string(533) "1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 15 - SELECT s.cena, s.cena_puvodni, DATE_FORMAT(s.datum_do, '%e.%c.%Y') AS datum_do, s.get_kod, k.autori, k.titul, k.nakladatelstvi, SUBSTR(k.rok_vydani, 1, 4) AS rok_vydani, ko.nahled, ko.obrazek FROM sleva AS s LEFT JOIN sleva_kniha USING(id_sleva) LEFT JOIN kniha AS k USING(id_kniha) LEFT JOIN kniha_obrazek AS ko USING(id_kniha) WHERE s.id_sleva= " Diskuze - Toole, John Kennedy - Spolčení hlupců | Knihovnice.cz

Diskuze k recenzi: Toole, John Kennedy - Spolčení hlupců

recenze, Tomáš Fojtík, 28. listopadu 2006, hodnocení recenze

Číst tuto knihu chce velkou dávku trpělivosti. Je náročná, protože čtenář je doslova na každé stránce konfrontován se životem, jaký by si hrozně nepřál prožít, ale přitom tuší, že je to tak snadné. Hlavní postava Spolčení hlupců, Ignácius, je asi jedna z mála postav v literárním světě, se kterou se nikdo nechce ztotožnit, tedy lépe řečeno, nerad by se s ní ztotožnil.

Celý článek

Nově v diskuzi

• Ikona Pavel 18.1.2015

doporučuji si knihu přečíst ještě jednou

Poprvé jsem měl ty samé pocity, co recenzent, Ignácius byl pro mě naprostý lůzr a dojem, který ve mě kniha zanechala, by se dal nazvat jako znechucení nad zoufalstvím, které celou knihou prostupovalo.
    Jenomže jsem si na Spolčení hlupců sem tam vzpomněl a po letech jsem mu dal znovu šanci a knihu jsem si přečetl znovu - a najednou mě velmi bavila a dnes musím říct, že se jedná o opravdu povedené dílo.
    Nevím, jestli si zaslouží ten kult, který se kolem ní zjevil, ale já si k ní nakonec cestu našel a jsem za to rád.

• Ikona Veselin Nermut 9.8.2012

Tato kniha by měla být v naší republice zakázána

Zrcadlo které nastavuje je nepředstavitelně kruté. Denně se o tom přesvědčuji. Semknutost hlupců je neochvějná, a netřeba jim géniů.

• Ikona Béda 15.11.2010

Jen doplnění

Celá tato pseudorecenze, je jenom směs naprosto nepochopitelných blábolů. Např. „Švejk, byť to podle mě není kdovíjak dobrá kniha, je satirou velice dobrou“ či „No, moje doporučení v této recenzi je: nedejte na žádnou recenzi“. Ostatní velmi pregnantně popsal anonym.

• Ikona ajinka 10.4.2010

Úžasná kniha...

Kniha se mi dostala do ruky coby pacientovi, ležícímu po úrazu a operaci v nemocnici, tedy v situaci poněkud depresivní...ale od první stránky jsem autorovu místy jemnému, jindy zas trošinku hrubozrnnějšímu líčení životních etap Ignacia J. Reillyho, zcela propadla!! Je prostě úžasné, jak barvitě, plasticky a životně dokáže vylíčit ty různorodé, často velmi nelíbivé a negativní postavy a postavičky, které se mihnou, či projdou životem Ignacia a nějakou zamotanou shodou okolností figurují pak v jeho životních etapách...ta skvělá přirovnání (auto, kterým s matkou nechtěně zbořili podpěru balkónu, strnulo na místě jako "kamenovaný mučedník" a pod.), popisy-třeba Ignaciova uniforma párkaře v pirátském rázu, s plastikovou mini šavličkou a zlatým kruhem v uchu, pirátském šátku uvázaném na khaki ušance a jeho obří váha k tomu, situace-úchvatné vyzdobení kanceláře továrny na kalhoty, dopis obchodnímu partnerovi jeho zaměstnavatele, začínající "Vážený mongoloide, pane Abelmane..."a pak scéna s vedením dělnické vzpoury v téže továrně, věčný a všudypřítomný problém Ignaciovy "záklopky"...a mnoho a mnoho dalšího...prostě ne každá kniha se musí zalíbit všem, je to jako s lidmi a věcmi-pokud bychom měli na všechno názor totožný, chyběla by nám už jen uniforma...a proto, ještě jednou, už dlouho jsem nebyla nějakou knihou tak vtažena do děje, znovu říkám, je úžasná a lituji jen, že autor nemohl napsat takových děl víc, moc ráda bych si je přečetla...

• Ikona Jindřich 25.5.2009

Ignácius žije v Čechách !!!

Před časem jsem hledal na síti jeden biblický citát a jeden z prvních odkazů mne nasměroval na web: www.henryklahola.nazory.cz
    Listoval jsem tímhle prazvláštním webem, a když jsem v jeho životopise nalezl vyprávění o cestě autobusem, okamžitě mi vyskočila vzpomínka na Ignáciovu výpravu autobusem Greyhound do Srdce temnoty. Později jsem i v celém jeho vlastním životopise psaném v er-formě, kde každá zmínka o něm (a to je v každé větě) je doprvázena jeho čtyřmi tituly, našel spoustu styčných ploch s Ignáciem.
    Zdá se, že Ignácius není žádným vyspekulovaným slepencem několika figurek, ale docela reálným typem zvláštním způsobem vyšinuté osobnosti.
    Kniha je také plná různých literárních aluzí. Tak třeba ten, komu nedoklapne, že Ignácius přirovnává svoji cestu autobusem do sousedního městečka ke Conradovu románu Heart of Darkness (mmj. předloha k filmu Apocalypse Now) se tím vyprávěním asi moc nepobaví.