string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - McCarthy, Cormac - Cesta | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: McCarthy, Cormac - Cesta

recenze, BoboKing, 4. dubna 2008, hodnocení recenze

Spisovatel Cormac McCarthy (*1933) patří už téměř půl století mezi velké americké autory. Rok 2007 se dá říci byl pro něj z uměleckého pohledu velmi zdařilý. Filmové zpracování jeho románu "Tahle země není pro starý" získalo proslulého Oscara jako nejlepší film roku, a za svůj zatím poslední román "Cesta" (orig. The Road) získal prestižní Pulitzerovu cenu za rok 2007.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Téra 4.8.2008

Ze začátku se mi to trochu hůře četlo, nicméně pak přišla "posedlost". Opravdu je to velmi čtivé ...až mě mrzí že to tak rychle skončilo. Všem doporučuji

• Ikona Téra 4.8.2008

• Ikona Lateralus 3.8.2008

Uz ji

mam objednanou u nas v knihkupectvi ve Strakonicich a nemuzu se dockat az ji zacnu cist!!

• Ikona M_artin 4.6.2008

d o p o r u č u j i

Včera jsem dočetl a vřele doporučuji - styl, forma, obsah, závěr - naprosto se to vymyká průměrnosti, v tom dobrém.

• Ikona martin 11.4.2008

No já si to snad koupim, ikdyž 280 korun za 189 stránek a ne moc popsaných mi přišlo příliš.

• Ikona Jana 11.4.2008

Cesta

Chmurný, sugestivní děj, muž a malý chlapec hledají cestu, cestu k životu, k bytí a nebytí. Kruté podmínky a surový děj nepostrádají potřebnou víru a naději na přežití. Země je zničena globální katastrofou, zůstávají jen cesty… Svět je pokryt všude přítomným šedým popílkem, zdá se, že muž a chlapec jsou poslední živí na světě. Popis a líčení děje není pro slabé povahy: hrůza, hnus, nebezpečí, kanibalizmus, zrůdnost, odhalení, ohrožení! Obyčejný boj o přežití!

„Člověk by se měl mít na pozoru pořád! Problém vždycky udeří, když ho nejmíň čekáš, takže to vlastně chce, aby ses měl pořád na pozoru.“

A existuje Bůh?
    „Bůh není a my jsme jeho proroci.“

Boj o holé přežití! Ze světa zmizely hranice, zmizely státy, kam cesty vedou?
    „Když žijete, tak máte smrt pořád ještě před sebou.“

Nemám ráda sci-fi literaturu ani filmy, ale tentokrát jsem se překonala. Dobře vím, že tento druh literatury i filmu je velice vyhledávaný a oblíbený. Pro tentokrát si sci-fi přečtu, vlastně jen kvůli autorovi…Nic opravdovějšího a děsivějšího jsem ještě nečetla, snad jen proto, že jsem se tomuto žánru vyhýbala? Knihu Cesta povyšuji nad kriminální detektivku, nad historii, nad horror! Nic není děsivějšího nad to, že něco takového se ještě nestalo, ale může se stát… Dost dobře si lze tento scénář představit: zkazí se voda, vyhynou zvířata a rostliny a pak lidé… Zbude jen špína, mrtvoly, věci, věci a odpadky…
    „Jak byste poznal, že jste poslední člověk na světě?“

Sci-fi je vlastně literatura faktu budoucnosti, globální katastrofa (jakéhokoliv druhu) může způsobit zánik života na Zemi. A není to tak nemožné! Od autora je to přímo ďábelské dílo, román o životě a přežití, zlo, dobro a naděje… Vždyť zlé sny, stejně jako zlé předpovědi, se mohou naplnit ve své hrůzné surrealistické podobě. A existuje Bůh? Celou knihou jakoby probleskuje nevyslovená otázka. Bůh je světlo v nás, světlo které neseme dál, je to dech v nás, který předáváme z otce na syna, z generace na generaci.

Román Cesta je románem o lidské existenci, podstatě bytí a možném zániku všeho… S tak výrazným románem bychom měli seznámit politiky, státníky a mocné tohoto světa!