string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Noviková, Naomi - Drak Jeho Veličenstva | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Noviková, Naomi - Drak Jeho Veličenstva

recenze, BoboKing, 24. srpna 2007, hodnocení recenze

V posledních měsících se do českých knihkupectví dostaly dva tituly, které ve světě patří k tomu nejpopulárnějšímu, co trh s fantasy nabídl. Jedním je román "Jonathan Strange a pan Norrell", druhým je první díl z trilogie Temeraine s názvem "Drak jeho veličenstva". Kromě popularity mezi čtenáři i odbornými kritiky mají oba dva i další společné prvky. Jedním z nich je fakt, že oba napsaly ženy, druhým je britsko - francouzský konflikt v období napoleonských válek. Jak se tedy zdá, napoleonské války jsou teď v kurzu. Obě autorky k tomuto tématu, aspoň z hlediska fantastiky, přistupovaly odlišně. Suzanna Clarke (Jonathan Strange) do tohoto období přináší znovuobjevenou magii, naopak Noviková vkládá do děje jeden ze základních prvků fantasy žánru, tedy bytost známou jako drak. Ovšem drak v její knize není tvor znovuobjevený, ale od věků běžná záležitost. Ne sice obecně používaná bytost, pouze jako vzácný tvor, určený vlastně jen k vojenským účelům.

Celý článek