80 %

Hathawayová, Charla - Erotická masáž

"Masáž představuje ideální nácvik odevzdání se partnerovi tělem i duší."

Lidské tělo je od přírody určeno k dotýkání a požitkům z doteků. Své o tom ví americká autorka knihy Erotická masáž Charla Hathawayová. Stala se zakladatelkou BodyJoy, školy vyučující erotickému umění. "Sebemilující divoženka" jak sama sebe charakterizuje se rozhodla v knize, kterou pro české čtenáře z anglického originálu přeložila Dagmar Brejlová, odbourat všechny mýty, očekávání a nevyslovená nařízení, která modernímu člověku diktuje společnost.

Kniha s podtitulem Smyslné doteky pro hlubokou rozkoš a prodlužované vzrušení není žádnou pornografickou či vulgární literaturou. Naopak. Stává se čtenářům chápavým průvodcem po nových cestách objevování vlastního těla, prostředníkem k uvědomění si intimních pocitů. Pomocí autoerotiky se učíme rozumět lépe svému tělu a působit si opojnou rozkoš. Ta se může znásobit, pokud jsme schopni tuto rozkoš nejen přijímat, dávat, ale především prožívat. Právě lehkým erotickým hrátkám s partnerem je v knize dán největší prostor. Společné dýchání (autorka užívá výrazu "mořské"), hlazení, lechtivé laskání... To vše pomáhá k vzájemnému sblížení se a uvědomění si výjimečnosti toho druhého.

Protože dotyky jsou vstupní branou k srdci, učí Charla Hathawayová čtenáře své knihy k dotykům vedeným cíleně. Celému aktu erotické masáže tak předchází určitá příprava: vytvoření klidné atmosféry, uvolnění svého i partnerova těla. Přímý a smyslný kontakt s tělem totiž obohacuje nejen příjemce, ale i dárce. Kniha je koncipována systematicky. Od pro začátečníka vcelku běžného laskání tváří přes masáž nohou se dostáváme ke složitějším dotykům v oblasti zad. Velký důraz klademe na masírování dolní části zad, protože "propojení srdce a kříže se stává mostem mezi centrem lásky a sexu". Pro dosažení nejvyššího účinku a potěšení doporučuje autorka provádět masáž celým tělem, nejen pažemi. "Jen tak může být pohyb úplný". V moderní době počítačů je zvlášť důležité neopomenout uvolňující tření ramen a paží, masáž krku a hlavy. Vzrušující, ale na provedení bezesporu složitější, je masáž přední strany těla. Právě v této části knihy vychází Hathawayová z vlastních bohatých zkušeností, které nabyla jako lektorka "sexuálního wellness". Snaží se proniknout do psychologie člověka, důraz dává na naprosté uvolnění a partnerskou důvěru. Přímou cestou k intimnímu poznání ať už vlastního nebo partnerova těla je bezesporu genitání masáž. Správně a citlivě provedená masáž přirození má dar léčit a osvobozovat od předchozích nepříjemných zkušeností, zároveň bourá překážky bránící nám v prožívání smyslných pocitů.

Sedmou kapitolou je kniha obohacena o "techniku sprchy a erotické koupele s masáží". V poslední části knihy je čtenáři představen zcela nový pohled na líbání, tato kratičká kapitola by měla spíše knihu uvádět, přesto ji autorka zařadila důmyslně takřka nakonec. Polibky jsou pro mnohé lidi automatické, staly se denní rutinou. Přestože je polibek pravým vyvrcholením citů, vzrušující výzvou, ale i poděkováním. Posledním velkým tématem, ke kterému kniha směřuje, je samotné vyvrcholení slastných pocitů.

Po přečtení knihy (samozřejmě i v průběhu jejího čtení) nabádá autorka k "smělému se vrhnutí do praxe, vyzkoušení si na vlastní kůži, co nám tělo umožňuje, co dokáže prožít, jak se dokáže rozněžnit, rozradostnit, rozdovádět, jak rozkvete". Citlivě vybrané fotografie, které doprovázejí text pomáhají vyburcovat naše nejtajnější přání a představy. Není to vulgární vyobrazení souložících dvojic, ale nenásilná přirozená ukázka smyslnosti a krásy lidského těla.

26.06.2008
Jana Spálenková