knihu Colleen McCullough: Koruna z trávy. Nabídněte. Děkuji.
Venca
[13.09.2009]
autor
Stephen King, Dan Brown, Michael Crichton, Agatha Christie
Tereza
[01.09.2009]
Vondruška
V poslední době mě naprosto uchvátil Vlastimil Vondruška a jeho detektivky s Oldřichem z Chlumu. Teď čtu jeho román Mezi tiárou a orlicí a je to bomba, je to sice pětisetstránková záležitost, ale čtete jedním dechem.Takže fakt vřele doporučuji, kdo si chce odpočinout u dobré knihy, je to to nejlepší!! V. Vondruška vychází z dobových reálií, které zasazuje do dějového rámce. Krásně třeba dokáže popsat krajinu, vůbec jak vypadal život ve středověku a přitom se drží pramenů. Jsou tam prvky detektivní, hororové, milostné, každý si v tom zkrátka najde to své. Prostě si troufám tvrdit - jeden z nejlepších spisovatelů posledních let.
Jana
[15.08.2009]
Jednoznačně Murakami! Už čtu jeho třetí knihu a nezklamal!
Petan
[10.08.2009]
myslím, ze za sebe musim napsat Trumana Capoteho.
markéta
[04.05.2009]
mám docela dost oblíbených autorů,ale v současnosti u mě vede Elizabeth Petersová.Jo,Orwell není špatný,1984 je prostě klasika...
Michala
[04.05.2009]
kdo je
Elizabeth Petersová? Elis Petersová alias Edith Pargeterová? Co napsala? Díky
Lenka
[04.05.2009]
Je to Ellis Petersová a napsala sérii historických detektivek. Děj se odehrává ve středověké Anglii a hlavní postavou je benediktinský mnich bratr Cadfael. Série má 21 dílů a je opravdu pěkná. Stojí za přečtení. Jinak je to autorčin pseudonim. Pod svým jménem - Edith Pargeterová - napsala další knihy. Historické romány i další detektivky (již z její současnosti).
tamara
[12.02.2010]
Tato autorka napsala také historické knížky ze 13. století, z pomezí Anglie a Walesu, o staviteli kostela Harrym Talvace. Znám 3 díly: Nebeský strom, Zelená ratolest a Šarlatové zrnko. Převládá v nich milostný příběh. Pod jménem Petersová napsala řadu příběhů s mnichem Caldfaelem. Knižní podoba mě nezaujala, víc se mi líbil anglický televizní seriál.
George Orwell
Dobrý den, sháním Nadechnout se a Barmské dny od George Orwella. Pokud má někdo na prodej, prosím ozvěte se.
Dynastie Morlandů
sháním dynastii Morlandů od spisovate Cynthii Harrod- Eagles 1-30 dílů...prosím ozvěte se
mohu nabídnout díly 1-29, pokud máte zájem prosím dejte vědět
Dynastie Morlandů
Mám zájem o Dynastii Morlandů-celou sérii: 1-30, za kolik nabizite dily 1-29? Diky
Dynastie rody Morlandů 1-27
Měla bych na prodej dílu 1 - 27. Pokud máte stále zájem, ozvěte se.
Dynastie Morlandu 15
Dobry den, mela bych zajem o 15.dil teto sagy (Osudova volba). Bylo by mozne? Prodavate jednotlive? Dekuji RM
ZUZKA
[06.01.2009]
Příspěvek byl smazán Administrátorem.
římanka
[06.01.2009]
...chápete takovýhle lidi? Je to k smíchu, jak může někdo být tupej a vůbec to nevědět ... je mi jich líto:-)
historické romány
Hledám někoho, kdo by prodal historické romány z doby Starého Říma od Collen Mc Culloughové. První muž Řím a a dalších 5 dílů. Děkuji LH
První muž Říma
Dobrý den, nabízím vám knihu C.Mc.CULLOUGHOVÁ, cenu nabídněte
První muž Říma
Pokud je to ještě aktuální a dosud vlastníte knihu od C.McCulloughové, nabízím vám za ní 500,- Kč. Díky
Lea
[05.11.2008]
Pokud to ještě platí
mohu nabídnout Císařovy Římanky a Koruna z trávy
Collen
Dobrý den,sháním knihy od Collen McCulloughové,Koruna z trávy,Říjnový kůn,
Koruna z trávy
máte-li zájem, ozvěte se.
Jarmila
Hledám tyto knihy: Colleen Maccullogh:
Císař
Císařovy Římanky
Říjnový kůň
LIBOR
Máte-li zájem, nabízím Caesarovy Římanky.
Caesarovy Římanky
Pokud Vaše nabídka stále platí, mám o knihu Caesarovy Ŕímanky zájem.
A. Dumas - Josef Balsamo (Paměti lékařovy) - Poradíte?
Ahoj, asi jsem trochu mimo rámec diskuse, ale potřebovala bych od vás poradit :-).
Právě jsem dočetla Josefa Balsama I - IV (Paměti lékařovy) a snažím se dopátrat, které knihy navazují. Poradíte někdo? Díky moc. Katka
boboking
[17.06.2008]
Dle Wikipedie to je
cyklus z dějin Velké francouzské revoluce Paměti lékařovy (Mémoires d' un médecin), jehož jednotlivými díly jsou Josef Balsamo (Joseph Balsamo, 1846-1849), Královnin náhrdelník (Le collier de la reine, 1849-1850), Dobytí Bastily (Ange Pitou, 1850-1851) a Hraběnka de Charny (La Comtesse de Charny, 1852).
boboking
[17.06.2008]
I jinde to tak píšou:
Paměti lékařovy:
- Josef Balsamo, 1846-1849, Joseph Balsamo, román z dějin Velké francouzské revoluce
- Královnin náhrdelník - 1849-1850, Le collier de la reine, druhý díl z období Velké francouzské
revoluce
- Dobytí Bastily, 1850-1851, Abge Pitou, třetí část z doby Velké francouzské revoluce
- Hraběnka de Charny - 1852, La comtesse de Charny, čtvrtá, poslední, část románového cyklu
Díky :-)
Moc děkuji za radu, už mám doma další dva díly :-). Ještě se mi povedlo zjistit, to aby byl výčet úplný, že po Hraběnce de Charny ještě následuje Rytíř de Maison Rouge. Katka
boboking
[21.06.2008]
No, fakt v katalogu knihovny je ještě díl Rytíř de Maison-Rouge sv. 1,2. Prostě na wikipedii není vždy všechno.
Dumas
Následuje ještě díl 5-7
Mám je,pokud byste měla zájem můžeme se domluvit
Mám díly od 1-7 z roku 30 nebo 33 musel bych se podívat
S pozdravem
J.Němec
Ahoj, sháním knihu, která by sdělovala něco o výměnách a působení energíí mezi člověkem a jeho vnějším prostředím. Už jsem četl Chopru, Laszla, Walshe aj. Za každou radu budu vděčný. Předem díky Láďa
1984
Nic neni lepší než George Orwell....Mistrovské dílo 1984 nebo farma zvířat
Jste vedle
Orwelovy knihy jsou dneska mrtvoly. Mám však své nástupce, kteří vymysleli pojmy jako "humanitární bombardování" (HAvel) apod.
Přečtěte si však KOnec civilizace - doporučuji.
Orwell
Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Jsou knihy, které zůstávají. Četla jsem 1984. Připadá mi, že některé náznaky knihy se objevují i v novějších filmech (je však možné, že je to pouze můj názor) třeba ve filmu V jako vendeta se mi vždy vybaví Orwell.
Vy jste vedle!!!
Orweell je nadčasový a souhlasím s ostatními!!!Máte právo -samozřejmě-vyjádřit svůj názor,proto si tady píšeme,ale "mrtvola?"
Obecná diskuze
Nevlastní někdo Doktora Nordena a nebo Dr.Wintra?
Tyto knížky vycházely v sešitovém vydání.Ale jen v češtině. Prosím ne
"salátové"vydání. Koupím za rozumnou cenu.
Rarach
[23.04.2008]
Chtěl bych všem co mají rádi společenské romány doporučit ať si přečtou
Marlittovou a nebo Glynnovou.To nejsou jen "ženské"romány ale taky dost poučné. Protože autorky tam popisují žívot tehdejší společnosti.
Tolkien, Fábera
Mými nej autory jsou Tolkien a M. Fábera. Doporučuji přečíst cokoli od Tolkiena a Sedm mongolských koní od M. Fábery. JInak se mi líbí taky Balzac, nelíbí se mi Dostojevskij, konkrétně Zločin a trest. To je hrůza...
pedro
[28.01.2008]
To jsi mě potěšil, já myslel, že Sedm mongolských koní od Fábery už nikdo nečet. taková zapomenutá kniha. Já ji kdysi objevil u táty v knihovně a líbilo se mi.
terka
[28.01.2008]
jejda,Balzaca nemam rada..pripada mi prilis rozvlacny...prilis popisnych pasazi...ale to je tim,ze je v realismu..ikdyz musim prizat,ze nektere pasaze ma zajimave,jen temi nudnymi popisnymi to dilo kazi...
Jana
[16.02.2008]
Asi na něj nemáš...prostě jsi na Balzaca nedozrála
mareq
[16.02.2008]
Otec Goriot od Balzaca je pro mě těžká nuda, naopak Dostojevského Idiot je výborný... Ono to není někdy jenom o dozrání, prostě se s autorem nesžijete. Tolkien to je kapitola sama pro sebe :-)
Terka
[20.02.2008]
dik za podpou:-)
dik za tip,od Dostojevskeho jsem jeste nic necetla,ale zkusim to:-)
Eva
[22.02.2008]
Proti Dostojevskému je Balzac jako procházka růžovým sadem. Nebude se ti líbit. To si piš!
terka
[23.02.2008]
předsudky,předsudky
To nemuzes vedet..! Jeste jsem si ho nestihla pujcit, knihovnu mame momentalne zavrenou, ale jakmile ji otevrou hned si ho pujcim...pak dam vedet co je lepsi, jestli Balzac nebo Dostojevskij
Otec G
Asi ve druháku jsem ho četla, po dočtení se mi ta kniha líbila, ale že by se nějak dobře četla se říct nedá.
tamara
[12.02.2010]
No, a já to četla! A líbilo se!
Černý pes
[18.03.2008]
Dostojevskij
Kwandare, to mě zajímá, proč odsuzuješ Dostojevského? Zločin a trest, který momentálně čtu, hrůza je, ale mistrně napsaná a podle mě dokonale a velmi zajímavě popisuje psychickou stránku vraha. Dále jsem byla velmi nadšená Idiotem, ten se mi snad líbil ještě víc, hlavně pro dialogy a náhlé dějové zvraty ... na Tolkienovi se shodneme :o)
hakanta
[23.01.2008]
14 let
Ahoj, je mi 14 a čtu hodně.Začala jsem už ve školce, jenom takový ty obrázkový blbiny, ale od 1. do 3. třídy jsem četla skoro každý den před spaním. Nějraději Erbena nebo Andersena.Ve 4. třídě už jsem moc nečetla, v pátej taky moc ne, ale v 6. jsem začala číst Harryho Pottera.Uplně mě to uchvátilo!Přečetla jsem všechny díly a netrpělivě čekala na další.Nic kromě Harryho Pottera jsem nečetla.Nevěděla jsem co bych měla číst, vůbec jsem neměla přehled o knihách.Chtěla jsem číst, ale vždy když jsem řekla mámě jestli by mi něco nepujčila z knihovny přinesla nějakou dětskou knížku, nebo dívčí román a to mě vůbec nebavilo.Tak jsem dva roky nic nečetla, protože jsem nevěděla co.Dnes čtu třeba Saroyana nebo Coelha atp. Jo a Erben a Andersen se mi moc líbí do dnes.:)
(četla jsem si, jak tady píšete o tom, jak děti nečtou, tak jsem vám napsala jak to vidím já -dítě.)
terka
[27.01.2008]
ahoj..jestli te bavil Harry Potter,tak zkus si precist Tolkiena-Pána prstenů, a Cesta tam a zase zpatky-méně známé,ale taky dobré..
Obecná diskuze
Cesta tam a zase zpátky je ke konci dost krvavý ale Tolkien!Za to Harry Potter a kámen mudrců je napsán výborně!! Jestli někoho bavínapínavé knihy tak ať si přečte Let do nebezpečí a nebo Letiště od Artura Haleyho.
Verneovky nemusím připomínat.
Napětí
Jestli by tě zajímlo napětí, tak zkus i Deavera, dobrá je série s Rhymem a potom i ďáblova slza nebo Dívčí hrob.
WILBUR SMITH
Ahoj,zdravim vsechny priznivce, mate nekdo, prosim, prehled o tom, jak navazuji romany sagy rodu Courtneyu? Zacala jsem Monzunem, pak mi prisel do ruky Modry horizont. Ale jak dal ci zpet? Zrovna o Modrem horizontu pisi, ze jde o prvotinu, ale vypis rika, ze tomu nektere knihy predchazeji, nevyznam se v tom. Mate je nekdo vsechny prectene? Diky, Jarmila
anonym
[09.02.2008]
ahoj, první díl je dravec, druhý monzun, třetí modrý horizont, ale dál nevím.
jana
Klára
[20.02.2008]
Sága Courtneyů:
Dravec, Monzun, Na život a na smrt, Hromobití, Ptačí vodopády, Pobřeží v plamenech, Síla meče, Běsnění, Čas zemřít, Modrý horizont. TAk jak to jde za sebou
Wilbur smith?
jdou za sebou: na život a na smrt, hromobití,ptačí vodopády, pobřeží v plamenech,síla meče,běsnění,čas zemřít,zlatá liška,dravec,monzun,modrý horizont....Také se to chystám číst...
anonym
[29.07.2009]
já už jsem u dílu Čas zemřít,který tady bohužel v knihovně nemají,tak nevím,kde ho seženu,ale zatím mi to dobře navazovalo? 1.Dravec,2.Monzun,3.Modrý horizont,4.Na život a na smrt,5.Hromobití,6.Ptačí vodopády,7.Pobřeží v plamenech,8.Síla meče,9.Běsnění,10.Čas zemřít,11.Triumf slunce.To poslední si teda nejsem jistá,protože se mi to objevilo i u ságy rodu Ballantynů.Jinak můžu jen doporučit,mrzí mě,že jsem už u konce
Paolo Coelho
Ähoj, moj najoblúbenejší autor je Paolo Coelho. Prečítal som všetky jeho knihy. Neviete o nejakom autorovy, ktorý má podobnú tématiku, podobný štýl?
dikes
Alena
[14.01.2008]
Zkuste: Richard Bach (vše),L.Sepúlveda (Stařec, který rád četl milostné romány),J.Giono (Muž, který sázel stromy), H.Hesse (Siddhárta)... :-)
boboking
[14.01.2008]
Na odpověď Aleny není co dodat. Přesně to bych navrhl i já. A jen bych přidal trilogii o neviditelném od Eric-Emmanuel Schmitta, a možná i příběhy o Hektorovi od François Lelorda.
