100 %

Harper, Brian - Vražedné pronásledování

Když jsem před rokem četla thriller Briana Harpera Smrtící pronásledování, nevěděla jsem ještě, že se mi dostane do rukou jeho další knížka Vražedné pronásledování. Nejedná se o pokračování knihy předešlé, ale o samostatný detektivní román s prvky thrilleru. Kromě podobného názvu mají obě knihy velmi akční děj a vyznačují se nesmírnou čtivostí. K létu a dovoleným patří dobrá detektivka, což nakladatelství MOTTO svým čtenářům vždy nabízí.

Brian Harper se narodil 1960 v New Jersey, vystudoval filmovou vědu, pracoval jako scénárista v Los Angeles, moc se mu nedařilo, živil se jako novinář, archivář, editor. Pak se natrvalo začal věnovat psaní beletrie. Jeho první román Shiver byl publikován v roce 1992. Píše pod svým jménem nebo pod pseudonymem Michael Prescott.

Hlavní hrdinkou v knížce Vražedné pronásledování je mladá policistka Trish Robinsonová, děj se téměř celý odehrává v soukromé rezidenci Kentových a v jejím okolí. "Další osamělé místo, kde můžeš křičet o pomoc, ale nikdo tě neuslyší." Na luxusní večírek Kentových vpadne pětičlenná skupina útočníků. Jedná se o loupežné přepadení, ale v pozadí jejich úmyslu je i něco navíc! Přepadeným se podaří zavolat policii, ta je však odmítnula, prý se nic neděje... Mladá policistka Trisha tuší, že zde není něco v pořádku. Vzápětí je zavražděn její kolega policista, s kterým přijela do rezidence. Začíná se odvíjet napínavý příběh! "Jak to vypadá, v lidském životě existují věci, kterým člověk neuteče." Osmdesát krátkých, ale velmi čtivých kapitol, se rozprostírá na téměř 400 stránkách a čtenář si náhle uvědomí, že kromě všedního života existuje i zlo... Zlo v lidech, kteří mají narušené Ego a zlou minulost. Špatné činy z minulosti se většinou vyplaví na povrch, ozvou se nečekaně a odplata je nasnadě. Vzpomínky na dětství a prožitou tragédii zase trápí Trish a v případě mladičké patnáctileté Ally (dcera Kentových) napětí v rodinných vztazích, to vše působí na emoce obou hlavních hrdinek, Trish a Ally.

Vražedné pronásledování je knížka, která se čte doslova jedním dechem, kapitoly jsou krátké, ale čtivé a napínavé, lákající k další četbě. Knížka je v podstatě stejně napínavá jako Smrtící pronásledování, jen děj se odehrává v jiném prostředí. Milovníkům detektivek a thrillerů doporučuji však knihy obě! Z anglického originálu ( New York 1997) skvěle přeložil Lubomír Veselý.

Vydání první.
Vydalo nakladatelství MOTTO, 2009.

08.10.2009