90 %

de Berniéres, Louis - Turci to s dětmi tak báječně umí

S dílem autora, který i přes svoje románské jméno je Angličan, se český čtenář může setkávat už roky. Od vydání asi jeho nejznámějšího titulu "Mandolína kapitána Corelliho", který většina z nás zná i díky filmové verzi, se můžeme "kochat" i všemi dalšími jeho romány, který u nás vydalo nakladatelství BB art. A právě toto nakladatelství ve ...

S dílem autora, který i přes svoje románské jméno je Angličan, se český čtenář může setkávat už roky. Od vydání asi jeho nejznámějšího titulu "Mandolína kapitána Corelliho", který většina z nás zná i díky filmové verzi, se můžeme "kochat" i všemi dalšími jeho romány, který u nás vydalo nakladatelství BB art. A právě toto nakladatelství ve spolupráci s obchodním domem Palác knih Luxor, přichystalo jako vánoční prémii krátkou novelu "Turci to s dětmi tak báječně umí".
Tento krátký příběh určitě potěší všechny zájemce o vtipný, až černý humor. Našimi hrdiny jsou manželé Freemanovi, dokonalý pár velmi hodných lidí, kteří se oddaně milují, miluje je i okolí, prostě dokonalé štěstí. Ale jak se říká, zlým lidem se někdy narodí hodné dítě, a hodným lidem se narodí zlý potomek. A to je jediný problém našeho páru - jejich syn Vinnie. Je to DĚSIVÉ dítě, které je naprosto ničí. Ani dětský psychoterapeut nemůže nic jiného konstatovat, než že Vinnieho nelze léčit, protože je prostě nesnesitelně zlomyslný. A tak se naše dvojce rozhodne k drastickému kroku. Jejich společnou vášní je Turecko a jejich obyvatelé, protože to s dětmi (a domácími zvířátky) tak báječně umí. Pokus čekáte nějaké "krvavé" řešení problému jménem Vinnie, tak jste na omylu. Ale je fakt, že až tak normální řešení to není. Je zcela ve stylu příběhu. Nic Robertovi a Susan nelze vyčítat. Každý druhý by udělal určitě něco horšího, mnohem horšího. Něco, co jsem já i vy určitě na závěr čekali (sadisti jedni).
Jestli se ke knížečce nějak dostanete, neváhejte ani minutu. Těch třicet stran slupnete cestou do "protivné" práce a ještě se skvěle pobavíte.

08.03.2005