Vdaka
Vdaka, urcite skusim. Este raz velke dik
Henri Charriére - BANCO
Shanim knihu od Henri Charriére - BANCO
!!!vazane vydani!!! (vyslo v nakladatelstvi BB/art tusim v roce 1999)
O predchozi brozovane vydani z roku 1981 zajem nemam.
Nabidnete cenu, myslim ze dohoda je jista.
Terka
[30.12.2007]
Lewis-Rady zkušeného d'ábla
Ahoj,nevite,prosim, nekdo neco o knizce od C.S:Lewise "Rady zkušeného d'ábla" ? Tip na tuto knizku mi dal muj ucitel dejepisu a moc me zajima...kdyby byla nekde na netu prepsana,bylo by to super. Jsem rada ze jakoukoliv informuci i nazor na tuto knihu. Dekuji
Lewis
ahoj, rady zkuseneho dabla jsem cetla a kazdemu bych tuto knihu mohla jedine doporucit, byla vazne skvela. Jde o zkuseneho dabla, ktery formou dopisu zaucuje (dava rady) nezkusenemu dablikovi ohledne jednoho hocha, ktery si nesel krestaskou divku a sam je neverici. Nyni se zmita v pochybnostech ohledne existence Boha a mlady dablik ma zajistit to, aby ho neziskal Buh, ale mocnosti pekelne. Obcas je kniha dost narocna, ale to je prave jejim korenim.
Jestli je k dipozici nekde na internetu nevim, kazdopadne ji ma kazda dobra knihovna minimalne ve ctyrech vyhotovenich:) Prijemnou zabavu pri cetbe, P.S.: mate dobryho dejepisare!!!
Terka
[19.01.2008]
diky za odpoved
rada slysim,ze je to dobra kniha...usilovne ji shanim,ale nemuzu ji najit...budu se snazit dal..
Michaela
[29.12.2007]
Joseph O´Connor
Nevíte někdo, jestli u nás vyšla některá jeho jiná kniha než "Hvězda moří"?
Michala
[14.01.2008]
O´Connor česky
Myslím, že ne. Jenom kniha Yeats je mrtev!, což je román patnácti irských autorů ve prospěch Amnesty International, na kterém J. O´Connor spolupracoval jako editor. Vyšlo v Argu 2004.
Záhady Bermundského trouhelníku,autor ???
Asi před 25léty vyšla tato kniha,pak jsem jí půjčila a od té doby jí opět sháním.Byly tam vysvětleny některé záhady a v poslední kapitole byl popsán FILADELSKÝ EXPERIMENT,zase bych jí ráda měla.
Květa
[10.01.2008]
No tak to přeju dobré pořízení...Sháněj! Tvoje starosti bych chtěla mít
anonym
[21.06.2008]
já bych chtěla mít tvůj čas na psaní naprosto zbytečných a pitomých reakcí. co je tak divnýho na tom že někdo shání knížku kterou kdysi četl? předpokládám, že autorka původního příspěvku kvůli tomu netrpí depresemi. zato ty máš asi nějakej problém.
Taliesin
[06.12.2007]
Tak tedy doporučuju autory Jamese Pattersona, Bernarda Cornwella, Wilbura Smitha a Colina Falconera - tihle pánové nikdy nezklamou!!!
Patterson
Také ho celkem ráda čtu, nevíte jak jdu jeho díly s Alexem za sebou? Nějak se nevyznám v jeho přítelkyních.
Nej...
Tak moji nej. jsou obyčejní známí autoři:
S.King- To, Temná půle, Misery, Dlouhý pochod, Mrtvá zóna
R.Ludlum- Bourneova totožnost, Spiknutí Škorpiónů, Strážci Apokalypsy
James Redfield- Desáté proroctví, Tajemství Shambaly
Mary Stewartová- Trilogie o Merlinovi
Jean-Chrostophe Grangé- Purpurové řeky
Sven Hassel- válečné
Glenn Kleier- Den poslední
Thomas Harris- Hannibal, mlčení jehňátek, červený drak
John Fowles. Sběratel
Byl bych rád, kdybyste mi poradili něco nového a vážně zajímavého. Jak vidíte mám široké spektrum. Nejsem příliš vybíravý. Případně: jaký máte názor na tyto knihy???
anka
[05.12.2007]
Tak to se ti budou urcite libit Ruiny napsal je Scott Smith. Prectes to za den, napinavy super se to cte. Vrele doporucuji :o)
Ruiny
Ahoj, nekde tady jsem nasla diskuzi o knizce Ruiny- Scott Smith. Knizku jsem zakoupila a za den precetla. Dikec za tip, fakt BOMBA! nevite nekdo o nejake podobne knizce?dikec!
Prosím o pomoc! Kdysi jsem přečetla knihu TYPICKÝ LISTOPAD- netuším, jak zní jméno autora, nebyl to ale český titul. Nemohu ji jen podle jména vyhledat. Asi nemám trpělivost......))))))))))))))
boboking
[29.11.2007]
katalogizační záznam - Typický listopad
MORRISON, Tania, 1968-
Typický listopad / Tania Morrison ; z něm. orig. ... přel. Ivana Vízdalová. -- 1. vyd. v českém jazyce. -- Praha : Jiří Buchal - BB art, 2002. -- 253 s. -- Originál: Typisch november
. -- V Ganthersbachu se všichni sejdou a začíná divoký čas. Nevypočitatelný. Zákeřný. Životu nebezpečný. Prostě typický listopad ...
ISBN 80-7257-885-5
anonym
[02.01.2008]
autorka Tania MOrrison, je Nemka.
Květa
[10.01.2008]
No a? Němci jsou nejskvělejší autoři a taky německá řeč je úchvatná...Kdo to dopustil, abychom se všichni museli cvičit v té šišlající angličtině? Příšerná řeč
bookcase
[17.11.2007]
Mezi moje nejoblíbenější autory patří John Irving, Cynthia Harrod-Eagles a její Dynastie Morlandů, Agatha Christie, Barbara Erskine - ale pozor, s tou opatrně, jinak hrozí předávkování :)). Mám ráda Deníky Adriana Molea - ty čtu už poněkolikáté. Mám ráda současné anglické a irské autorky - tam vede Mave Binchy.
Můj největší favorit mezi knížkami je Lea Rostena Pan Kaplan má třídu stále rád.
je toho hodně, co mám ráda a co čtu, však jsem, co se práce týče, jmenovkyní tohoto webu :)). Prostě knížkama žiju a čtu pořád. Snažím se ke knížkám vést i syna, kterému bude šest.
jakub
[04.04.2007]
Znáte
Musím říct že asi je to divný ale často se vracím k F. Peroutkovi. Ted mám rozečtené budování státu. Možná že se mezi Vámi najdou taky tací kteří F.P. mohou a hlabvně je pro ně "studniceš historie a moudrosti"
Marie
[29.03.2007]
Prosím vás..... Mám dceru, která moc dáda čte knihy..... Miluje Dumase, Browna, Josteina Gaardera, Shakespeara,Paoliniho, Tolkien se jí líbil atd..... Čte hodně, teď bude mít narozeniny a já bych jí chtěla překvapit knihama, které by se jí libily. Hlavně středověkou literaturu a fantasy.... Děkuji.
šimize
[29.03.2007]
Co třeba Trpaslíci od Heitze Markuse?
Kvalitní fantasy kniha od nejčtenějšího německého autora posledních let.
Marie
[29.03.2007]
Nebo taky filosofických.......
Michala
[29.03.2007]
Michelle Paverová
Zkuste novinku: zatím tři u nás vyšlé díly šestidílné dobrodružné ságy Letopisy z hlubin věků. Příběh chlapce a jeho kamaráda vlka se odehrává v pravěku, na samém severu osídlených oblastí. Autorka má hluboké znalosti z oblasti archeologie, antropologie a zoologie a při přípravě knihy podnikla dlouhodobé studijní cesty po Laponsku a Grónsku. Zatím vyšly tyto díly: Bratr Vlk, Toulavý duch, Pojídač duší. Strhující příběh: podlost, závist, zlý úmysl; věrnost, odvaha, přátelství. S klidným svědomím můžu doporučit.
ještě Michala
[29.03.2007]
Artemis Fowl
Taky stojí za čtení série knížek s velkým odpichem: irský autor Eoin Colfer a jeho knížky o geniálním chlapci se zločineckými sklony a jeho nepřátelích - a později přátelích skřítcích.
(Artemis Fowl - agent v říši víl 007; Operace Arktida; Věčná šifra; Opalin podraz; Akta Fowl)
boboking
[30.03.2007]
Stáčení temného piva
V kombinaci Fantasy - Středověk bych tedy doporučoval knihu Stáčení temného piva - Tim Powers. Opravdu velmi uznávaná knihy, vyšla už dvakrát.
Anotace:
Píše se rok 1529 a prošedivělý irský žoldnéř Brian Duffy byl najat, aby dělal vyhazovače ve vídeňské hospodě. Jenže nad Evropou se stahují mračna; německý císař Karel V. se hašteří s francouzským králem, papež zase s luterány a vojska tureckého sultána Suleymana I. se chystají vyrazit právě proti Vídni, aby rozloženému Západu zasadila drtiví úder. Že by Duffy nebyl jen obyčejný zjizvený, stárnoucí lancknecht, ale znovuzrozený dávný hrdina, jehož úkolem je Západ zachránit?
Tim Powers se českému čtenáři poprvé představil v roce 1996 skvělým románem Brány Anubisovy. Stáčení Temného piva je oproti tomuto steampunkovému příběhu čistou fantasy, ale po bok se mu řadí skvěle vystavěnou zápletkou, rychle se odvíjejícím dějem, barvitým panoptikem postav, důkladnou znalostí historických reálií a kousavým humorem. Málokdy se v dějinách fantasy podařilo tak znamenitě skloubit vznešenost a patos hrdinství, jež jsou tomuto žánru vlastní, s humorem a lidskou blízkostí postav.
pedro
[30.03.2007]
Tim Powers
To jsou opravdu pěkný knížky, mně je před časem doporučila Helena K. (nějak tu už dlouho nebyla) a nelituju.
No a na 2.pololetí chystá Laser vydání třetí Powersovy knížky - Proudy podivna (pirátská fantasy).
Dobrá rada-není drahá:-)
Je mi 16-odhaduji tak o trochu víc,než vaší dceři(jen podle seznemu knih)
a myslím,že máme podobný vkus.Tak hned první,co mě napadlo byl Stín větru od Carlose Ruiz Zafóna,který sem dočetla před dvěma měsíci,ale skvělý dojem a atmosféra téhle knihy na mě dýchá každý den.Abych vám dala také nějaká fakta-v některých zemích tato kniha rozpoutala doslova šílenství-zafónománii-která by se dala přirovnat k rozruchu kolem knih Dana Browna(popravdě jsem ho dříve taky baštila,ale po Stínu větru mi trochu klesnul v ceně:-)))
Jestli dáte na mou radu,tak bych byla moc ráda,kdybyste mi napsala reakci vaší dcery,ať je jakákoli,budu ráda za další názor,a jestli se jí nebude líbit,tak s dalším doporučováním hodně posečkám.....GOOD LUCK
anka
[30.11.2007]
Stín větru od Carlose Ruiz Zafóna
pripojuji se , fakt uzasna knizka, ta musi bavit kazdeho!
anonym
[13.09.2007]
Podívejte se na www. enax.cz, Knihkupectví u Foxinky, tam Vám i s výběrem poradí.
Sandrs
[28.03.2007]
Lovci mamutů
Safra prááááce lidi....................to je v 3,14či.......................na celym netu neumím najít referát o lovcích mamutůp :-((!!......kuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!:-((((((((
anonym
[28.03.2007]
Tak si to přečti a nesakruj. Zas tak dlouhý to neni:)
pedro
[30.03.2007]
A tak hrozné to taky není, svého času oblíbená klukovská knížka. Vím, že se časy mění, ale pamatuju daleko horší a "nečitelnější" povinnou literaturu. To bys terpve hekal.
boboking
[29.03.2007]
Referátů na knihu Lovci mamutů je na několika webech čtenářských deníků.
anonym
[23.05.2007]
tak si to přečti a napiš sám. je to hezká knížka
referaty
podívej se na referáty.cz
První muž Říma
Ahoj lidi, už pár let sháním knížku z šestidílné řady, mám všechny díly, kromě prvního "První muž Říma" od Colleen McCuloughové (mlp píše Mac....). Prosím, kdybyste někdo věděl, kde bych ji mohla sehnat nebo ji chtěl třeba prodat, dejte mi pls vědět ;o) Díky
má knihu kterou scháníš ale vzhledem k tomu že jsem kní citově vázán prodám ti ji za 7000kč
Husička
[18.03.2007]
Tyhle city!
Ayperi
[29.03.2007]
To jsou docela drahe city ....... :)
První muž Říma
...škoda, já bych ti ji klidně nechala zadarmo, pokud bych ji měla, když vycházela, objednala jsem si ji v KK pod dojmem přečtení Ptáci v trní. Vůbec mě nechytla a tak jsem ji pro přemíru dalších knih normálně barbarsky vyhodila. Je mi líto.
terča
[04.12.2007]
ptaci v Trni byla bezva knizka...smutna,ale bezva....
