string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Eisner, Petr - Obranný reflex | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Eisner, Petr - Obranný reflex

recenze, BoboKing, 12. ledna 2009, hodnocení recenze

Mladý český autor Petr Eisner (1976) si svou prvotinou "Rychlé lodě do pekel" (JOTA, 2008) získal srdce mnoha českých čtenářů, což jen dosvědčují komentáře a reakce na různých webových literárních diskuzích. Mnoho z nich proto přijalo s velkým nadšením zprávu, že JOTA na vánoce chystá další jeho román "Obranný reflex".

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Iva 25.6.2009

každá má něco svého, každá je jiná a v nečem jsou stejné/podobné. ja to vubec nemuzu jednoznačne říct, která je "lepší". v něčem lodě a v něčem reflex..., asi je lepší to nechat být, obe jsou dobré a hotovo. taky jsem zvedavá, co se vyvrbí jako další

• Ikona BoboKing BoboKing 24.6.2009

Jsem zvědavý, jestli Eisner něco chystá? V PŘIPRAVUJEME na jota.cz nic není.
    P.S. Stejně si myslím, že Rychlé lodě do pekel byly o stupínek lepší než OR.

• Ikona Verca 23.6.2009

Konecne jsem tuhle "pořád pujčenou" knihu dohonila v naší knihovně. A moc jsem si to užila..., téma se mi moc líbilo, a oproti první knize autora ve m¨ě pretvává už pár dní a pořád mám nad čím přemýšlet.

• Ikona krysa10 22.2.2009

Obranný Reflex je opravdu dobré čtivo, jak zde už zaznělo, mínusy jsou v obálce a v názvu ale jinak mě to pohltilo naplno, po 60. "kapitole" (samozřejmě ne hned první den, já to kvůli škole četl tak 3 až 5 "kapitol "za den, ale o víkendu jsem se trošec tozjel) jsem se rozhodl jít spát ale skoro celou noc jsem přemýšlel o tom, že se to může stát i nám. Určitě si jí dám ještě jednou, ale s pomalejším tempem. Opravdu tuto knihu doporučuji všem kteří mají rádi takové..........trošec strašidelné až děsivé sci-fi.

• Ikona Verca 23.6.2009

• Ikona BoboKing BoboKing 24.6.2009

• Ikona Iva 25.6.2009

• Ikona krysa10 22.2.2009

• Ikona Zuzka 30.1.2009

všem rychločtenářům

všem "rychločtenářům" bych chtěla říct, že ani jedna ze dvou eisnerových knih by se nemala tak hltat. Je dobré si všímat slov a myšlenek. je to totiž nejenom o té akci.

• Ikona Praotec atlet 29.1.2009

ROZHODNĚ STOJÍ ZA PŘEČTENÍ

Kniha mě velice zaujala a podobně jako ostatní čtenáři jsem ji zhltnul takřka na jeden zátah. Souhlasím s názorem, že název dost dopředu napoví pointu, ale i tak jsem byl velmi překvapen. Myslím, že autor dokázal velmi zajímavě a netradičně uchopit jinak velmi často přetřásané ekologické téma. Rozhodně se nejedná o agitační klišé, ani o snahu programově šokovat masakrem. Strhující děj a realistický popis situací člověka vtáhnou do děje, kde se postavy chovají adekvátně nastalé situaci a jsou uvěřitelné a reálné. Kategoricky odmítám tvrzení, že kniha nemá pointu, jak tvrdí autor recenze. Z řádků pana Bobo Kinga (recenzenta) je zřejmé, že mu unikl i závěr knihy. Prosím nejprve pořádně pročíst a teprve pak psát soudy a recenze(pro příště).K porovnávání první a druhé autorovy knihy bych chtěl jen podotknout, že jsem byl druhým titulem mile překvapen. Změnu téma a žánru kvituji, je to jedině dobře a značí to autorův vývoj a progres.

