string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Service, Robert - Soudruzi! | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Service, Robert - Soudruzi!

recenze, TomiFK, 31. května 2010, hodnocení recenze

Je to již bezmála dvacet let, co se v Evropě začala hroutit komunistická říše. Impérium, které vzniklo po druhé světové válce jako jeden z jejích smutných pomníků. Země, které měly tu smůlu a staly se zajatci sovětského bloku, se tak na dlouhých čtyřicet let změnily v místo, kde se pokračovalo s experimentem zvaným komunismus. Experimentem již od počátku velice pochybným, který se prováděl v bývalém carském Rusku téměř třicet let a o jehož výsledcích mělo ponětí jen zoufale málo obyvatel Evropy a zbytku tehdejšího světa. Dost možná by tento experiment skončil nezdarem už o padesát let dříve, nebýt hrůz druhé světové války a nacistické zkušenosti, která tak komunismu propůjčila v očích světové veřejnosti punc normálnosti a dokonce i přitažlivosti. Kupodivu tento obraz přetrvává v myslích mnoha lidí až dodnes a to i poté, co na světlo světa vyšly pravdy o zločinnosti a krachu komunistické ideologie v mnoha zemích, ve kterých se této ideologii podařilo zapustit kořeny. Neškodí si tedy nedávnou historii připomínat a letošní kulaté výročí k tomu vybízí dvojnásob. Kniha Soudruzi, britského historika Roberta J. Service, je k tomu více než vhodná.

Celý článek