Brigita
[11.01.2008]
jak jinak
Ja byla zase v "šoku", že někdo, kdo napsal červenou knihovnu (sory - ale můj pohled na sentimentálnost "ptáků ..) byl schopen napsat tak skvělou věc jako je výše zmíněná série o Římu. Já bych se knihu pokusila sehnat přes on-line antikvariáty (titul lze zamluvit - no a čekat). Mimochodem její knížka o trojské válce taktéž není špatná.
dasa
[24.06.2008]
Já klidně přečetla i tu "červenou knihovnu", ale První muž Říma a další díly ságy, to je opravdu jiná liga. Mě to nadchlo tak, že patří mezi moje "top" knížky, vždycky jsem napjatě čekala, kdy konečně vyjde další díl....
a s Trojou máš pravdu, taky dobrý......
Milan Kundera
Co říkáte lidičky na Milana Kunderu?
Myslím, že je to výborný autor, i když mě často naštve a vytočí - i to je umění...Nejvíc mě zatím zaujala Nesmrtelnost. Nechcete někdo podiskutovat na tohle téma? Pište klidně i na e-mail. Díky
pedro
[23.11.2006]
Milan Kundera
Souhlasím, opravdu dobrý, pro mě ale zůstávají nejkrásnější Směšné lásky a Žert. To je ale subjektivní, je to i vzpomínka na mládí. Pro mě to bylo něco krásnýho, co mě snad i ovlivnilo.
anonym
[07.01.2007]
Milan Kundera je takovy bezcharakterni anticech. co vy na to?
Michala
[07.01.2007]
Spisovatel
O Kunderově charakteru a úrovni jeho češství se asi za chvíli od jiných dozvíš mnohé (a nechtěla bych být v Tvé kůži). Ale psát, psát tedy umí.
pedro
[08.01.2007]
Sice respektuji názory ostatních, ale mírou charakteru je pro mě mimo jiné anonym. Zatím co Milan Kundera svoje knihy podepisuje, tvůj příspěvek...
Anonim:)
[08.01.2007]
Aniž bych hodnotil anonymovu otázku, dovolím se zeptat, jaký je rozdíl mezi nepodepsáním se a užitím alias Pedro?
pedro
[08.01.2007]
Je to o tom, že pokud sem někdo čas od času přispěje, vyjadřuje svými příspěvky nějaký názor. Potom se dá říct, že třeba Pedro čte jen "brak", ale nestydí se za to. Je to vlastně jedno, jestli se jmenuje Jarmila, nebo Tonda, internet je vcelku anonymní (o to víc je mi příspěvek pod hlavičkou "anonym" - nebo jak ty píšeš "anonim" - proti srsti). Ale pokud se mnou nebude někdo souhlasit, napíše že nesouhlasí s názorem toho konkrétního přispěvatele.
Naprostý souhlas. Jen přidám, že já často využívám svou pravou identitu, protože se prostě za to, co říkám, nemusím stydět. Nemyslím to tak, že by přezdívky chtěli svůj názor maskovat - je výsostné právo každého si na internetu zachováva anonymitu. Já tu potřebu necítím :)
anonim:)
[09.01.2007]
No je pravda, že pokud bych už vyjádřil tak radikální názor vůči konkrétní osobě, jako anonym shora, tak bych se pod něj podepsal. Jinak se většinou nepodepisuju. Jednak jsem značně nevyrovnaný a neumim si vybrat přezdívku, která by mě dostatečně charakterizovala, jednak jsem líný psát celé své jméno.:) Ale na Vašich tvrzeních něco bude.Martin Erazím - anonim:)
Já bych Tvou otázku rozdělil na čtyři části:
1. Milan Kundera není bezcharakterní
2. Milan Kundera není antičech
3. O tom, jestli je Kundera Čech nebo ne se vede dlouhá diskuze a můj názor je, že není, ale jsem spíše v menšině
4. Kdo nepodepíše svůj příspěvek se buď bojí reakce, nebo si za ním tak moc nestojí. Milan Kundera podepisuje naprosto vše, co napíše.
Čtu nyní svou první Kunderovu knížku, Nesnesitelnou lehkost bytí, a mé nálady se stupňují, mění a přecházejí mezi rovinami nadšení a úžas. Je to mistrně napsaná knížka, která mě už druhý den drží a nepustí mě ani k novinám, ani k televizi, ovšem někdy mám pocit, že je Kundera trošku didaktický (nevím jestli to je správný pocit - podobně to mám i u Svěráka a jeho scénářů). No a potom si říkám, že tolik sexuality jsem snad četl jenom v knížkách Isaaca Bashevise Singera - v tomhle jsou si ti dva moc, moc podobný...vlastně jsou si podobní i v dalších věcech, ale to necháme na jinou diskuzi
liška
[21.02.2007]
Kundera
Tak vám povím že Kunderu jsem nečetla ale půjdu si ho koupit abych mohla podiskutovat.Doufám že nebudu zklamaná.
pozor na pirátské překlady
Ahojte všichni, M. Kundera je jedním z Pánů Spisovatelů, akorát mě mrzí cavyky, které dělá s vydáváním svých knížek v češtině. Každopádně varuji pohodlné hledače na internetu. V touze po Totožnosti jsem si taky zahledala a byla jsem hodně zklamaná. Našla jsem překlad nesoucí hlavní příběh, ale tím to končilo. Připadala jsem si, jako bych vzala do ruky míč, zatočila se s ním, opadal z něj písek a v rukou mi zůstala chatrná, nic neříkající kostra. Nerada bych, aby někdo touto cestou poznal jméno M. Kundera..
Trhlinové války
Ahojky.. přečetla jsem mága učedníka i mistra, stříbrný trn a Zlo v Sethanonu a nevím, co dál. Poradíte mi někdo, jak to potom pokračuje? Jestli královskou krev, Vraždu v Krondoru nebo ságu o impériu? díky:)
Dormer
[24.10.2006]
A co Mistr a Markétka od Bulgakova. Moje z nejoblíbenějších.
Jarka
[23.10.2006]
Může mi někdo doporučit zajímavou knihu pro mého skoro dospělého, hodně přemýšlejícího syna?
anonym
[23.10.2006]
Cokoli od Platóna, tam si zapřemýšlí.:) Asi to chce upřesnit, co ho nejvíc baví.
Michala
[23.10.2006]
Pár tipů pro chytrého kluka
Jostein Gaarder: Sofiin svět
Klaus Mann: Mefisto
Anton Myrer: Poslední kabriolet
Joseph Heller: Hlava XXII
Josef Škvorecký: Zbabělci
Pavel Tigris: Kapesní průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu
Lewis, C. S.: Rady zkušeného ďábla
Lewis, C. S.: Velký rozvod nebe a pekla
Leon Uris: Exodus (2 díly)
G. M. Gilbert: Norimberský proces
Řekl bych,
že Váš syn, pokud je přemýšlivý, si svou četbu nepochybně najde sám. Ale když jinak nedáte, tak aspoň:
Thomas: Myšlenky pozdě v noci
Waltari: Egypťan Sinuhet
Richter: Kartágo
Oskar
[06.12.2007]
Souhlas...
...myslím, že věk 15-18 je pro četbu Waltariho více než optimální. Kromě vynikajícího Sinuheta mohu doporučit Krvavou lázeň a Pád Cařihradu. To jsou knihy, které v mé knihovně drží silou elektromagnetu.
Diskuze
Vážená paní Jarko!
Když Vás syn je přemýšlivý tak ať si přečte nějaké Verneovky.
Např:Dvacettisíc mi pod mořem.Tajuplný ostrov nebo Dva roky prázdnin či Maják na konci světa.Tyto knihy doporučuji číst s mapou v ruce.A taky Carův kurýr je pěkný(byl i zfílmován)
Káťa
[18.10.2006]
Knížky
Knížky mám hrozne moc ráda. Moje nejoblíbenejší činnost je čtení. Když se mi kniha, kterou čtu líbi tak ji dokážu pročíst hodne rychle, jako múj táta a taky moje máma. Nejdříve sem četla jenom pohádky a taky detektivky, ale před delším časem sem si zamilovala fantasi literaturu. Pročetla sem Pána prstenú, Harryho Pottera, Eragona a taky Letopisy Narnie. Jsou to moc skvielé knihy (Harry Potter se mi líbili jen první tři díli ostatní už ne) a vřele je odporoučím všem milovníkum fantasi žánru. Hrozne moc se mi líbi všechny ty jiné sviety (napr. Narnie, Středozem a iné), proto že tam se dá snad všechno, kouzlit, létat (bez letadla) a taky tam žije mnoho bytostí z pohádek, legend či mítú (víli, mořské víli, skšítci, trpaslíci, kentaurové, fauni či driády a iné) a zvířata tam mohou mluvit. Taky bych chtela odporučit milovníkúm detektivek Agathu Christie. Jeji detektivky jsou vážne úžasné. Od začátku do konce nás nechají v napietí, kto je pachatelem. Jednoduše se nedá zjistit kto je pachatel neboť nás Christie vždy svede na nesprévnou stopu, proto nezbýva nic jiného než jen počkat na konec, kdy sama autořka rozplete celou zápletku. Já osobne mám nejradeji Případy slečny Marplové, pročetla jsem skoro všechny detektivky kde slečna Marplová vystupuje. Taky případy, které řeší Poirot jsou skvielí, ale mne se mnohem víc líbi případy slečny Marplové. Taky doporučuju Knížky Dana Browna, četla sem je a moc se mi libili. Taky doporučuju od Alexandra Dumasa Tři mušketýry a Hrabiete Monte Christa. Dále taky doporučuju od Julesa Verneho Cestu kolem svieta za osumdesát dnú a Dvacettisíc mil pod mořem, Gričskou čarodejnici I. (Tajemstvý krvavýho mostu) a Plameny inkvizice od spisovatelky Marije Jurič Zagorky. Ale nejvíce odporoučím lidem všech viekú:,, Čtete pohádky ať jste jakkoliv staří a nestyďte se za to. Vždyť mne je už osumnáct a pohádky stále čtu hrozne moc ráda pořád dokola a zejména večer před spaním. Pořád mají pro mne takový to kouzlo jako když jsem byla malá."
anonym
[18.10.2006]
A já ti doporučuji Pravidla českého pravopisu. Ale ty jsi asi ze Slovenska, viď. Pak se omlouvám,neboť slovensky bych tam naflákal určitě minimálně tolik hrubek.:)
pedro
[19.10.2006]
Z toho pravopisu si nic nedělej, já bych ve slovenštině nasekal chyb jednou tolik. A s pohádkama tě úplně chápu, já je mám taky rád a nepřestal jsem je hledat, i když už jsem mnohem starší, než ty. Verne, Dumas... to jsou autoři prověření časem. Vlastně taky svým způsobem pohádky.
Michala
[19.10.2006]
Ještě k pohádkám
Pohádkářům: zkuste Poklady z Auvergne, napsal Henri Pourrat, v překladu Jiřího Reynka. Úžasné!
if
[21.10.2006]
což takhle od Dumase- Paměti lékařovy-Josef Balsamo,Královnin náhrdelník,Pád Bastily, Hraběnka de Charny,akorát poslední část,Rytíř de Maison rouge se mi už dobře nečetla ,a i ostatní dobré dumasovky,Králův klenotník, Královna Margot...No a teď mě drží sága Dynastie Morlandů od Cynthie Harrod Eagles, v létě vyšel 28 díl, no a když je mi neveselo, skončím u Hrubínovy Krásky a zvířete..
A zapomněla na to B.E.S.T. ! ! ! Co pan spisovatel Sapkowski???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i
[31.10.2006]
to jako Geralt?
sapkowski se mi moc nelibi....zda se mi ze nektere casti ma tak ctive ze se nedokazu odtrhnout a dalsi zase tak nudne ze se mi ke knize ani nechce vracet....jinak mam vsechny vyjmenovane knihy taky moc rada a doporucuju bartimaeovu trilogii...taky fantasy...sice ze skutecneho sveta ale moc hezke
co číst
Vždycky jsem si myslel,že musím přečíst vše,co za něco stojí. a tak jsem četl a četl.Rok francouze,pak angličany,potom američany,židy,prostě obrovská kvanta literatury,několik tisíc knih a myslím si,že každý si musí najít obor a téma,které ho bude dlouhodobě zajímat.Já dnes považuji za nejlepší současné autory Simmela,Clancyho,Kunderu,Belowa a pár dalších.Z našich je to bída,tady píše knihy doslova každý,ten blb Wieweg i Barková,kdejaký hlupák a podvodník napíše knihu a je in,kam se potom naše literatura ubírá,to by Čapek a Vančura a Němcová koukali.Ale je potřeba číst,současná média likvidují literaturu a kniha za chvíli bude (i kvůli ceně) vzácností.Jenže náš národ je v podstatě kulturní a vzdělaný,takže nás ten primitivní kapitalismus nezničí,to se nepodařilo ani komunistům.
Ada
[19.10.2006]
Naprosto souhlasím. Hlavně se stavem naší literatury. Světlým bodem je pro mne Květa Legátová, Ludmila Vaňková a Jarmila Loukotková. A také cestopisy Jana Šmída jsou super. Jinak je v naší literatuře hodně komerce a slušně řečeno jednoduchosti. Ale myslím, že tohle je trend i světový. Některé země jsou na tom lépe, jiné hůř. Ale vždy a všude se najde alespoň pár kvalitních autorů. Já mám ráda severskou literaturu a pak mám spoustu autorů, které mám moc ráda. Poslední dobou se mi ale stává, že mě málokterý nový autor dokáže příjemně překvapit.
pedro
[19.10.2006]
V něčem tak trochu nesouhlas.
Jako pamětník si dovoluji tvrdit, že za komunistů to byla bída, že jsme na tom dnes z pohledu čtenáře nesrovnatelně lépe.
a) sortiment
Ubohost, na slušný titul se stály každý čtvrtek před knihkupectvím fronty. Někdy i na tituly, které nejsou z dnešního pohledu nic moc. Těch odpudivých knih vycházela většina.
Co se týče kvality tisku (mám na mysli naučné knihy a cestopisy), slabota, ve srovnání s dnešními knihami to nejde srovnat.
