string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Heffernanová, Jana - Tajemství dvou partnerů | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Heffernanová, Jana - Tajemství dvou partnerů

recenze, Jaromír Kopeček, 11. listopadu 2009, hodnocení recenze

Musím říct, že na knihu Jany Hefernanové jsem se docela těšil, byla to ostatně její první kniha, která mi v boji o recenzní výtisky neunikla. Ačkoliv jsem si byl dobře vědom jejího jungiánského zaměření, přiznávám se, že úvod mě zaskočil. Tedy "úvod" vlastně ne, ten je upomenutím, že osud lidský je komplikovaný a není jen růžovou idylou, ale Mýtus o ráji, to je něco, co mi připomíná minulá staletí. Konkrétně 70. léta 20. století: dříve se měli všichni dobře, lovci a sběrači jsou hodní lidé, v neolitické Evropě a v Mykénské říši se nikdy neválčilo, lidé snad ani neměli zbraně, zemědělství je špatné. Chápu, nikomu se nechce makat, každý by se rád procházel a občas nějakému sedřenému troubovi nabančil a něco mu sebral. Ale dnes už nevěříme, že narko- a alkopankáči na přestupních stanicích metra jsou milí a příjemní lidé s nimiž je radost pobýt, že vybírání popelnic a zpíjení se ovocným vínem a čuchání lepidla má duchovní rozměr. Proč máme věřit, že i jiní sběrači byli lepší, když zprávy cestovatelů ukazují, že byli mnohem horší než naši bezdomovci, alespoň co se týče četnosti vražd. Pro některé čtenáře bude tato kapitola asi tím správným naladěním, potvrzením, že autorčina mysl běží po stejné trati. Já už nějak nedokážu věřit v hloubku vhledu vykladačů opilých rohlíky.

Celý článek