80 %

Hallová, Judy - Kameny od A do Z

Podrobný průvodce světem léčivých krystalů od Judy Hallové může rozšířit sbírku knih, které byly vydány v nakladatelství METAFORA. V sérii knih, kterých je celá řádka, by neměla chybět ani tato kniha Kameny od A do Z, která však vyšla již v roce 2006. Název představované knihy v originálu zní Crystal bible. Po předešlých knihách, které jsem na těchto stránkách recenzovala (Aromaterapie od A do Z, Homeopatie od A do Z a Sny od A do Z), jsem velmi zatoužila po této naučné publikaci.

"Drahé kameny zná lidstvo už celá tisíciletí a od počátků civilizace je považuje za mocné léčivé, ochranné a magické prostředky. A protože jejich obliba přetrvala až do dnešní doby, na jejich účincích určitě něco bude."

V současné době, v posledních deseti letech, pozoruji značný odklon lidí od klasické medicíny, mnozí se přiklánějí k homeopatii a k různým druhům léčitelství a samo léčitelství, což je sice také nákladné, ale mnohdy působivé, zmírňující potíže nebo vede i k vyléčení... Mezi takové metody patří i léčba krystaly. Za posledních deset let jsem měla v ruce několik publikací o drahých kamenech a minerálech, ale tato je dokonale upřesňující. Často jsem si kladla otázku: "Proč neexistuje kámen proti závisti, zlu a násilí?" V této publikaci jsem na ni nalezla odpovědi...

O drahé kameny a jejich léčivé účinky se zajímám již dávno, hlavně při výběru šperků nebo ve vztahu k Astrologii a léčivému působení kamenů na člověka. Proto jsem si knihu vybrala. Publikace Kameny od A do Z je brožovaná, standardní velikosti, která je typická pro tuto užitečnou sérii knih (140 x 165 mm). Kniha má 400 stránek a obsahuje 200 vyobrazených krystalů. Je pro nás podrobným průvodcem ve světě léčivých krystalů, ale na začátku knihy je též upozornění, které je důležité si přečíst! Následuje přehledný Obsah, Abecední rejstřík, dále jsou například kapitoly o původu a vzniku krystalů, o krystalech a dekoraci, léčení krystaly, péče o krystaly, výběr správného krystalu a meditace s ním.

Velice obsáhlá je podrobná kapitola Katalog krystalů, která je nejkrásnější, jsou zde barevná vyobrazení, názvy všech krystalů anglicky a česky... Tato kapitola je nejvýznamnější, jelikož obsahuje i vyčerpávající informace o barvě kamene, vzhledu, výskytu, o nalezišti, o vlastnostech, léčebných účincích a umístění krystalu na lidském těle. Následující kapitolky jsou: Informační minimum, Zaříkávání, Mini lexikon lásky. Mně osobně zaujala kapitola Krystaly a zvěrokruh, která je velice zajímavá. Poté následuje Rejstřík.

Kniha je podrobný průvodce světem léčivých krystalů a je víceméně encyklopedií drahých kamenů, jejich využití v dekoraci lidského těla nebo léčení různých neduhů, znovu poukazuji na výše jmenované upozornění, které se nachází na začátku knihy.

"Kameny jsou mocné, ale ne všemocné!"

Zainteresovaným čtenářům knihu vřele doporučuji, jelikož je velice zajímavá a myslím si, že má své místo v naší knihovničce, aby byla moudrost našich předků stále na dosah...

Vydání první.