Je pravda, že vychází spousta komerce a braku (viz.Barková apod.), ale jako zákazník - čtenář - mám přece možnost volby. Jestliže jsem nekupoval komunistický brak, nevím, proč bych měl kupovat brak bulvární. Domnívám se, že nabídka knih na dnešním trhu je tak velká, že si vybere každý, nevychází jen bláboly. Spíš mám někdy pocit, že mám málo času, že bych chtěl stihnout přečíst daleko víc. A nevím, kolik z dnes nabízených titulů by komunisti "pustili". Cenzuru jsem už zažil, děkuji, nechci. Nechci jakoukoli regulaci, vyberu si sám.
Že nevychází čeští spisovatelé, asi se neurodilo. Ale mám rád Jana Šmída, Zdeňka Šmída, Františka Nepila, Kunderu (i když je z něj tak trochu Francouz), Otu Pavla, něco od Škvoreckého, ono by se našlo. Vždyť i tebou zmiňovaná Němcová (Babička) nedávno vyšla (ne, že bych z toho byl bůhvíjak odvázanej). Čapek je třída, ale trh je asi nasycen (podívej se namátkou na nabídku Antikvariátu Lužiny), vydat ho by byla nakladatelská sebevražda.
b) cena
Ruku na srdce, nadáváme na ceny. Ale vzpomeňme si na dobu, kdy stála brožovaná detektivka 20 - 30 Kč, vázaná (série 3 x) 50 - 80 Kč, jeden díl Dějin umění přes stovku. Kolikrát menší mzdu jsme měli? A jako se kuřák těžko vzdá cigarety, bez ohledu na cenu, tak čtenář se těžko vzdá knížky, i kdyby je zdražili. Vražedná kombinace je čtenář - kuřák.
agir
[19.10.2006]
Naštěstí
nekouřím, a jsem tomu čím dál radši, mimo jiné právě i z tohoto důvodu - semtam na knihu zbude.
Jinak, jsa podobným pamětníkem, v mnoha ohledech souhlasím. Jen ať je toho co nejvíc, já už si to nějak přeberu.
Stran české literatury: ano, chybějí ty špičky, jako zmiňovaný Čapek, Vančura, Hašek, Durych - kdo ještě, pokud se bavíme o první republice a ne o 19.století (mimochodem, na tu B.N. mám názor o dost příznivější)? Básníci, samozřejmě, to bylo neuvěřitelné. Ale z prozaiků? A pokud někdo trochu nahlédl do produkce té doby, velký rozdíl oproti dnešku to zas nebyl, na jednoho Čapka dva metráky škváru všeho druhu (a on taky každý Čapek nebyl až tak prvotřídní). To jenom časem škvár opadal a zbylo pár velkých jmen. Jaroslav Maria nebo Karel Dewetter a jim podobní už se nečtou (zcela právem). Je ovšem už načase, aby se nějaký zárodek aspoň průměrného velikána naší doby objevil, na pozadí těch Vieweghů a spol. Dva, tři, čtyři autoři, kteří budou zosobňovat naši současnost v budoucích učebnicích a obecném povědomí. Vidíte někoho takového potenciálního?
Je to fakt, že za komunistů vycházely hodně knížky o budování socialismu a jak se nám dobře žije, ale našly se i dobré knihy. Pořád se líbí romány Zdeny Frýbové nebo Valji Stýblové. Taky víc vycházela světová klasika. Nemám možnost jezdit do Plzně a obcházet antikvariáty abych sehnala Bílou velrybu a jiné , které potřeboval někdo víc než knihovna. Na Slovensku vycházely tenkrát lepší knihy než v Čechách a tak mám spoustu knížek ve slovenštině. S cenou knih souhlasím, máme větší platy. Ale za totality jsem dala za bydlení desetinu příjmu a teď třetinu. Knížek se lidi (chlapi )vzdají ale chlastu a cigaret nikdy. Kultura byla ve všech dobách až na posledním místě.
Ada
[19.10.2006]
Ano. Lidé nadávají, jak mají málo peněz, ale cigaret a alkoholu se nevzdají. S manželem jsme to počítali, kolik průměrný kuřák a milovník alkoholu utratí za měsíc. Hrůza. Naštěstí můj muž nekouří ani nepije. Tak si dovolíme občas koupit knihu do naší knihovničky nebo zajít do kina nebo někam zajet, či koupit nějakou deskovou hru. Taky mám ráda klasiku a hodně knih mám právě z doby komunistů. Pač teť moc nevychází. Jen jsem chtěla říct, že kdysi nás omezovala cenzura ( jsem ráda, že už není) a dnes nás omezují peníze. Kolik kvalitních knih nevyjde nebo se nepřipraví nová vydání (některé knihy by si to zasloužily ) jen proto, že by se prostě na tom nevydělalo. Raději vydají něco, co jim vynese více peněz a mnohdy je to s kvalitou mnohem horší. Nicméně odborné, vědecké a filozofické knihy jsou na tom bezesporu mnohem lépe teť, než za komunistů.
pedro
[20.10.2006]
Bílá velryba
Ahoj Heleno,
Chápu, že není vždy možné obcházet antikvariáty a hledat knížky, ale je tu možnost sehnat knížky přes internet. Samotnému mi někdy nedá, nepodívat se čas od času do nabídky některé z těchhle adres:
http://www.antikvariat-luziny.cz
http://www.antikvariat-kotek.cz
http://www.antikvariatpodebrady.cz
http://www.antikvariatpocta.cz
http://www.antikvariat-hrach.cz
http://www.antikvariat-ant.com
Zrovna antikvariát Kotek nabízí Bílou velrybu za přijatelných 50,-Kč. U ostatních je v nabídce také, ale dražší. Je pravda, že je nutné zaplatit navíc poštovné, ale pokud je ta knížka lákavá - čas a jízdné ušetříš, já už využil služeb antikvariátů Lužiny, Kotek a Poděbrady, spokojenost.
Ada
[20.10.2006]
Děkuji za další tipy na antikvariáty. Znám Lužiny a Podebrady. Hned se mrknu na ty další :-)
Dík za tipy, vyhledávat na netu jen tak je příšerné.
Ada
[21.10.2006]
Ano. S tím souhlasím. Když chcu něco najít jen tak a nemám na to žádné doporučení, tak hledám hodinu a stejně nenajdu nic, co bych chtěla. Někdy si myslím, že jsem blbá, protože neumím nic najít.
Prosba:-)
Ahojky všichni, prosím o radu na nějakou čtivou a pěknou knížku z oblasti duchovnější literatury či nějaký zajímavý román s podobnou tématikou. Díky moc ;-)
Ahoj Ivčo, pro mě byla poměrně duchovní knížka Modlitba za Owena Meanyho od Johna Irvinga ... není to klasický duchovno jako takový, ale má to dost zajímavý podtext a myslim, že by tě to mohlo bavit. Nenech se odradit a porokousej se začátkem, stojí to za to.
anonym
[18.10.2006]
Těžší, ale krásné a obohacující
Citadela... Exupéry....
Dotaz
Jsem chvíli na netu a vidím že jsou tady sami odborníci na literaturu, mám doma kluka 12 l. a dvě holky 4 a 8 let. Poradíte mi nějakou hezkou knížku?
Ta starší /8 .let/ má LMD a moc ji čtení nebaví....jak na to ? Děkuji.
Dobrý den, co se týče děvčat, tak neporadím, ale pro kluka mám jasnou volbu-Hobbita od J.R.R.Tolkiena.Pokud se synek do knihy začte,a věřím,že ano, ponoří se do nádherného bájného světa, který si zamiluje.Doufám,že se Hobbit bude líbit...
pedro
[18.10.2006]
Podívej se níž do téhle diskuze, tam už se řada čtenářů k dětským knížkám vyjadřovala (červen-červenec). Já za sebe můžu říct Verneovky, Mayovky, Astrid Lindgrenová, ale dneska už je asi atraktivní třeba něco jiného - Harry Potter - kdyby nebyl dobrej, tak není tak populární.
Michala
[18.10.2006]
Knížky pro děti
Pro dvanáctiletého kluka bych doporučila knihy od Eoina Colfera: Artemis Fowl a pak další díly se stejným hrdinou: Operace Arktida, Věčná šifra a Opalin podraz. Pěkná a málo známá je kniha od Cornelie Funkeové - Pán zlodějů. Michaela Ende a jeho Nekonečný příběh asi znáte. Neznámá a přitom velmi dobrá je kniha Lynne Reid Banks - Indián a kouzelná skříňka. Jestli má rád dobrodružné příběhy, zkuste Salgariho - Sandokan, Černý korzár, Město malomocného krále.
Pro starší hočičku zkuste méně známé knihy Astrid Lindgrenové: Lotta z Rošťácké uličky, Madynka a Madynka zachránkyně. Hezké jsou také knihy od Runera Jonssona: Viking Vike, je jich rovněž několik dílů. Tove Janssonovou a její Muminky asi znáte. Za zkoušku by stála i knížka Michaela Endeho - Děvčátko Momo a ukradený čas, může být ale pro nezkušenou čtenářku trochu dlouhá. Skvělý je Milneův Medvídek Pú a knížky Daisy Mrázkové: Neplač, muchomůrko a Haló, Jácíčku.
Pro nejmladší holčičku zkuzte knížku od Daisy Mrázkové: Můj medvěd Flóra, a také o dvou žabácích - Arnold Lobel: Kvak a Žbluňk jsou kamarádi, Kvak a Žbluňk se bojí rádi a Kvak a Žbluňk od jara do Vánoc.
No, nějak jsem to přehnala. To byste asi četli půl roku. Zdravím!
Králíček Sameťáček pro prostřední dítko
Koukám, že se tu objevil plný výčet knih.. sice studuju spec. ped., ale nijak odborně se zatím necítím, tak jen osobní názor - myslím, že dceruška s LMD by mohla podlehnout kouzlu Králíčka Sameťáčka od Margarite Williamsové. Je vizuálně přitažlivá, má veliká písmena, krátké řádky a chytlavý děj. Dospělému čtenáři zabere půlhodinu - výrazně rychlejší ubíhání stránek ji bude určitě motivovat.. a já si ji pořídila díky úryvku ve Fulghumových Slovech, která jsem si přál napsat sám.. myšlenka trošku didaktická (což u dětí není na škodu) a jímavě pěkná i pro starší. Plyšový králíček se chtěl stát opravdovým, což se mu povedlo hned dvakrát. Má spoustu interpretací, věřte, že i Vy nad ní budete dlouho přemýšlet. Má v mých očích ale i jedno velké mínus. Ten, kdo ji překládal, nejspíš neobjevil možnosti a bohatství českého jazyka.
Bulgakov
Mistr vytříbeného psaní Bulgakov a jeho Mistr a Markétka. Je to knížka, která nepodléhá času a líbí se i v mladším věku.
honey-girl
[11.09.2006]
studuji třetím rokem na gymnaziu a musim říct, že nebýt dobrých knížek asi bych školu nepřežila. Můj nejoblíbenější spisovatel je v současné době asi Dan Brown, dál mě moc a moc baví knížky od spisovatelek Nory Roberts a Sandry Brown, mám ráda i Michalea Pallmera, Wilbura Smitha a další. v nedávné době jsem objevila že i Ernest Hamingway taky stojí za přečtení. a k té povinné četbě: Ivan Olbracht je naprostý zabiják mladých čtenářů!!! i přes veškerou snahu jsem Nikolu Šuhaje nedočetla. a myslím si že je to nejhorší četba kterou může učitel žákům zadat.
Michala
[11.09.2006]
Ach Nikola Šuhaj! Je moc dobrý, ale Golet v údolí, ten je ještě lepší. Škoda, že se ti nelíbí. Jinak byl Olbracht divný člověk.
Ale jsou, ujišťuji tě, daleko horší knihy, které může učitel zadat žákům ke čtení. Například zrovna Olbrachtova Anna proletářka. A mnoho dalších, jen tak namátkou z našeho gymplu (osmdesátá léta): Václav Řezáč: Nástup a Bitva. Marie Majerová: Havířská balada. Antonín Zápotocký: Rudá záře nad Kladnem. Maxim Gorkij: O Leninovi. Arkadij Gajdar: Timur a jeho parta. Pak jsme museli číst mnoho knih dobře napsaných, ale přesto páchnoucích propagandou: Alexander Fadějev: Mladá garda. Julius Fučík: Reportáž psaná na oprátce... a další...
Petra
[12.09.2006]
Znechucující knihy
Já jsem přečetla na škole většinu povinné četby, ale musím říct, že doteď mi zůstalo v paměti to, jak těžké a zbytečné bylo přečíst Markétu Lazarovou. Pamatuju si z ní jenom to, že přečíst ji bylo děsně nudný a trpěla jsem a po přečtení posledního písmenka jsem nevěděla, o čem vlastně byla. Myslím si, že je to ještě horší než Nikola Šuhaj.
já si vzpomínám, že snad nejhorší bylo přečíst Babičku. Zadali nám ji v osmičce na základce a já jsem tu knížku nenáviděla. Teď ale studuju češtinu na univerzitě a tam nám doktor doporučuje přečíst si tu knížku znova, bez předsudků.. Bohužel, mám ji ale natolik zhnusenou, že budu muset ještě dlouho sbírat odvahu.
Babička
Stydím se, ale pro mě byla Babička taky nenáviděná četba. Všude nám ji vnucovali. Bóža Němcová byla pro češtináře něco jako uctívaná ikona. Ale mám ráda její pohádky. Aby v tom nebyla Babička sama, úplně stejně nemám ráda Prodanou nevěstu.