• Ikona Momo 18.1.2009

Po přečtení Obranného rexlexu mě až mrazilo v zádech, když jsem si uvědomila, jak je to všechno reálné. I na kočku, která ležela vedle mě, jsem se začala dívat trochu s nedůvěrou :-) Je to opravdu napínavá knížka, jejíž dozvuky v člověku ještě nějakou dobu zůstanou. Jen je škoda, že název opravdu prozrazuje víc, než by měl. Rozhodně nesouhlasím, že knize chybí pointa a že konec knihy vyznívá jako "záchrana boží", nechci prozrazovat víc, ale troufám si tvrdit, že pan recenzent knihu nepochopil. Podle mě nejde knihu srovnávat s Rychlými loděmi, každá kniha je úplně jiná. Kdo očekává, že půjde o Rychlé lodě II., může být trochu zklamaný, nebo naopak příjemně překvapený, jako jsem byla já.

• Ikona F. 16.1.2009

Ja myslim, ze je blbost to srovnávat. bud se mi to líbí nebo ne

• Ikona BoboKing BoboKing 16.1.2009

Prostě je vidět, že mne Obranný reflex neoslovil tak jako Lodě do pekla. (Snad mi to prominete) Připadal mi příliš předvídatelný, příliš jednosměrnný, ale přesto to bylo dobré čtivo. Možná to byl ten jev, kdy se člověk těšil až moc, a pak to tak bombasticky nevyznělo. Zatímco k Lodí se možná ještě někdy vrátím, pro tu atmosféru beznaděje a zmaru, a hlavně ten "kingovský" konec bez šance na happyend, v případě OR to tak asi nebude.

• Ikona celare 15.1.2009

Mně připadá lepší než Lodě. Ale proč srovnávat. Napínavá od začátku (i když fakt je, že na přebalu je prozrazeno zbytečně moc) a rozhodně bych neřekla že bez překvapení a bez pointy. A z toho asi vychází i pochopení závěru - jaký "zásah boží"? - to pan recenzent asi nedočetl? Asi záleží jestli se člověk vžije do situace a dilematů těch postav, což mě teda vcuclo dost. Je to jedna z knih, který se dají jedním dechem přečíst - jako lehký čtení, ale přitom o nich pak člověk může přemýšlet celé dlouhé zimní večery.

• Ikona Markéta 16.1.2009

Rada bych k teto recenzi také neco napsala a nejvíc souhlasím tady s celarou. I mě se líbita tato kniha víc, myslím, že byla napsaná lépe, než ta první. Je každého věc, co ho osloví a proč co čte, takže recenzi beru jako názor sečtělého člověka, ktery má pravo na svuj pohled. Knize leccos vytýká, ale rozhodně ji neodsuzuje, naopak, řekla bych. takze za to bych se
      vůbec nezlobila, přestože mám jiný názor.
      Co bych si ale uz dovolila vytknout je poslední odstaveček, kde se na příkladu jiného autora naznačuje sestupná tendence. S tím jsem v rozporu, protože vnímám obranný reflex jako vzestup. K takovému hodnocení bych se jinak uchýlila až treba po pěti knihách, které už nejakou dráhu jasně naznačují, ale po dvou mi to prijde nevhodné a skutečně až moc neobjektivní.
      na závěr bych sama přidala výtku z mého hlediska odfláknutého obalu, který předurčuje knihu jako "lacinejší počtení", což dle mého nározu úplně není. Prozrazení poloviny pointy na záložce jsem rovněž jako vy ostatní nepochopila.
      Díky. Market

• Ikona Jirka Pešák 15.1.2009

přemýšlel jsem, jestli tempo čtení tech knih není natolik zběsile, že potom nezbyva pozornost na zamyšlení se nad tím obsahem, nad tou myšlenkou.
    neco mi doslo az pozdeji. nakonec jsem si to přecetl znovu a skoro bych řekl, že to bylo lepsí. všímal jsem si jinych věcí.

• Ikona BoboKing BoboKing 13.1.2009

No, trochu jsem čekal, že tady budu kritizován, ale třeba s těmi sýkorkami mi připadalo, že je to jasné už od první věty. Že tou recenzí moc neprozradím. Opravdu mi zde chybělo to napětí a ten "šok". A tak trochu i "proč?". Ale přesto všechno je to pořád dobré čtivo.