string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Le Guin, Ursula K. - Čaroděj Zeměmoří | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Le Guin, Ursula K. - Čaroděj Zeměmoří

recenze, BoboKing, 14. června 2005, hodnocení recenze

Žánr fantasy je dnes čtenáři stejně žádaný a čtený jako jakýkoliv jiný. Doby, kdy dospělí čtenáři tuto literaturu považovali za záležitost pro děti a mládež, nebo jako naprostou brakovou záležitost, jsou už téměř pryč. A celosvětový zájem o knihy jako Harry Potter a Pán prstenů udělal z fantastiky primární záležitost.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Véfa 27.12.2006

poznání

Závěr Gedových příběhů mě při čtení zasáhl stejně jako tebe. Ale po delší době jsem došla k jinému názoru. Je to vynikající závěr, který v jiné fantasy najdeš velmi těžko. Je to prostě děsně reálistické a jakoby ze života. Ukazuje to na jiné hodnoty. Podle mně na jakýsi vyšší stupeň poznání života, světa a mezilidských vztahů. Myslím, že Ged je prostě výš a že má vyšší hodnoty než obyčejní lidé. Došel k jakési další etapě svého života a v samotné knize je mnoho míst, kde to popisuje.

• Ikona Viky 26.11.2006

Skvelé...

Ja som sa k tejto knižke dostala náhodne. Fascinovala ma svojim dejom,postavami a vlastne by som Le guinovej zožrala čokolvek. Po tejto vynikajúcej knižke sa mi dostali do rúk,ešte lepšie, Hrobky Atuánu a nakoniec absolútne najlepšie Najvzdialenejšie pobrežie. Sa vám musím priznať,že na posledných stránkach som plakala,nevedela som sa zmieriť s osudom môjho hrdinu,Geda. Možno lutujem,že Ged nezomrel po pobreží,pretože sme sa chtiac,nechtiac dočkali zvláštného skalmania,ako autorka dokončila dej. Ged ako obyčajný sedliak, s manželkou Tenar, adoptívnou dcerou Tehanu... takýto osud si nezaslúžil. Po všetkom,čo urobil pre Súostrovie si zaslúžil dôstojné dokonanie poslania,v najväčšej sláve s hrdosťou mohla Ursula dokončiť jeho príbeh smťou. Možno by som jej to nevedela odpustit,avšak Ged by nebol zabudnutý,zvlášť keby zomrel ako bojovník, slávny Erreth-Akbe. A ja sa viac obávam takého dokonania,zdá sa mi proti srsti udržiavať Ged ako starčeka na Gonte.... Zaslúžil si dôstojnú smrť,alebo dožitie. Ak ste čítali Jiný vítr,určite ma chápete. Ale Zememoria predstavujú klasiku tohto žánru a ja im to brať nebudem

• Ikona Véfa 27.12.2006

poznání

• Ikona Radimus 2.10.2006

Je to ...

Po přečtení všech Tolkienových veledíl, jsem neměl po ruce žádnou pořádnou fantasy knihu, a tak jsem se zeptal kamaráda, který má snad všechny knihy žánru fantasy, jestli nemá nějakou knihu podobnou Pánu prstenů. A takto se mi dostal do ruky první díl Zeměmořské pentalogie. První tři díly se mi velmi líbili,zbylé dva + povídky byly také velmi, jak bych to napsal ,,slušné''. Prostě doporučuji. Dobré čtení

lepší než Pán Prstenů

Možná je to příliš pyšný nadpis, ale myslím, že v mnoha ohledech je tato kniha mnohem zábavnější, než Tolkienovo veledílo. Tolkien vystavěl obrovskou epickou fresku pohádkového světa, kde jsou tvorové (ať už lidé, nelidé nebo zvířata) buď zlí, nebo hodní. Nic mezitím. Nenajdeme tam hodného skřeta nebo skutečně zlého elfa. Stírá se tím určitý třetí rozměr, rozměr reálnosti příběhu. V Zeměmoří může kdokoliv, dokonce i hlavní hrdina sám, udělat špatný čin. Může propadnout zlu, ale když mu propadne, není to nutně navždy. Jako v normálním životě. V Tolkienovi si prostě není možné představit, že Saruman má někde družku (nebo manželku) a pár dětí, ke kterým si odskakuje od "přípravy zničení světa". Tam to není možné. A to je ten největší klad Zeměmoří. Nejenže příběh je zajímavý a neobvyklý (a byl by i dnes, kdyby ho nezprofanovala Joane Rowling), ale navíc i postavy jsou skutečné. Je totiž možné se ztotožnit téměř se všemi. Když se k tomu přidá nesporně vysoký vypravěčský talent velkého spisovatele, vznikne dílo, které připoutá každého čtenáře v jakémkoliv věku. Já to například četl v deseti (1994) a nedávno (2006), a můžu s klidem a čistým svědomím říct, že je to výtečná čtivá kniha.

• Ikona hisun 30.9.2005

odporucam

odporucam kazdemu kto ma rad myslienky nad ktorymi sa da zamysliet, je to fantasy a sucasne je tam mnozstvo az osvietenych "hlášok". Cital som to v 1991 rustine, ozaj kvoli tomu som sa po rokoch pracne preluskaval azbukou, potom som to v češtine cital dcere pred spanim, a ked to vyslo v slovenstine tak este raz aj dcere aj manzelke a pokazdykrat to bola parada a zazitok. Takze smelo :-)))

• Ikona anonym 27.6.2005

Tato kniha je naozaj dost dobra!!!Odporucam...

• Ikona koffein 13.7.2005