Petra
[13.09.2006]
Další znechucující knihy
S názorem na Babičku musím souhlasit. Myslím si o ní, že je to naprosto nudná knížka, která o ničem vlastně není. Ale Němcová má moc hezké povídky (V zámku a podzámčí, Karla) a samozřejmě pohádky. Ale Markéta Lazarová byla stejně nejnudněší a nejzbytečnější knížka, jakou jsem kdy četla (byla tak hrozná, že si ani nemůžu vzpomenout, kdo ji napsal ;-)
Napsal Vančura. Asi by se hodila i diskuze Nejneoblíbenější autor.
pedro
[11.10.2006]
to by byla opravdu diskuze - nejneoblíbenější autor...
krásně to v rubrice "co právě čtete" napsala jednou Michala v souvislosti s nějakou knížkou: bojím se, že se někdy omylem sama otevře a to uvnitř vyleze ven
Ada
[21.02.2007]
To je pravda.Nejneoblíbenější autor by byla zajímavá diskuze. Mohlo by se u toho i psát, proč daného autora nemáme rádi. Jinak souhlasím s tím, že některé knihy jsou z povinné četby jsou příšerné. Naštěstí existují filmové zpracování, aby člověk věděl, o čem dané dílo je. Jinak jsem z povinné četby měla velice ráda Jiráska, světovou renesanci, romantismus i realismus, také světovou literaturu meziválečnou a poválečnou. Jinak k Olbrachtovi. Četla jsem od něho O smutných očích Hany Karadžičové a moc se mi líbíla.
Babička
Babička je především neuvěřitelně lyrická kniha. Je to oslava jazyka a takovou ji čtěte. Je to také popis života na vesnici v době, kdy kniha vznikala. Nepřišla mi tak úplně nudná, možná místy trochu depresivní, ale takový byl život. Chtěl bych říct, že kniha taky vyšla s ilustracemi Martina Velíška, které knihu zbavují pelu národního klenotu, což je jedině dobře. Kontroverzně pojaté ilustrace (nesoucí se v duchu celé dosavadní Velíškovi tvorby) knihu posouvají mezi klenoty současné doby.
Petra
[14.09.2006]
Lyrické knihy
Hodně jsem přemýšlela o tom, proč se mi Markéta Lazarová ani Babička nelíbily a už jsem na to přišla, je to v té lyrice. Vzhledem k tomu, že nečtu poezii, tak asi neumím ocenit tu lyrickou stránku přípěhu. Přijde mi to prostě nudné. Mám ráda příběh, který není skrytý za tisícem dalších zbytečných slov. Vím, že autoři lyrických próz si myslí, že ta slova zbytečná nejsou a tímhle názorem je nechci urazit, ale každému se prostě líbí něco jiného. Je to o čtenářském nasměrování.
Michala
[13.09.2006]
Markéta L.
Oslava jazyka, to je Markéta Lazarová. Snad ještě víc než celá slavná Babička. Když jsem ji četla prvně, nevěřila jsem vlastním očím: tohle se přece číst nedá! Pak mi doma poradili, ať si ji čtu nahlas, aspoň zpočátku. To mi moc pomohlo: očarovala mě ta kniha a ten její neuvěřitelný nádherný jazyk (víc než šílený krvavý děj).
Tomáš Fojtík
[13.09.2006]
Pokud mluvíte o Markétě Lazarové, tak tu jsem bohužel nečetl. Ona i Babička by se měla číst nahlas a v tom vydání s ilustracemi M.Velíška, které se teď prodává, je přiloženo CD, kde celou knihu namluvila Eva Holubová...
anonym
[14.09.2006]
Myslím, že je to hlavně věkem, kdy nás nutí(li) Babičku číst. Kniha s minimálním dějem (navíc bez záhad,kovbojů, celosvětového spiknutí a střílení) je nudná i pro mnoho dospělých čtenářů, natož pro dítě. To zvlášť za situace, kdy je kniha předkládána jako vrchol české litaratury. Zklamání je o to větší. Po pozdějším přečtení musím souhlasit, že je to skutečně skvost, na který mi v hlavě zbyly trvalé poetické vzpomínky. To samé platí i o Markétě Lazarové.
Letora
myslím, že to je především v povaze člověka, který čte onu babičku.. já ji měla ráda i v té povinné četbě a líbí se mi dodnes. ale není to jen tou knihou, ale taky filmem, který mně hodně oslovil a taky obrázky z té knížky. je to nesmírně dojemný příběh, protože i v mém životě v té době to bylo podobný.. kdyby to tak možná nebylo, taky by mně ten příběh nemusel toliko oslovit.. nevíte někdo o soutracku k filmu Babička ze 70. let? jestli ano, pls napište kde ho seženu nebo stahnu!! předem díky!
Iva
[18.10.2006]
Vždycky jsem si myslela, že jsem divná, když jsem Babičku nedočetla..
Ani film. verze mne nezaujala. A teď vidím, že jsem snad i normální :-)
Co mne zaujalo také - Děti Země od Auelové a pokud chcete fakt dobeou pohádku pero dospělé, doporučuji Rytíře ve zlaté zbroji od Deveraux, četla jsem 2x a nakonec jsem si ji koupila i domů - když je smutek, tato knížka vždy potěší.
anka
[30.11.2007]
Erben
Pro mne byl v mladi naprosto traumatizujici Erben... o jeho Polednici se mi zdavalo...
Ina
[11.09.2006]
Je jistě mnoho úžasných a geniálních autorů. Pro mě je to ten, po jehož knižce sáhnu vždy když je mi mizerně. Tedy Zdeněk Jirotka - Saturnin.
FElix
[10.09.2006]
určitě Feist,King W.,Kulhánek,Lukjaněnko,Tolkien mno..to bede asi vse
nnZmok
[15.08.2006]
Docela jsem přemýšlela, které knihy mě kdy ovlivnily a ke kterým se ráda vracím. Jako dítě jsem nečetla klasické pohádky (princezny, draci atd.), ale spíš pověsti. Kouzla a pohádkové bytosti tam byly také, ale zasazené do reálného prostředí (a také Učedníka kouzelníka Čáryfuka :-)). Na střední škole jsem přečetla asi nejvíc beletrie, z téhle doby mi zůstala Mary Stewartová se svou trilogií o Merlinovi (je to rozhodně vyprávění spíš pro dospívající a dospělé, ne pro děti), Thoreaův Walden a Ivory Doris Egan (je to samozřejmě americká sci-fantasy, ale napsaná vtipně a čtivě). Na vysoké jsem přelouskala hromady odborné literatury, ne všechno v ní obsažené mi bylo užitečné. Z té doby mi uvízla Berniéresova Mandolína kapitána Corelliho (jediná kniha, kterou jsem skutečně zhltla „na jeden zátah“, film byl jen chabým odvarem, autorovy ostatní knihy mě nezaujaly), z období intenzivního studia španělštiny drobnosti Francisca de Quevedo vydávané pod názvem Obras jocosas (zejména Gracias y desgracias del ojo de culo, v češtině pokud vím nevyšly) a El Buscón stejného autora (dostupný i v českém překladu), Márquezovy povídky (jeho romány jsou na mě příliš „mnohomluvné“ :-)). A apokryfní Filipovo evangelium.
anonym
[12.08.2006]
Můj nejoblíbenější autor je vždycky ten, kterého právě čtu.:) Nejvíc ale určitě zapůsobil Dostojevskij, Thomas Mann a Gorkij.Od nich jsem přečetl snad všechno, co u nás vyšlo. Dnešní literatura mi proti nim přijde plytká. Ikdyž jsou v ní dobrý kusy, něco tomu chybí. Román by měl mít pro mě i určitou hudební výstavbu, tak aby měl rytmus, svoje vrcholy i intermezza a to mně v současnosti trochu chybí. Snad Grass, i přesto že byl členem SS, jak dneska přiznal.:)
Opal
[12.08.2006]
Rozhodně P.Pullman,P.Reeve,Meg Cabotová
Jana
[24.07.2006]
Nejoblíbenější autor? Jednoznačně a bezkonkurenčně arel Čapek. To je autor, kvůli kterému jdu studovat literaturu:)
Arel jo?...čoveče toho jsem ještě nečetl! :) Zřejmě mám co dohánět :)
oblíbené
Já už jsem opravdu stará skleróza. Úplně jsem zapoměla na nejoblíbenější hrdiny svého dětství: Bílý Tesák a Vlčák Kazan. Každou jsem přečetla minimálně desetkrát, ale opravdu už hodně dávno.
Jazzy
[20.06.2006]
Co jste rádi četli, když jste byli malí
Asi to zní divně, ale kdosi na těchto stránkách konstatoval, že povinná četba na škole zájem o knížku spíš zabíjela než posilovala. Ptám se z profesního zájmu - jaké knížky byste tedy doporučili dětem ve věku 6 - 11 let, aby je člověk podchytil?
boboking
[20.06.2006]
No , musím přizant, že jsem právě jeden z těch, kteří považovali povinnou četbu za zabíječe čtenářů. Mám kamarády učitele, kteří sami přiznávají, že nutí děti číst věci, které sami považují za nestravitelné, ale osnovy jsou osnovy. Já jsem v tomto liberálnější, a prostě bych byl rád, když děti cokoliv budou číst. Jako milovník Scifi a fantasy bych je podporoval i v těchto žánrech, a jak z vlastní zkušenosti vím, když je naučíš vůbec číst, pak se po nějaké době toho přesytí a pak když už mají k tobě důvěru, klidně zkusí i něco normálnějšího, nějakého Steinebecka, Puškina atd. Tak jsem pro všechny Harry Pottery, Pány prstenů, děsivé mimozemšťany, nebojácné fantasy hrdiny s magickými meči atd. Hlavně ať děti a mládež získá kladný vztah k psanému slovu.
dasa
[21.06.2006]
souhlas
Přesně tak, v této věkové skupině jde opravdu hlavně o to, aby děti vůbec něco četly. Harry Pottera a Narnii mám nachystané pro svého syna, je v první třídě a čtení je pro něj ještě spíš dřina než zábava, ale dělám vše pro to, aby se to brzy změnilo..
Nevím, jak knvihy mého dětství (Mayovky, Foglarovky, Verneovky) berou dnešní děti.
Katka
[15.08.2006]
Je radost, když děti čtou
Je to jedna z mých radostí, že moje děti rády čtou. A na konkrétních příkladech ze svého okolí vidím, jaká je to chyba, když jim knížky nic neříkají. Často mají problémy ve škole, špatně se vyjadřují, zabíjejí čas nicneděláním.
Základ je ale u rodičů. Já jsem svým dcerám samozřejmě četla, knížky měly doma, ale snad nikdy jsem je nevbízela. "Čti si." Navštěvujeme dvě knihovny, knížky kupujeme občas, okolo postelí máme pořád zásobu, kterou horko těžko stíháme číst.
pedro
[21.06.2006]
Verneovky, nějaká knížka K.Maye, Eduard Štorch... Když já byl kluk, tak ten výběr byl značně omezenější, než dnes. Boboking to napsal dobře, hlavní je, když děti začnou číst, pak už si potůček cestu najde sám.
Jinak se hlásím do řad nepřátel povinné četby a jejích přisluhovačů.
Jazzy
[21.06.2006]
Děti
Pravdu má Boboking, že můžu být ráda, když děti přečtou vůbec něco. Hodně teď frčí Witch - čarodějky, nosí mi knihy z edice Děsivé dějiny. Když představují svou oblíbenou knížku, tak ve většině případech odpovídají nižšímu věku, jsou hodně ilustrované s většími písmeny. Netvrdím, že všechny, ale valná většina.
Harry je baví ve filmové podobě. Přemluvili mě a na hodinách vv a pč, po zadání práce, jsem jim předčítala z vybrané knížky. Zvolili se HP4, protože měl zrovna běžet v kině. Zjistili, že se film od knihy liší. Když jsme o tom mluvili, nejvíc zazněl názor, že film je prostě rychlejší.
Štorch baví děti jen chvíli. V čítance je vybraná pasáž, která je napínavá a zajímavá, ale když jsme přešli na knihu - ouvej, ouvej - popisy, a už je zájem přešel. Takže babo raď
Dasa
[21.06.2006]
Kniha a film
Já chci hájit u svého syna knížku před filmem právě na příkladě HP otázkami typu:
Jak vlastně utekl Sirius Black z Azkabanu? a kdo zná odpověď, hned se zeptá Proč tedy utekl až po tolika letech? Kdo vlastně byli Tichošlápek, Červíček Dvanácterák a náměsíčník, autoři Pobertova plánku.
Jak se s Drakem srovnali Harryho soupeři? Jak se z Azkabanu dostal Barty Skr jr.
Já osobně bych bez knížek na tyto otázky neodpověděla (s výjínkou Červíčka a zvlášť důvtipným může dojít i Dvanácterák).
Syna jsen naučila některá kouzla z dosud nezfilmovaných dílů, oslňoval předškolní kamarády kletbami, které se nepromíjejí v době, kdy běžel v kinech druhý díl. Jak vidíte, dělám co můžu.
četba
Jenom 20% dětí , které navštěvují knihovnu si půjčuje knihy pravidelně a jejich čtenářský zájem je široký. Většina dětí čte sporadicky a spíš jen doporučenou četbu. Ale hlavně, že čtou. Proto mám v knihovně i takové věci jako Stopy hrůzy, W.I.T.C.H a podobné věci co vydává Egmont. Mezi menšími dětmi jsou nejoblíbenější Disneyovky.Taky se hodně čtou knížečky Enid Blyton- Tajná sedma, Správná pětka a podobné. Jsou malé a čtivé. Starší děvčata čtou hlavně romány Stanislava Rudolfa, Karla Štorkána a Lenky Lanczové. Teď letí u všech Harry Potter a Letopisy Narnie. Ale dokud nenatočili podle letopisů film, tak ležely nepovšimnuté v regále. Tak vlastně můžeme filmařům poděkovat, zvedají nám zájem o čtení. Celkově je v oblibě fantasy( díky filmům).Nedávno jsem měla v knihovně děti z MŠ. Asi třetinu nechávají rodiče u počítače hrát hry a hlavně bojové. Je minimum těch, co dětem čtou doma pohádky.
Já sama jsem v mládí nejraději četla romány Arthura Ransoma a taky jsem měla pěknou sbírku Karavan a s oblibou jsem brečela nad stránkami kde umíral Vinnetou. Ve třinácti jsem objevila sci-fi a propadla jsem cestám vesmírem.
Dasa
[21.06.2006]
nostalgie
Dnešní děti jsou zkrátka jiné. Stejně jako Vy jsem u Vinetoua brečla , já už pár stránek před tím, než Vinetou zemřel. Když bylo synovi asi 6 let, váhala jsem, zda mu pustit film Poslední výstřel. Já jsem zase málem brečela :-) a on celkem nic.
