string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Murakami, Haruki - Afterdark | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Murakami, Haruki - Afterdark

recenze, TomiFK, 29. února 2008, hodnocení recenze

A je to tady zase. Už vidím vaše úšklebky a potutelné úsměvy. To se přeci dalo čekat, že? Je vůbec možné, abyste mě brali ještě vážně? Další Murakami a další stovka. Bohužel (naštěstí) nejde to jinak. Pokud jste to totiž nevěděli, Haruki Murakami je jeden z nejlepších spisovatelů dnešní doby a pokud mu Nobelova cena za literaturu letos ještě utekla, tak já osobně věřím, že je to stejně jen otázka času, kdy se jí tento geniální spisovatel dočká.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Klára 11.5.2012

Musím říct, že kniha mě skutečně nadchla, ale také mě zarazili někteří lidé. Vážení, tenhle autor je Japonec a s tím se prostě musí počítat. Jde o úplně odlišnou mentalitu takže nemůžete čekat nic konkrétního. Osobně knihu doporučuji jen někomu, kdo má o Japonsku nějaké znalosti. Nejde o jazyk (i když číst tohle v originále by byl jistě zážitek) nebo o geografii, ale o společnosti. O zvycích, o tom, co si myslí. Pak teprve je možné díla japonských autorů opravdu ocenit.

• Ikona Martin 1.1.2009

...este doplnim...

Uz viem, co mi ta kniha pripomina. Naozaj je to ako od Davida Lyncha, ako pise autorka recenzie. Takze, kto patri k hrstke fanusikov tohoto nepochopeneho typka, tomu sa bude Afterdark urcite pacit.

• Ikona Klára 11.5.2012

• Ikona Martin 1.1.2009

...este doplnim...

• Ikona Martin 1.1.2009

Afterdark? Slabota..

Afterdark je prva kniha od Haruki Murakami, ktora sa mi dostala do ruk. Cakal som vela, lebo z kjazdej strany pocujem na tohoto autora chvalospevy. Kniha od zaciatku nabrala zaujimave tempo a napriek horucke som sa nedokazal od knihy odtrhnut. O to vacsie prekvapenie prislo na konci. Bol som si isty, ze v knihe snad chybaju strany. Po precitani inych recenzii je mi jasne, ze vytlacok je v poriadku, ale autor to trochu prehnal. Presne ako pise Lenka. Nedotiahnute motivy, ktore mi po docitani knihy pripadali ako vykradnute z inych romanov a pouzite len pre kratkozrake zvysenie napatia. Skusim Norske drevo, aby som si poopravil dojem z Murakamiho. :-(

• Ikona Peťule 2.7.2008

Haruki Murakami

Zdravím, Murakami je i můj nejoblíbenější spisovatel, četla jsem zatím všechny česky vadané knihy, Afterdark mám dávno koupený, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Moc jsem se těšila, ale dle vašich recenzí tedy schladím své nadšení. Přečtu a uvidíme :)

• Ikona lenka 30.6.2008

Afterdark

Jistě, Murakami je bezpochyby úžasný spisovatel, originální, nedá se s nikým srovnávat. Přesto jeho poslední kniha mě nechala chladnou, v porovnání s Kafkou na pobřeží (kterou jsem zařadila mezi nejlepší knihy, jaké jsem četla) mě, skoro bych řekla, zklamala. Tajemná atmosféra nočního Tokia je tu sice vykreslená strhujícím způsobem, ale to nestačí. Některé motivy se mi po dočtení zdály nedotažené. Pak jsem sice pochopila, že měly za úkol právě dotvářet onu atmosféru, ale... jak to říct? Prostě jsem od Murakamiho čekala víc.

• Ikona Jana 15.4.2008

Afterdark

Po přečtení knihy jsem zjistila, že pro mne je nejvýznamnějším současným spisovatelem právě Murakami Haruki... Jana Rezková

P.S.
    "Těším se na knížku, mám ráda to, o čem píše Tereza...čtu a čtu a je mi jedno, co se děje, když je tam atmosféra a dialogy a pocity a tak tak všelijak...těším se. Co myslíte, čte paní Rezková jiné recenze, nebo se řídí jen svou šablonou? A nikdo jí nezastaví?"

• Ikona Eva 1.3.2008

Těším se na knížku, mám ráda to, o čem píše Tereza...čtu a čtu a je mi jedno, co se děje, když je tam atmosféra a dialogy a pocity a tak tak všelijak...těším se. Co myslíte, čte paní Rezková jiné recenze, nebo se řídí jen svou šablonou? A nikdo jí nezastaví?

• Ikona Jana 29.2.2008

Autor je SUPER

Právě čtu Norské dřevo, román se nedá srovnávat s běžnou beletrií,
    Haruki Murakami je opravdu nejlepší současně žijící spisovatel, možná je lepší než Paolo Coelho, ktrého mám jinak MOC ráda...

• Ikona Tereza 29.2.2008

Zdravím, recenze pěkná, ale nic nenaznačuje ze samotné knihy. Četla jsem všechny od Murakamiho a musím přiznat (a nejsem sama), že tahle kniha mi přišla tak trochu nejslabší. Člověk asi pořád nechápe co se děje a má chuť knihu nechat ležet a nevracet se k ní, jako například v ostatních případech, kdy jste knihu nemohli jen tak odložit na noční stolek a jít spát, protože vám to prostě nedalo. Nemohu říci, že by se mi tato kniha nelíbila. Všechny Murakamiho knihy mají v sobě určitou atmosféru, která je typická pouze pro něho a je to milé počtení........ Přesto mi ale v této knize něco chybí. Něco, co mě v Norském dřevě posadilo na zadek a řekla jsem si - uch! - Nejspíš něco, co donutí člověka pár dní po přečtení se ještě stále zaobírat touto knihou. Je ovšem vidět, že autor je zřejmě trochu dál, než byl při psaní Norského dřeva, nebo jen měl prostě chuť napsat něco trochu jinak. Tedy závěrem - ano, Murakami je jednička, ale tento titul mě neoslovil tak jak jsem asi čekala :)

• Ikona BoboKing BoboKing 29.2.2008

Teda jak to slyším, musím, musím si Murakamiho ještě zkusit. Přiznám, že jsem už ten Afterdark měl, ale po pár stránkách jsem to vzdal. TAk snad to byla opravdu slabší kniha, jak píše Tereza. Chvála lítá totiž oprvadu ze všech stran.

• Ikona TomiFK 5.5.2008

Knihu jsem precetl behem jednoho dne, takrka bez dechu...jiste muze hodne lidem vadit, ze je kniha jina nez Norske drevo nebo Na jih od hranic, na zapad od slunce, ale tyhle dve knihy v autorove tvorbe prece jen ponekud vybocuji. Murakami asi sam spravne uznal, ze kdyby napsal opet dalsi variaci na uz dvakrat pouzite tema, nutne by se musel vykradat...o to cennejsi je pro me jeho pristup (prave v tomto aspektu ukazuje, ze nejakeho Coelha strci hrave do kapsy), kdy se neboji riskovat a pokusit se o zcela jinou formu. A co je tedy na cele knize pro me nejcennejsi? Naprosto dokonala atmosfera, zvlastni tempo, nadech tajemna a jeji souvislosti ukryte mezi radky a zadne zbytecne natahovani...je to cele jako sen se vsim vsudy