Diskuze k recenzi: Paolini, Christopher - Eragon

recenze, BoboKing, 8. prosince 2005, hodnocení recenze

Eragon je fantasy dárek za 399,- Kč, který na minulý vánoční trh připravilo nakl. Fragment. Epický dračí příběh, první kniha z chystané trilogie Odkaz Dračích jezdců, ktará ve světě zaznamenala velký prodejní úspěch.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Streptopelia 7.1.2019

Pratchett

Eragon tak hluboko jako Pratchettovky opravdu není ani být nemůže. Postavy, který stvořil puberťák, který toho zatím moc neprožil, hloubku těžko mít mohou. A zrovna tak náctiletý těžko pochopí hloubku a přesah Pratchetta, ani se u toho nezasměje, jako člověk, který už něco zažil a také přečetl (odkazy a parodie na klasiku jsou skoro v každé knize a pokud neznáte Čechova, Shakespeara atd, těžko je pochopíte)

• Ikona Střízlivý kritik 25.11.2012

Eragon

Jediný důvod, proč Eragon zaznamenal úspěch takového rozsahu je právě ona monstrózní reklamní kampaň. Díky ní se Eragon dostal do rukou spoustě lidí, kteří nikdy předtím žádné fantasy nečetli, pročež jim Paoliniho výtvor připadal neskutečně geniální a originální, pročež začali ho horlivě doporučovat všem svým známým... A tak se samozřejmě začala obejvovat taková spousta fanatických zastánců Paoliniho, kteří odmítají vidět zjevné a hájí tuto nepříliš kvalitní knihu jak jen mohou.
    Paolini bohužel nevykrádá jen Tolkiena, ale i spoustu jiných fantasy autorů a všechno to hází na kostru tisíckrát ohraného příběhu o vyvoleném, který musí pomstít mrtvé členy své rodiny a zachránit svět. Kromě toho je celá kniha plná nelogičností a nesmyslů, které vynikají především v "bitevních" kapitolách, neboť autor toho neví o středověkém boji ani co by se za nehet vešlo. Celkově: První díl je průměrný, druhý mizerný, třetí hrozný, čtvrtý mírně nadprůměrný.

• Ikona ZU 11.4.2012

:?

děláš si srandu??? Myslíš že pratchettovky jsou lepší než eragon? Přiznávám, že eragon není pán prstenů, ale takhle hluboko vážně není!

• Ikona Střízlivý kritik 25.11.2012

Eragon

• Ikona 000 4.10.2009

ERAGON JE SUPER AT ZIJE ERAGON

• Ikona raverr 4.9.2007

Chyby

No rozhodně musím souhlasit, že je to čtivá kniha, stejně jako Eldest. Obě se mi líbili, ale našel jsem těm nějaké chyby, jak v překladu, tak v nesmyslnosti děje.. Nejsem šťoural, prostě mě to upoutalo hned při čten¨í:-) Jinak třetí díl mi v knihovně chybět nebude:-)

• Ikona BoboKing BoboKing 22.5.2007

film

Včera jsem konečně viděl na DVD Eragona, a musím souhlasit s kámoši, že je to slabý film. S Pánem prstenů se nedá vůbec srovnat. Výkon hlavního hrdiny Eragona mi připadal strašný. Jediný, kdo za něco stál, byl Jeremy Irons.

• Ikona mutant 22.5.2007

Eragon

Ne, Eragon není dobrá knížka ani v sekci literatury pro mládež, najde se tam spousta daleko lepších spisovatelů (Nix,Pullman). Bohužel nemají takovou finanční podporu. Spisovatelem je jako řemeslník, musí se vyučït a pokud nezvládá svoji profesi, tak by se měl doma zavřít a číst a psát stále dokola, dokud to k něčemu kloudnému nepovede. Ale ono v 17. být dobrým spisovatelem je stejný nesmysl jako být v 16. mistrem meče a nepřekonatelným kouzelníkem po pár měsících rychlovýuky. V tomhle se tedy Eragona a Paolini dost podobají oba jsou stejně nevěrohodný.

• Ikona Hela 26.5.2006

K té recenzi: Ale o tom přece fantazy je! O bájných bytostech, tajemných jménech, kouzlech, středověkém podkladu,... proto je tento žánr čtenáři vyhledáván. Kdyby se každý fantazy autor alespoň v něčem instpiroval Tolkienem, vznikalo by alespoň víc kvalitní fantazy literatury. (A ne braky, které je ožné často vidět) AŤ ŽIJE SAFIRA!

• Ikona nick006 26.4.2006

Nezáviď!

Eragon je vynikající fantasy příběh, který stojí za to si ho přečíst! Už je rok 2006 a dokonce už vyšel druhý díl a chystá se třetí, ale tím se nic nemění. Eragon a Eldest jsou jednimi z nejlepších knížek, které jsem přečetl....přečel jsem jich dost...a když někdo, kdo by to nedokázal napsat, takhle hloupě kritizuje tak se mi zdá, že jenom závidí...je mi tě líto!

• Ikona evhw 30.4.2009

ts, ts

Eragona, Eldesta i Brisingra jsem cetla, a bylo to utrpeni. Dej je celkem otrava, postavy jsou povetsinou okopirovane, nema to zadnou hlubsi myslenku jako napr. pratchettovky. Mene sectelym ctenarum to muze pripadat zabavne, jako treba Harry Potter, ale pro me to ma asi tak stejnou kvalitu.

• Ikona ZU 11.4.2012

:?

• Ikona Streptopelia 7.1.2019

Pratchett

• Ikona Tiki 31.3.2006

Vy nad vším prostě moc přemýšlíte. Jsou knížky, které se musí číst jedním dechem. Pokud se zamýšlíte nad každým slovem, vidíte nedokonalost. A nevidím důvod, proč by si Paolini neměl vypůjčit některé věci z Pána prstenů. Vytvořil si snad dost svých postav a já jsem byla ráda, že se zase můžu setkat s elfy a trpaslíky a porovnávat. Když se nad tím zamyslíte, mají úplně jinou kulturu a jsou i jinak odlišní. A pokud by tam bylo hodně nových postav a střídaly by se, tak by to bylo strašně chaotické. Vždycky na konci série mě mrzí, že se musím rozloučit, takže když se pak ještě někdy setkám s tím vymyšleným národem, jsem jenom ráda. A ještě k té recenzi. JDI SE VYCPAT!!!

• Ikona anonym 21.1.2006

Mě se ERAGON líbil a určitě si popřídím druhej díl

• Ikona anonym 19.1.2006

Je mnoho věcí které mě v knize rozčilují, ale je také spousta, které miluji a obdivuji. Nelze se samozřejmě vyhnout pocitu, že se autor nechal inspirovat Tolkienem. Je to to jeho 1. pokus o samostatnou tvorbu a tak musel nějak začít... Jestliže si přečtete 2.díl-Eldest, určitě ho oceníte. Všimla jsem si, že Paolini v texu často opakuje stejná slova, to mě vadí. Je ale třeba se zamyslet nad tím, zda je to chyba autora, nebo překladate.

• Ikona sttewe 2.1.2008

odpověď

NECHTĚLI BY JSTE TOHO PO PAOLINIM TROCHU!!!!!!