Samozřejmě TV a počítače jsou fenomen doby
Ale večer bez knížky u nás zkrátka neexistuje, alespoň stránečka na dobrou noc nevynechám zkrátka nikdy. Mám prvňáka, takže čtu ješte víc já, ale i dítko se snažím zapojit. Ale nevím, zda moje úsilí bude stačitt, aby jednou četl s chutí a zájmem, pro zábavu.
pedro
[28.07.2006]
Vinnetou
Všiml jsem si v televizních upoutávkách, že teď v srpnu budou opět reprizovat Vinnetoua, asi 4 filmy. Tak pro ty z vás, kteří - které máte děti...
Na těchhle filmech (knížkách) je pěkné, že odolaly zubu času. Kdo ví, kdo si po létech vzpomene na dnešní "trháky".
:-(
Podle mě je smutné jak málo dětí čte. Já jsem sice ještě dítě, ale čtu pořád. A je mi líto, že znám jen jednu holku která čte. Ostatní kamarádky čtou jen dívčí romány, ale to je podle mě lepší nějaký film než číst něco takového.... Všem spolužákům přijde literatura nudná a trapná. To nechápu! Ale doufám, že jednou změní názor.
pedro
[27.07.2006]
A kdyby ten názor nezměnili, nic si z toho nedělej. Možná, že se časem čtenářky dívčích románů "pročtou" někam dál, když ne, tak taky dobře. A ten, kdo si myslí, že je četba nudná a trapná - to je jeho problém, takovéhle názory přehlížej. Je jenom škoda, když není v blízkém okolí někdo, s kým by si mohl člověk o nějaké knížce popovídat.
Proto mám ráda tyto stránky, spřízněné duše se těžko hledají.
Petra
[27.07.2006]
Pravda
Je pravda, že zpřízněné duše se špatně hledají. Já jsem vášnivá čtenářka už od dětství a ve škole na mě většina lidí koukala zkrk prsty, protože jsem byla "ten šprt, kterej přečte každou povinnou četbu". Nikdo ovšem netušil, že kdyby to taky zkusili, tak by se jim to mohlo líbit. Když mě knížka zaujala, tak jsem ji prostě dočetla. Teď zrovna čtu znova Harryho Pottera a tak mě to vtahává do děje, že se mi už třikrát podařilo v metru přejet, někdy je to jako mor.
pedro
[27.07.2006]
Máš pravdu, kořeny jsou v dětství, v rodičích, v hodné babičce, která strčí do ruky do čtverečku složenou padesátikorunu na Verneovku...
Mám jednu takovou vzpomínku. Od zastupujícího profesora češtiny jsem dostala jedničku, protože jsem četla Marťanskou kroniku. Ostatní spolustudentky ani netušily, že nějaký Bradbury žije a možná to nevěděla ani naše profesorka. Jí stačilo vědět co napsala Bóža Němcová.
Jazzy
[27.07.2006]
babička
Máš pravdu.Můj zájem o knížky vypěstovala babička, u které jsem několik let vyrůstala a vždycky jsem sledovala, jak po večerech čte. Když jsem byla nemocná, zašla do knihovny a donesla mi hromadu knížek, abych si vybrala a já se potom nenudila. Čas při čtení tak strašně rychle ubíhá.
emde
[28.07.2006]
Taky jsem se snažila ve svých dětech vypěstovat lásku ke knihám, u dcery to šlo lehce, od malička měla ke knížkám takový ten blízký důvěrný vztah, později pak vystudovala knihovnictví, u syna se mi to bohužel nepovedlo, i když jsem se snažila stejně- pilně jsem mu podstrkovala mayovky, foglarovky - všechny ty knížky, bez kterých jsem si hezké dětství ani nedovedla představit ...no, dnes, pokud projeví zajem o literaturu, tak je to pouze ta počítačová...tak nevím, kde jsem udělala chybu.
Určitě chuť ke čtení může podpořit rodina. Já jsem z rodiny, kde už mnoho generací jsou jedinci, které nelze nazvat jinak než "knihomolové" nebo lépe "milovníci knih" :-) Rodiče mě ke čtení ani nijak nemuseli vést. Prostě jsem si vzala některou z knih, co byly doma (tehdy jich ještě nebylo tolik, ty co máme dnes jsem nasyslila až já...) nebo zašla do místní knihovny. Na druhé straně můj mladší bráška (dnes už dvacetiletý chlap) měl stejné podmínky jako já a v životě přečetl jen málo knih. A ni ho to neláká. Takže si myslím, že chuť ke čtení se dá podpořit, ale už to v člověku musí být...
Aja
[28.07.2006]
Je jich hodně... Určitě mezi ty nej autory beletrie patří S. King, P. Vandenberg, R.A. Heinlein nebo třeba Věra Legátová... ale určitě jsem na někoho zapomněla :-) Mezi knížky, které mě nikdy nezklamou a léčí špatnou náladu patří Malý princ, Cizinec v cizí zemi a knihy p. Lazareva.
Č.korzar
Je sandokan navaznost na cerneho korzara?
Petra
[21.06.2006]
Co jsem četla jako malá
Tak jsem se hluboce zamyslela nad tím, co jsem četla jako malá a zjistila jsem, že jsem se z dětství posunula jenom kousek. Když jsem byla úplně malá a naučila jsem se číst, tak jsem milovala pohádky. Klasické (Erben, Němcová), ale i moderní (Macourek). Když mi bylo asi deset nebo trochu víc, tak jsem objevila horory. Začala jsem číst Stopy hrůzy a okolo třinácti jsem objevila Kinga a to mi zůstalo až doteď. Taky jsem hrozně ráda četla Foglara, mám doma skoro kompletní sbírku foglarovek. Povinnou četbu jsem se snažila číst, něco mě zaujalo, něco ne. Díky ní jsem se naučila číst Huga a Zolu, ale něco jsem prostě přetrpěla. Naprosto nekonečná mi třeba připadala Markéta Lazarová, ihned po přečtení jsem zapomněla, o co tam vlastně šlo a taky mě vůbec neuchvátila Babička. Byla pro mě nudná. A taky jsem nebyla schopná přečíst Výlety pana Broučka, ani jeden. Zase na druhou stranu takovej F. L. Věk byl podle mě dobrej.
Jana
[21.06.2006]
I já souhlasím s tím, že děti by měly hlavně číst, je skoro jedno co. Když jsem byla malá, přečetla jsem všechny Foglarovky a k mnohým jsem se vracela ještě v 18¨ti- jen tak znostalgie. Milovala jsem Verna... Vždycky jsem ráda četla. Jsem ten čtenář, kterého povinná četba neodrazovala, ale naopak inspirovala, jediné, co se mi opravdu nelíbilo, byl právě Štorch.
Pro prvňáčky doporučuji knížku Tatínku, ta se ti povedla od Zdeňka Svěráka. Je to první knížka, kterou jsem přečetla a je to radost i pro dospělé.
Štorch
Koukám, že Štorch netáhne. Já jsem taky četla jenom Lovce mamutů. Ale v tv jsem několikrát odsledovala Na Veliké řece a ty ostatní. A víte, že díky Štorchovi se ve škole učíme o pravěku?
little girl
[21.06.2006]
Mám dvě děti ve věku 5 a 8 let. Mladší syn miluje Zahradu od J.Trnky, máme za sebou mj. Lovce mamutů od Štorcha nebo Plutónii od Obručeva, i když Štorch mladšího syna nebavil. Oba dva prožívali Narnii i Hobita. Mám teď ke konci školního roku nachystanou knížku o vikingovi Vikovi (nemůžu si vzpomenout na přesný název). Kousek jsem z ní přečetla a vypadá to, že to bude legrace.
pro všechny
První a Druhá kniha vikinga Vika, napsal Runer Jonsson.
Mila
[21.06.2006]
Tak já bych přidala ještě pro nejmladší knížky Astrid Lindgrenové- hlavně děti z Bullerbynu a Pippi .., taky Ronju, dceru loupežníka atd. Pak jsem četla všechny možné pohádky a později Foglarovky. Z povinné četby mě bavil Karel Čapek a světoví autoři - Steinbeck, Remarque apod. Ale ˇať hlavně čtou, je to celkem jedno, co.
Děti z Bullerbynu a Pipi :o)
Taky bych doporučila knížky od Atsrid Lindgrenové, protože ty jsou asi v oblibě u malýcn tčenářů pořád a vždycky (snad) budou :o) Moc ráda vzpomínám na to, jak jsme právě Děti z Bullerbynu četli ve druhé třídě při hodinách literatury, bylo to hrozně hezký. Pipi jsem pak četla sama a taky mě nadchla. No, musim se přiznat, že jsem si nedávno obě tyhle knížky koupila, abych je měla doma pro další generaci :o)) Pak taky ráda vzpomínám na knížku O letadélku káněti, Birlibán a ještě se mi líbily Pohádky bratří Grimmů.
Rút
[22.06.2006]
Astrid Lindgrenová je super. Čtu ji občas i teť, ikdyž dítě už nejsem a naopak dítě čekám. Mám ji velice ráda. A také O letadélku Káněti, četli jsme ji ve škole a byla super. A taky měla skvělou ilustraci. Obrázky z této knihy jsem měla obkreslené sned všude.
Jana
[24.07.2006]
Birlibán!!!! Asi neexistuje knížka, kterou mám přečtenou vícekrát- chudák babička, která mi předčítala, ještě než jsem se do četby pustila sama.
Můj nejoblíbenější autor
je v současný době Ivan Kraus a nějak nemůžu najít další knížku, která by mě momentálně chytla tolik jako jeho humorný povídky v dílku Má rodina a jiná zemětřesení. Nejspíš si půjdu koupit další jeho knížku a až se toho úžasnýho stylu nasytím, sáhnu po jiným žánru. Ale teď je to prostě silnější než já :o)
Irena
[22.06.2006]
Jako malá jsem měla ráda Modré jezírko od J.Suchla a Uprchlíka na ptačím stromě od O.Sekory. A teď si tak říkám, že bych si je docela ráda přečetla znovu. Asi se je pokusím někde najít. :-))
Janina
[22.06.2006]
knížky
V dětství jsem měla hodně ráda taky Děti z Bullerbynu. Ráda jsem četla Stanislava Rudolfa, Otu Pavla. Dnes mám 4letého kluka a momentálně mám načteno asi 5x za sebu Mikeše, Ferdu Mravence a Neználky - ne že by nebyla jiná literatura - pohádek máme velkou fůru, ale to není tak super.Ještě si oblíbil - k mé velké radosti Já Baryk od pana Nepila - to byla a stále je moje oblíbené čtivo a Kocoura Modroočka. Jsem zvědavá, kam pokročíme.Nevím jestli už mu mám v tomhle věku motat šišku HP nebo Narnií, i když ososbně se mi to docela líbí.
Aja
[23.06.2006]
Povinná četba?! - s trochou citu se dá použít jako lákadlo
Z počátku jsem hltala pohádky (to tak v 1.-2. třídě, pokud si dobře vzpomínám), pak přišly spíše více dobrodružné knížky jako Mayovky, Foglarovky,... Existovala taková edice knih o dobrodružství - byl tam třeba Černý korzár... a začala jsem číst sci-fi.
Dle mé zkušenosti může učitel citlivým přístupem hodně podpořit děti ve čtení. Já takovou skvělou ženskou potkala až ke konci střední školy a trouvám si říct, že otevřela svět kníže i mnohým zarytým "nečtenářům". Uměla dobře odhadnout své studenty a pak jim doporučit knížku, která je zaujala (její úspěšnost byla téměř 100%). Samozřejmě u některých použila lehkého donucení - musel se zpracovat referát, ale ten už většinou dělali dobrovolně.
Mě jako knihomola nemusela k ničemu nutit, ale ukázala mi autory, kterých bych si sama asi nikdy nevšimla.
pedro
[26.06.2006]
četba pro děti
Já si ještě vzpomněl na fantastickou dětskou knížku!
Arnold Lobel: Kvak a Žbluňk jsou kamarádi
Do téhle knížky jsem se zamiloval, když jsem ji koupil pro dceru a líbí se mi pořád.
Helena
[20.02.2007]
Kvak a Žbluňk jsou kamarádi to je moje nejoblíbenější kniha z dětsví a teď jí čtu dětem 3 a 6 let
momo01
[12.08.2006]
Na základce i na Gymplu, kam jsem chodila jsme neměli vyloženě povinnou literaturu. Do čtenářského deníku jsme prostě mohli napsat jakékoliv knížky (měli jsme stanovený minimální počet) , které jsme četli - důležité bylo připojit svůj názor. A k tomu jsme měli třeba během pololetí povinně přečíst 2 knihy dle vlastního výběru z probírané látky - a to už si každý našel něco co ho bavilo.
Marcela
[17.10.2006]
Co dětem doporučit???? Dobře napsaná a sestavená čítanka - učebnice a zasvěcený učitel, který s dětmi diskutuje a nenutí je číst něco, co je nemůže bavit...Já bych hodinu literatury brala jako povídání. V žádném případě bych děti nenutila k povinné četbě. Ať čtou, co sami chtějí a pak si o tom budem povídat. Učitel má velkou moc, větší než rodič...a když je to milovník literatury a baví ho povolání, tak děti číst budou. V knihovně vidím, že děti čtou a to je fajn.
hostage
[05.05.2006]
Nejoblíbenější autor?
Můj nejoblíbenější autor je určitě Raymond Elias Feist, má dokonale propracované příběhy a i jeho další ságy nejsou žádné nadstavované kaše. Je prostě nejlepší. !!!
Maru
[24.07.2006]
naprosto souhlasím... feistovy knížky jsou dobře propracované a vůbec ne nudné (i když pár slabších by se také našlo) ... ale občas mě štve (což je asi dobře), že po několika ságách, když si čtenář už zvykne na své nejoblíbenější postavy, je nemilosrdně zabije ;-)
Nejoblíbenější.....
Márquez,Adams,Naylor,Goldman,Woodová,Rowlingová,Gaarder,Pullman a Erben - Kytice! Holt široký záběr...
Tangwystyl
[04.05.2006]
...oblíbený
určitě Charles Baudelaire (Květy zla, Důvěrné deníky) a Eugene Ionesco (za knížku Samotář)
Štěpa
[03.05.2006]
Heinrich Böll?
