string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Dick, Philip K. - Muž z vysokého zámku | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Dick, Philip K. - Muž z vysokého zámku

recenze, Jaromír Kopeček, 23. listopadu 2007, hodnocení recenze

Philip K. Dick byl věru podivným broukem. Manželek vyzkoušel snad více než psychotropních látek. Z jeho knih sáknou fóbie, neurózy, nábožné třeštění a nakonec i ty drogy. Začínají odprostřed a končí v nikde. Na každém pak záleží, co si z nich odnese. Podivný Dick se stal podivně úspěšným inspirátorem filmových tvůrců, z jeho povídek se rodí filmové epopeje, ze 20 stran textu 2 hodiny filmu. V případě prorocké alternativy Muže z Vysokého zámku čtenáři pochopili, že se jedná o cosi výjimečného a jako jedinou Dickovu knihu ji ocenili v roce 1963 Hugem.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Fikus 4.5.2009

S Dickem je to těžké. Nikdy si člověk nemůže být ničím jistý. To, co je zde zmiňováno, je podle mě ještě patrnější v mém milovaném Ubiku, kde poslední kapitola také převrací vše, co bylo do té doby řečeno.

• Ikona JaB 18.11.2008

Silnou stránkou je využití I-tingu. Rozhodují mince či osud. V životě to bývá obdobné, pouze si to neuvědomujeme. Někteří si dokonce myslí, že jsou schopni to aktivně ovlivnit. A přitom: "Všechno dopadne libovolně!" záleží jen na tom, jak je nastavena osnova tkadlen (života).

• Ikona Martin Bušek 26.6.2008

zajímavé

Docela pěkná knížka, základní myšlenka této alternativní reality je v tom, že Roosevelt je v Miami zavražděn a od té doby to jde s Amerikou spíš z kopce, než by byla vytažena z krize, jak se tomu skutečně díky Rooseveltovi stalo. Podle mého názoru na tom něco bude, protože Německo a Japonsko nebyli v roce 1941 daleko od vítězství a to, že vyhráli spojenci bylo mimo jiné dílem souher mnoha náhod a chybných rozhodnutí OSY. V bitvě u Stalingradu dal Hitler chybný rozkaz, když zakázl ústup a tím přišel o celou Ruskou jižní armádu, což obrátilo průběh na východní frontě. A Japonci zase chybovali v bitvě u Midway, kdy se jim podařilo díky náhodě a díky chybě velení přijít o 4 letadlové lodě, zatímco Američané přišli jen o jednu, čímž přišli o převahu na moři a USA se dostaly z defenzivy do ofenzivy. Nebýt těchto dvou zkutečností, pak mohla klidně válku vyhrát OSA. Jenom Ti Němci na Marsu, to mi přijde trochu přehnané, teprve nějakých 15 let po válce ? No, těžko říct, raketový průmysl měli na špičkové úrovni. Jinak vše co je v té knize by podle mě Němci udělali, kdyb válku vyhráli.

• Ikona j.kopeček j.kopeček 27.6.2008

Nebylo zázračných porážek

Japonci ve štábním cvičení, které dopadlo hůře než bitva u Midwaye podváděli, což se jim potom vymstilo. Průběh války nastínil již před ní Jamamoto...
      Nemá cenu počtvrté snít

• Ikona Martin 20.12.2007

Právě jsem to dočetl dobře napsáno, jenom nevím, co si mám myslet o posledních dvou stranách, kde Juliana a Abendsen za pomoci orakula dojdou k závěru, že kniha Kobylka ... je pravda a že Německo a Japonsko prohrály válku. Ostatně i pan Tagomi na krátký čas "procitne" a octne se v realitě. Ovšem nutno dodat, že kniha Kobylka.. tak úplně pravda také není, protože některé děje tam popisované se nestaly. Shodně s naší realitou je v podstatě jen to, že Německo a Japonsko prohrály.
    Tedy je to kniha o realitě v niž N. a J. prohrály, která ovšem není skutečná, neboť jednající postavy poznají, že to tak není. Prostě to na závěr hrozně zamotal. Jsou postavy románu skutečné v rámci románu, nebo je někdo vypráví a my o tom celou dobu nevíme. A na závěr, když to jejich ústy zjistíme, jsme překvapeni zrovna jako ty postavy.

• Ikona j.kopeček j.kopeček 21.12.2007

Já si nejsem jist, co si o tom myslel vůbec sám autor. V Blade Runnerovi stačilo přidat jednu scénu a změnil se smysl celého filmu, teď už má stři verze, které se dají jinak vykládat.
      "ne-opravdový" svět v Dickovi má podle mého názoru spíše smysl nesprávný, ale už ne tolik nereálný nebo neexistující. Zajímavě tento nápad dopracoval František Novotný ve Valhale (ale patrnější je to až v posedním díle Konečný den Valhaly.

• Ikona Fikus 4.5.2009