string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Irving, John - Čtvrtá ruka | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Irving, John - Čtvrtá ruka

recenze, Tomáš Fojtík, 25. dubna 2005, hodnocení recenze

Českému čtenáři je John Irving známý svými knihami Svět podle Garpa nebo Pravidla moštárny (ta byla i zfilmována). V roce 2002 nakladatelství Odeon vydalo román Čtvrtá ruka.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Till 25.7.2013

Knihu jsem právě dočetl a... já jsem si tu povrchní stanu díla zřejmě vyložil tak, jak autor zamýšlel. Podle mého se Irvingovo nahlížení na romantično vznáší na vlně skepse, která byla v tomto případě o něco více latentní, než v Pravidlech moštárny, či ve Světu podle Garpa (nebo je to způsobeno dojmem z předchozích knih?) Každopádně, já jsem si knihu užil.

• Ikona anonym 17.12.2011

To byla reakce na příspěvek Jarmily, vylízaný osoby

• Ikona anonym 17.12.2011

ty seš vůl, reakce na příspěvek, " to bych taky napsal"

• Ikona anonym 17.12.2011

Přečetl jsem Pravidla Moštárny, svět podle Garpa, čtvrtá ruka, Imaginární přítelkyně, a chystám se na Poslední noc na klikaté řece - je to můj oblíbenec, chci si od něj přečíst všechno, nevím proč mě oslovil, ale je to tak. Podle mě je to jeden z největších spisovatelů 20. potažmo 21 století, nadčasový se smyslem pro imaginaci reálna. Ve své tvůrčí práci vychází z pojetí světa z osobního hlediska a s použitím své vlastní fantazie. Je to tedy hyperrealistický nadčasový román s přihlédnutím k dovaze, s jakou je to psané. Je to člověk, který neměl v životě moc talentu, ale svojí pílí se vypracoval jak ve sportu tak i ve spisovatelské činnosti. Ukazuje tedy na svém vlastním příkladu, že v životě nerozhoduje talent, ale spíše houževnatost a píle a sebezapření.Román čtvrtá ruka mě oslovil velice, nechápu recenze typu, že je to slabší román, spíše naopak. Má co říct a na délce knihy vůbec nezáleží. Méje je někdy více a to platí i v lidském životě. Vše záleží na načasování a správném dávkování.

• Ikona Till 25.7.2013

• Ikona Ali 1.5.2010

Dnes jsem tu knihu dočetla. Mám pocit že po pár dnech už ani nebudu kromě hlavního tématu vědět o čem to bylo. Tak polovina knihy mi přijdou jen zbytečnosti, který odvádějí pozornost. Čekala jsem víc, nevím co dalšího si od něj přečíst abych nebyla zklamaná.

• Ikona Láďa 24.7.2008

Čtvrtou ruku jsem právě přečetl podruhé s asi dvouletým odstupem. Pravidla moštárny to pravda nejsou, ale mám rád Irvinga i v této poloze. Irving umí humor i slzy a cokoliv napíše stojí za pozornost. Co o tom píše kritika je mi srdečně jedno. Je to podobné jako třeba s Rolling Stones. Proto je vše od Irvinga v mojí knihovně na čestném místě. Když třeba někde narazím na nějakou "lepší" restauraci, s oblibou používám citáty s Hotelu New Hampshire.

• Ikona Miloš Němec 4.6.2008

Krátká recenze taká na...

Krátká recenze této knihy je také na http://www.milosnemec.cz/knizka.php?id=556

• Ikona Chalim Kenabru - SYNDROME DELIRANTE 10.7.2007

Štvrtá ruka

Já sem s štvrtou rukou nemněl problemi.Akurat mam ňegdy problem s jednou mojou rukou, kdyš to.

• Ikona bauuuu 13.12.2006

Podle mého názoru je to stále tak naprosto odlišné dílo od děl mnoha jiných autorů, že taková kritika není na místě...Čtvrtá ruka se mi moc líbila..i když ten sladak na konci sem teda nečekala..a rozhodně bych každému doporučila.

• Ikona Pavla 28.8.2005

Pravda, je to sice déle, co jsem tuto knihu četla, ale Irvinga mám ráda, přečetla jsem toho od něho dost, ale po přečtení Čtvrté ruky jsem žasla, jak může autor románu Rok vdovou, a spousty dalších dobrých, napsat takovou blbost.

• Ikona karla 29.8.2005

Tak to máme stejné pocity, s tím rozdílem, že já jsem od Irvinga jako první i poslední věc přečetla právě Čtvrtou ruku, strašně mě zklamala, takže jsem úplně ztratila chuť, pouštět se do jeho další tvorby. Pořád mi bylo divné, proč jsou jeho knihy označovány za světové bestsellery. Pokud je to tak, že Čtvrtá ruka se mu trošku "vymkla", budu jen ráda a konečně se možná přinutím otevřít další jeho díla...

• Ikona kuku 29.8.2005

Rozhodně na něj nezanevři. Včera jsem poněkolikáté dočetla Pravidla moštárny a zase jsem z toho byla celá pryč. Jestli si viděla film, tak věz, že v knize je toho mnohem víc a ten přípěh dopadně mnohem pozoruhodněji a líp. Hned po Moštárně se mi nejvíc líbí Rok vdovou a Modlitby pro Owena Meanyho. Hotel New Hampshire už je o poznání šílenější, ale dá se.
        Rozhodně se člověk u jeho knih nenudí. Nevím, kam ten člověk na ty svoje šílený zápletky chodí.

• Ikona marta-b 18.5.2006

Irving

Irving je jeden z mých nejoblíbenějších autorů a taky jediný Američan, kterýho můžu číst (asi díky vlivu jeho evropskýho pobytu). Kupodivu se mi i Čtvrtá ruka líbila :o) Nejradši ale mám Garpa, Pravidla moštárny, Owena a Rok vdovou. Do čeho se pořád nemůžu nějak začíst, je Pitná kúra, ta mi přijde divná už prvních pár stránek.

• Ikona veronika 22.12.2006

pitna kura

rozhodne na pitnou kuru nezanevri, ja jsem z toho taky na zacatku mela dost smiseny pocity, ale pak se vsechno vyjasni a je to super. Hlavne popis toho, kdy se hlavni hrdina uci lyzovat :-)