Jeden ze sta nejlepších... co třeba Heinrich Böll? Jeho kniha Vlak dojel přesně mě pokaždé znova vyděsí: co jiného mohl udělat za války obyčejný německý kluk, než narukovat a pak střílet? Sebevraždu?
Nejlepší?
George Orwell - Nadechnout se, Barmské dny, 1984 atd. Genius vize budoucnosti a propracované psychologie postav.
Z českých autorů mě zaujala mimo jiné paní Jarmila Loukotková - Křik neviditelných pávů, Není římského lidu, Navzdory básník zpívá apod. - nádherné historické knížky.
KolíkM.
[02.05.2006]
Nej
Možná je to ubohý, ale baví mě číst Jasona Darka( John Sinclair), pak D. Brown(The Da Vinci code), a taky různý fantasy povídky.
nej
nevím který je nejlepš..líbí se mi hodně autorů...ale poslední dobou mě hodně vzal Paulo Coelho..!!
Nej
Jednoznačně Irwing. Ale teď jsem dočetla Sophiinu volbu od Styrona. Tak tomu říkám zážitek!!!
tiki
[06.07.2007]
NEJ
Styron-Sophiina volba. Vsem doporucuju, hlavne tem, kteri se alespon trochu zajimaji o tematiku 2.sv.valky (predevsim okupaci)..ani ne tak z faktografickeho hlediska, jako spis z pohledu jejich primych akteru. Román umoznuje, mimo jine, nahlednout do jejiho zakulisi..ze zacatku trosicku obtiznejsi cteni, na ktere se ale dá velice brzy zvyknout - autor retrospektivne rozviji jednotlive pribehy, ktere se stridave prolinaji s realitou....souhlasim.Vyborny zazitek
Pedro
Ohledně povídek od Kinga ti děkuji za nabídku. Můžeš psát na adresu knihovna@janovice.cz
Arnošt
[12.04.2006]
zážitek
Thornton Wilder- Devět měst. Lidské,plné empatie,ne horor,ne napětí,ale laskavé lidství - to mi dala četba (opakovaná) této knihy! A Milan Kundera,vždy angažovaně zafilozofuje.
gee
[09.04.2006]
Svět podle Garpa mě fakt dostal. Doporučuju taky knihu Jen vítr to ví od J.M. Simmela. To je kniha, která mě jako jediná doopravdy rozplakala. Ze starší české literatury mě zaujal Borovskej. Tomu řikám satira v pravym slova smylsu
Katka
[03.04.2006]
The best
Nejradši mám knihy od W. Smitha- Řeky Bohů, Jeffery Deaver a Stephena Kinga...
Taliesin
[30.03.2006]
Moji Best oblíbenci
Mým nej je Wilbur Smith - Afrika,Cornwell - historické romány a James Patterson např.série Alex Cross - mám všechny jejich romány.Hned za nimi technothrillery Clancyho a Larryho Bonda,Ludluma,senzační autorka Sharon kay Penmann a v poslední době i Elizabeth Chadwick - středověké romány,Carolly Erickson - biografie,King, Deaver,Colin Falconer ,Michael Palmer a fantasy Prachetta a Simon.R.Greena.Nevyhýbám se vlastně ničmu čtu vše dle nálady.Jeden román mi stačí udělat si na autora názor .Přiznávám, že nejvíc se zajímám a o středověk - Anglie ,Francie a historii vůbec.
Taliesin
[30.03.2006]
Moji Best oblíbenci
Mým nej je Wilbur Smith - Afrika,Cornwell - historické romány a James Patterson např.série Alex Cross - mám všechny jejich romány.Hned za nimi technothrillery Clancyho a Larryho Bonda,Ludluma,senzační autorka Sharon kay Penmann a v poslední době i Elizabeth Chadwick - středověké romány,Carolly Erickson - biografie,King, Deaver,Colin Falconer ,Michael Palmer a fantasy Prachetta a Simon.R.Greena.Nevyhýbám se vlastně ničmu čtu vše dle nálady.Jeden román mi stačí udělat si na autora názor .Přiznávám, že nejvíc se zajímám a o středověk - Anglie ,Francie a historii vůbec.
Janinnaa
[30.03.2006]
Oblíbenci
Simmel, Steinbeck, Irving, King, Coelho, Cook - je to různorodé. Hodně podle nálady
Míša
[29.03.2006]
John Irwing
SVĚT PODLE GARPA...k tomu není co dodat
Moji oblíbenci
Těžko říci, líbí se mi hisorické romány od Waltariho a chybu nemá McCulloughová - Římská sága (první díl je PRVNÍ MUŽ ŘÍMA) něco skvělého pro milovníky historických románů, ale pozor pokud dobře počítám je to 6 dílů každý bratru 900 stran.
Ze sci-fi se mi líbí Clark, Asimov a kdysi jsem nedala dopstit na Lema.
S chutí jsem hltala třeba knížky od Forsyta a včechny díly Harry Potera
Z českých autorů je pro mě nepřekonaný ČAPEK.
K českým spisovatelům
Úplně mi vypadl Vlastimil Vondruška. Píše velice čtivé historické romány, třeba Prodavači ostatků. A taky píše velice čtivé historické detektivky z doby Přemysla II. Otakara. Oldřich z Chlumu se svými spolupracovníky sa vždy dobere pravdy i bez otisků prstů a testů DNA. Na policích se tyto knihy moc neohřejí.
Rút
[22.03.2006]
Tak to si určitě přečtu. Děkuji za doporučení. Já mám také ráda české autory. Nejvíce Ludmilu Vaňkovou, Květu Legátovou a dále to jsou Jiří Mařánek a jeho Rožmberská trilogie, Jan Šmíd a jeho cestopisy, Jan Burian také s cestopisy, Viktor Fischl a Tereza Brdečková se čtou také dobře. A nesmím zapomenout na Jarmilu Loukotkovou, Karla Čapka (jeho cestopisy mám nejraděnji) a A. Jiráska, k němu se také ráda vracím.
pedro
[30.03.2006]
čeští spisovatelé
Jan Šmíd, Zdeněk Šmíd, něco ze Škvoreckého, Kundery, Lustiga, Hrabala. Petr Chudožilov: Kapři v kvetoucích trnkách, Jedlička: Kde život náš je v půli se svou poutí, to byly knížky, co se mi moc líbily.
Nemusí to být zrovna všechno.
Štěpa
[03.05.2006]
Ladislav Fuks - aspoň Mí černovlasí bratři a Cesta do země zaslíbené.
Z živých určitě Jiří Gruša. Grušův Dotazník je strašná rána pro nás, co jsme vyrůstali v Husákově normalizaci.
Zoufale nedoceněná autorka a ilustrátorka knížek pro děti Daisy Mrázková. Kdyby napslala Jácíčka nebo Neplač, muchomůrko v angličtině, je dneska světoznámá.
A básníci, co jich máme: Reynek, Renč a Zahradníček...
Můj nejoblíbenější autor
je Daphne du Maurier, hlavně Únik a Mrtvá a živá
Pipilota
[11.03.2006]
A co takhhle něco složitějšího? Nebo českého?
Neříkám, že bych nečetla Kinga nebo Tolkiena, ale zkoušel někdo impresionisty? Co takhle Virginia Woolfová? A jak to tak čtu, zdá se mi, že pro vás čeští spisovatelé snad vymřeli.Co třeba Jáchym Topol? Když už nikdo nečte domácí literaturu, má vůbec cenu server, který dává příležitost mladým a neobjeveným?
české
Jáchym Topol je nepůjčovatelný autor. Ludmila Vaňková je fajn, vedle historických románů napsala i jeden sci-fi. Nedávno jsem si zopakovala její historické romány od Král železný,král zlatý až po Vězení pro krále. Dobře píše Milena Holcová.
Ano, Ludmila Vaňková je super. Já jsem teť u Dědiců zlatého krále. Ale mám také velice ráda Jiráska a jeho F.L.Věk či Temno.
Irena
[16.03.2006]
L.Vaňkovou mám taky ráda.Teď jsem opět vytáhla z knihovny Mosty přes propast času. Jen do sci-fi bych dala 2 knihy. Genesis a Mosty.
Pokračování Mostů přes propast času!!
Nepřehlédněte na pultech pokračování Mostů přes propast času pod názvem Čas čarodějů. Díky ní jsem znovu přečetl Mosty a s odstupem 15 let pochopil, co mě na té knize zaujalo. Doporučuji.
Woolfová je super. Četla jsem od ní Jákobův pokoj, Mezi akty a Paní Dallowayovou.
Mám pocit, že se na tomto servru dává přednost hororům a scifi. Občas se objeví i něco jiného, ale mám pocit, že větší rozmanitost žánrů a stylů by nechyběla. Literatura je moje vášeň, ráda čtu knihy téměř všech žánrů, stylů a ze všech koutů světa. Škoda že nás není víc.
pedro
[16.03.2006]
Leník
Já nemám pocit, že by byla dávána někomu, nebo něčemu přednost. A nezní mi dobře slovní spojení „se dává“. Prostě čtenáři píšou o tom, co je baví. Osobně považuji Knihovnici za výbornou, právě pro demokratičnost a pestrost. Pokud bude většina čtenářů třeba literatury faktu, pak tu bude většina příspěvků na tohle téma. Poznal jsem i jiné diskusní kluby (sám ještě do jednoho sem tam přispěju), a došel jsem k tomu, že jakékoli směrování a specializace vedou k tomu, aby pomalu zašly na úbytě. A tady, na Knihovnici, si každý může najít spřízněné duše.
momo01
[12.08.2006]
české
z českých autorů mám ráda Ilonu Borskou - např. Doktorka z domu trubačů.
nej
Mým nejoblíbenějším spisovatelem je jednoznačně Stephen King, mám všechny jeho romány. Následují Michael Crichton, Arthur C. Clarke, David Morrell, Tom Clancy, Frederick Forsyth, Robert Ludlum, Dan Brown, Dick Francis, Sergej Lukjaněnko, Nora Roberts, Joy Fielding, Barbara Wood a Jean Plaidy. Velice zvláštní místo zaujímá mezi mými oblíbenci pan Tolkien a jeho Pán prstenů.
boboking
[09.03.2006]
Tomu se tedy říká rozhled. Od hororů S.Kinga (toho "miluji" taky, a taky mám doma všechno!) přes technothrillery T. Clancyho, scifi S.Lukjaněnka, koníčky D. Francise, až po romantiku N.Robertsové a J. Plaidy. Ale i já mám dost nesourodý seznam oblíbenců. I když většinou jde o jednotlivá díla, než celé bibligrafie.
To jsou opravdu jen ty nej. Můj seznam by byl hodně dlouhý kdybych přidala jednotlivá oblíbená díla. No mám načteno, je to má oblíbená činnost.Mám doma nejvěrnější přátele člověka-knihy a psa.
pedro
[09.03.2006]
Heleno, to jsi mě potěšila, já bych ještě do tvého seznamu za sebe přidal
Charriere: Motýlek, Banco
Berger: Malý velký muž
Bengtsson: Zrzavý Orm
Steinbeck: Na východ od ráje, Na plechárně, Sladký čtvrtek, O myších a lidech
Schaefer: Muž se srdcem kovboje
Jennings: Cestovatel, Azték-4 díly, Jennings je výbornej!!! Tedy byl.
Waltari: všechny jeho historické romány
Dean Koontz
A určitě by se ještě někdo našel...
Zdraví netolerantní mužský šovinista
pedro
[03.04.2006]
Když máš ráda Kinga, můžu nabídnout pár povídek, v el.podobě. Něco nebylo publikováno, něco bylo ztraceno v různých výběrech. V případě zájmu pošlu.
King
Pedro
Zaujala mně Tvá nabídka ohledně el. povídek. Kinga mám moc ráda, ale nestíhám celou jeho obsáhlou tvorbu ani kupovat ani číst. Je-li to možné, můžeš mi je poslat na mejlíka janinnnaa@seznam.cz - v práci je času víc:-) Děkuji předem
klára
[01.02.2010]
jednoznačně
Četla jsem Clancyho, a až jsem přečetla v naší knihovně všechno od něj, co měla nějakou návaznost, tak jsem se vrhla na Ludluma. Jeho knížky jsou geniálně zamotané a napínavé až do konce, i když, jak jsem si všimla, podle podobné základní osnovy...xD
Witty
[16.02.2006]
Pullman,Pratchett,Colfer,Twain
O smutných očích Hany Karadžičové
O smutných očích Hany Karadžičové
ORIGINAL KRASNA
NABIDNETE CENU...
Walllerie_net
martínek
[09.02.2006]
...nejlepší spisovatel sci-fi s "lidskou tváří " je Ray Bradburry....
jarča
[05.05.2006]
souhlas
taky ho mám moc ráda, občas se k němu vracím, i když zatím mám přečteny jen poviídky, možná všechny(i víckrát).Pokud vím, má i romány (či novely?) tak to bych si časem taky ráda přečtla.
martin w
[03.02.2006]
Chesterton, Sienkiewicz, Churchill, Feynman
Robert Fulghum
Je to ten nejmilejší a nejinteligentnější autor, kterého znám a píše ty nejmilejší, nejvtipnější povídky, ktarý znám. Vžycky mě tak chytnou u srdce, chjo:)jo, má prostě nepopsatelný charisma. A Třetí přání...prostě krása. Doufam, že si jednou jeho všechny knížky koupim, abych je nemusela číst jenom z knihoven, protože jsem chudý student a knížky jsou teď doscela drahý:( no ale to neni důležitý, jen taková vsuvka:)
Harry Potter
J.K.Rowling, píše záživně a ne složitě
agir
[25.03.2006]
To, že nepíše složitě, má být pozitivum?
Složitost textu není v přímém vztahu k literární kvalitě.
Spíše: jednoduchý člověk čte pouze jednoduché věci.
(No ale buďme dnes rádi aspoň za to.)
Ze svých poněkud složitějších oblíbenců bych jmenoval např. Richarda Weinera a Hermanna Brocha. Taková Smrt Vergilova v překladu Rio Preisnera - lahůdka.
Ale aby nedošlo k nedorozumění: čtivo je docela v pořádku, pestrost musí být a jsou situace, kdy člověk raději sáhne po něčem méně komplikovaném. Viz příběh bibliofila z Černých baronů.
pedro
[30.03.2006]
složité věci
Souhlasím s tebou, že složitost textu není v přímém vztahu k literární kvalitě, ale nejen jednoduchý, ale i unavený člověk sáhne po jednoduché věci.
Jirka
[07.05.2006]
Nic proti kamaráde. Já sám jsem sice Harryho Pottera už číst přestal, jak léta plynula. Ale znám dost inteligentních lidí, kteří po něm sáhnou.
Mija.cz
[23.10.2005]
Letopisy Narnie
mimochodem právě sem na netu nakladatelství Fragment a poslouchám soundtrack z filmu
kde jsi sehnala ten soundtrack??? Mě nende nikde stáhnout??? Pls napiš! NIki
Mija.cz
[23.10.2005]
Letopisy Narnie
Moje teta má všechny díly, ale ve staršim vydání a když tu čtu, jak je vychvalujete, tak si je asi taky přečtu...
Nejoblíbenější autor
Raymond Elias Feist. Lepší fantasy, než od něj prostě není.
Prachett, Žamboch, Kulhánek, Dougles Adams, Robert Fabián, Eric Idle, Neil Geimen.... Doporučuju všechny!!!:)
Redhead
[12.10.2005]
Betty McDonaldová a její Co život dal a vzal, Jan Procházka - Přestřelka
mdop
[24.09.2005]
Coelho, Sapkowski, Bukowski, Payne...
Lilli
[23.09.2005]
Jednoznačně Paulo Coelho a hlavně jeho Veronika se rozhodla zemřít...
Milan Kundera,Roald Dahl,Kurt Vonnegut,Josef Škvorecký,Hana Poltikovičová,Agatha Christie,Ivan Kraus,Jaroslav Foglar:),...
somok
[28.03.2006]
chm Foglar mi pripadal zajimawej a oblibenej tag w 11.
Petra
[29.03.2006]
re: foglar mi ...
Jak tak koukám, tak ti asi pořád nebude víc než 15 a musíš se předvádět, aby si byl zajímavej. Věř tomu, že jsi spíš trapnej
Igor
[02.04.2006]
Foglar
Tak jsem si otevřel Foglara, po 10 stránkách zase zavřel. Bejvaly to časy, hltávával jsem ho s otevřenou hubou :-) No jo, přejde to....časem asi každého - rozjásaní chlapci mě už nějak neberou :-))
García Márquez, Dostojevskij, Cortázar, Ajtmatov, Merle, L. Durrell, Waltari...
Letopisy Narnie
Je to vážně k rozčílení.Prohledala jsem celý net a nemohu najít knihy,které jsou svým obsahem vážně super.Ano, mluvím o Letopisech Narnie od Lewise.Je tady někdo, kdo ví kde sehnat všechny dily? ;))))
Petra
[15.09.2005]
Letopisy Narine
Souhlasím s tebou, je to vážně hrozný. Já je hledám už asi měsíc a vůbec nic. Ale slyšela jsem, že by teď někdy měli znova vyjít v nakladatelství Fragment.
Letopisy Narnie
Prince Kaspiana jsem koupil v antikvariátu za 28,- Kč:-) A zbytek mají knihovny. Například Vědecká knihovna v Hradci Králové má všechny díly, ale je na ně poměrně dlouhá čekací doba - na Lva, čarodějnici a skříň jsem čekal měsíc:-( Je to asi způsobené tím, že tuším 5. ledna 2006 bude v kinech uveden první díl serie (Lev, čarodějnice a skříň).
letopisy
Už vyšly všechny, má je každé knihkupectví.
Petra
[15.09.2005]
Nejoblíbenější
Kdo je nejoblíbenější je hrozně těžko posoudit. Nejvíce asi čtu Stephena Kinga, Terryho Pretchrta (hláška z knihy Barva kouzel "Došla růžová, oteď jedu černobíle" mě vždycky dostane), Paula Coelha, Roberta Fulghuma, Johna Irvinga a E. M. Remarqua. Je jich ještě další spousta, ale momentálně doopravdy vede King.
Super spisovatelé...
Musím souhlasit, že nejlepší spisovatelé jsou: Irving, Pratchett a Fulghum, kdo souhlasí, ať mi napíše, ráda s ním pokecám o knížkách!!!
Narnie
Viděl jsem, btw, v kině ukázku z filmu, už je snad v kinech ve světě, nebo brzo bude ... :) ... nakl. Fragment má v ČR vydat dva díly ještě letos, resp. Kosmas.cz tvrdi ze to vyjde, fantasyplanet.cz tvrdi ze uz vyslo, obe za 249 penez - viz <a href="http://www.fantasyplanet.cz/knihy_detail.asp?id=1624">Lev, čarodějnice a skříň</a>.
koffein
[26.09.2005]
ha, omluva ode me, domnival jsem se ze mohu zadat html element ...
Narnie
a ted koukam na vltave maji Carodejuv synovec za 211 a Lev, carodejnice a skrin za 229 penez ...
karla
[01.08.2005]
Viewegh
Kamale
[16.06.2005]
Je to těžké
tak když jsem byl mladší tak určitě Karel May-ale to jsem byl fakt hodně malej,pak přišel brilantní romanopisec Alexander Dumas,mimochodem se našel další jeho román.V současnosti je asi jedničkou Stephen King,ten člověk je bud´blázen nebo génius.Smekám.
Stephen King
- tenhle autor tuším při psaní svých děl byl dost pod vlivem drog nebo alkoholu ;o) ... proto už asi nevyjde žádná jeho kniha, protože s pitím/fetováním chce přestat ...
boboking
[07.07.2005]
S tím pitím a fetováním je to pravda. Ale skončil s tím v roce 1989. A pak stejně vydává další a další knihy. Po autonehodě v 1999 se rizhodl odejít do důchodu, ale zatím skutek utek.
Aha,
díky za upřesnění ;o) Já ho nečtu, ale tohle mě zaujalo ...
boboking
[08.07.2005]
to Marta-b
Tak to děláš chybu. Jestli nejsi na horory, tak zkus třeba jeho knihy Dolores Claibornová, Mrtvá zóna, nebo podle mne nejlepší knihu, co napsal v 90. ketech - jeho memoáry O psaní.
to boboking:
Zkusim se po tom podívat v knihovně, až tam zase půjdu, díky za tip. Ještě je prý zajímavý čtení Srdce v Atlantidě, četl jsi?
a
[25.03.2006]
Pravda, vydává, ale už ne takové. Ten rozdíl je dost znát.
tina
[02.05.2006]
nej nej
tak to je zajmavý hodněkrát už sem si chtěla od něj něco přečíst ale ještě sem se k tomu nedostala...ale když řikate že je to takovej zážitek tak si co nejdřív něco přečtu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Salieri
[22.06.2006]
S.King
At' se mu stalo cokoli, vždycky bude psát skvělý knížky. King je prostě king.
inu dobrá :-)
Mario Vargas Llosa, Gabriel García Márquez, Julio Cortázar, Paulo Coelho, Jorge Luis Borges, Italo Calvino, Alessandro Barrico, Kurt Vonnegut jr., Ray Bradbury, Isaac Asimov, Frank Herbert, Terry Pratchett, Vladimír Korner, Egon Hostovský, Milan Kundera, Josef Formánek (a řada dalších :-)
John Irving
čtu většinou tak jednu knihu, (sérii, trilogii apod.) od určitého autora, k některým se vracím, k jiným už nikoli. Kdo mě však nikdy nezklame, tak to je John Irving...
John Irving
To s tebou klaudie můžu jen a jen souhlasit :-) Irving je u mě taky jeden z nejoblíbenějších autorů. Která jeho kniha se Ti nejvíc líbila?
Jojo
ten je dokonalej :-)
Jo, Svět podle Garpa je skvělej, moc se mi to líbilo...a co Pravidla moštárny???to je taky moc pěkný, ne?
Irving
I můj skoro asi nejoblíbenější autor, když tam přemýšlím. Nejlepší kniha od něho dle mne - Modlitba za Owena Meanyho !!!
Re: Irving
Stejný názor ohledně jeho nejlepší knihy už jsem slyšel od více lidí... :-) Doufám, že se k ní brzy dostanu. Před časem jsem dočetl Rok vdovou...
Iva
[27.01.2006]
Určitě, Modlitba za Owena Meanyho je lepší než Garp
Re:Irving
Máte pravdu Svět podle Garpa je super, ale mě se ještě víc líbila kniha Rok vdovou. Na konci jsem brečela a to se mi nestává...
Irving je nejlepší! :o)
Taky musím uznat, že je jedním z mých favoritů a jeho knížky miluju ... četla jsem skoro všechno, líbil se mi Garp, Owen Meany, Rok vdovou i Pravidla moštárny, taky Manželství do 158 liber, on je prostě PAN SPISOVATEL :o)
Jediný, do čeho jsem se ještě nezačetla, je Pitná kúra, ale věřim, že ani tam mě nezklame. A taky doporučuju jeho dílko Čtvrtá ruka.
Mám jich víc ...
Kromě zmíněnýho Irvinga jsem si poslední dobou hodně oblíbila taky Honoré de Balzaca a mám ráda i ruský realisty, hlavně pak Tolstého, Dostojevkého a Turgeněva. Z českých autorů se ráda vracim ke Karolíně Světlé, Janu Nerudovi a Jaroslavu Havlíčkovi.
Túriel
[20.02.2005]
super autoři
Mojí oblíbení autoři jsou Jiří Kulhánek a Chrisopher Paolini jejich knížky jsou naprosto úžasný a moje oblíbené spisovately jsou J.K.Rowlingová a Mary Stewartová....mají naprosto senzační druh psaní,teda podle mě.
Mary
Souhlasím s Mary Stewartovou. Od té se mi nejvíce líbily knihy o Merlinovi.
Jana
[19.02.2005]
Čapek
Nikdy me nezklamal a vzdycky dokaze prekvapit
koffein
[21.02.2005]
Čapek
Karel Čapek je , podle mého názoru, rozhodně dost nedoceněným autorem, z čeckých spisovatelů bych ho já osobně dal na vrchol urcčitě
Jirka
[07.05.2006]
Podle mě si Čapka češi cenní dost. Teda aspoňˇnaše profesorka literaturi ho za klíčového autora považuje.
Bova
[05.05.2005]
Karel Čapek
Já taky zbožňuju Karla Čapka, nejen jako spisovatele, ale i jako novináře. Nyní čtu bichli jeho článků do novin O umění a kultuře a zírám, jak je to vše moderní a platné i dnes, jak psal jednoduše a výstižně - žádné fráze, byl prostě skvělý.
petr
Sháním knihy O umění a kultuře od Čapka /všechny spisy/,nevíte koklik to má dílů?
koffein
[18.02.2005]
hmmm ...
Michail Bulgakov .... anebo taky ne :)
Lia
[06.05.2005]
Lyra.....
Pro mě je nejoblibenějsí Phillip Pullman který napsal Světla severu.Mimochodem zajděte si na tuhle stránk:Světla Severu.Máte tam odemě vzkazík!
miriam
[11.10.2005]
lyra.....
hukooot!!!!!!lzra je nejlepší a třetí díl taky
Mirinda
[18.10.2005]
světla severu,dokonalý nůž a JANTAROVÝ DALEKOHLED!!!!
ted aktuálně tahle triologie je to naprosto boží!!!nejvíc asi třetí díl!!!jinak samozřejmě Tolkien,Terry Pratchet,Neil Gaiman,ale taky Durrell,Kurt Vonegut,a stopařův průvodce po galaxii :o)
Rasmus
[03.02.2005]
Jsou dva
A těmi jsou Bill Bryson a C.D. Payne Proč? U těch neusnu
bobo
[04.02.2005]
Bill Bryson, to fakt chápu, skvělé knihy, kdy by tak vyšla česky další. Ale u C D Payneho se mi líbilo Holubí mambo, a Mládí v hajzlu jen 1 a 2, pak se to nudně opakovalo.
Mládí v hajzlu
Nemůžu souhlasit!! Kdepak nějaké nudné opakování, dočetla jsem nedávno čtvrtý díl a už se těším na pátý! A zajímavě se to v tom čtvrtém díle "zvrtlo" a rozehrálo! Vážně ti to přišlo jako opakování?
bookcase
[17.11.2007]
souhlasím s bobo, Mládí v hajzlu je fajn čtení, ale fakt jen první dva díly. Taky mi příjde, že se to opakuje a není tam nic nového. Už jsem pak neměla chuť půjčovat si další díl
bobo
[03.02.2005]
těžké
Velmi těžké říct, kdo je můj nejoblíbenější autor! Je to vlastně každý, kterého mám doma, který mi stojí za přečtení více než jednou. A že takových mám doma desítky.
Ren
[03.02.2005]
Jestli mohu, tak po vyjití nové knihy, opět paní Ludmila Vaňková.
Paige
[22.01.2005]
podle mě je nejlepší J.R.R.Tolkien a Terry Prattchrt a jeho Úžasná Zeměplocha.
Pet
[19.01.2005]
Hmm, tých je asi viacej. Umberto Eco, Egon Bondy, Miloš Urban. Ešte by ma asi zopar napadlo:-)
critika
[15.01.2005]
Nejoblíbenější autor
Josein Gaarder - ví o čem píše. Žádná jeho knížka mě ničím nezklamala. Je prostě nej.
Franz Kafka & Egon Hostovský
Oblíbených autorů má asi každý hodně. Já mám pocit, že u mě je to dvojnásob:-)
Arthur Charles Clarke
Tohle je můj nejoblíbenější autor. Už jsem od něj přečetl prakticky vše, co vyšlo česky. Všechny jeho knihy jsou super... např. Sestupová dráha, Vesmírná odysea, Konec dětství nebo Město a hvězdy.
Jaký je ten Váš?
Určit oblíbeného autora asi není tak obtížné jako nejlepší knihu, co jste kdy četli, takže s chutí do toho.
van vren
[07.03.2006]
pro mě sou jasně nejlepší Kulhánek a Žamboch...na kulhánkovo Noční klub nic nemá