100 %

kol. - To nejlepší z filmových pohádek: druhý tucet

Máte rádi filmové pohádky? Tak v tom případě Vás jistě potěší, že nakladatelství XYZ vydalo To nejlepší z filmových pohádek - druhý tucet.

V tomto pokračování prvního úspěšného svazku najdeme dalších 12 krásných pohádek, které zpracovala Marie Formáčková. Těžko říci podle jakého klíče proběhl výběr, které pohádky do tohoto svazku zařadit a které ne, protože se jedná o filmy staré i nové, promítané i ty opomenutější, natočené dle předlohy českých i cizích pohádkářů... ale ono na tom zase tolik nesejde, protože ve výsledné fázi se zadařilo přivést na svět pěknou sbírku pohádek, která potěší malé i větší čtenáře.

Knížka má pevnou vazbu a na titulní straně je veliká fotka Kuby Dařbujána - Jiřího Sováka, který nás láká, abychom honem zjistili jak to dopadlo s ním a s Pandrholou. Kromě něj na titulní straně najdeme dalších 6 fotografií z různých pohádek, abychom věděli na co všechno se ještě můžeme těšit. Písmenka jsou veliká, takže text je snadno čitelný i pro menší a špatně vidící čtenáře. U každé pohádky se nejprve dočteme jaký má původ, kdy a ve které sbírce vyšla, kdo ji napsal, kdo ji natočil a kdo v ní hrál. Po tomto úvodu následuje veliká fotografie hlavních hrdinů a už můžeme odplout za Labakanem do daleké Alexandrie, s rybářem a jeho ženou se radovat, když se jim z vajíček vylíhnou tři synové v pohádce Jak si zasloužit princeznu, s Bohdankou hledat ztracené bratry proměněné v krkavce v pohádce Sedmero krkavců, bát se zda Jíra získá Jasněnku za ženu v pohádce O princezně Jasněnce a létajícím ševci, držet palce Kubovi v pohádce Dařbuján a Pandrhola, bojovat s černokněžníkem Skeletonem v pohádce Pták Ohnivák, sledovat co způsobí spor Rozumu a Štěstí v pohádce Nesmrtelná teta, smát se hlouposti císaře i jeho dvořanů v pohádce Císařovy nové šaty, bát se, zda Jan uhodne tři princezniny hádanky, či zda přijde o hlavu v pohádce O Janovi a podivuhodném příteli, hádat kdo nakonec získá Zlatovlásku, spolu s Plaváčkem se snažit získat Tři zlaté vlasy děda Vševěda a na konec knížky se nechat donést Malou mořskou vílou.

Podle mého názoru není této knížce co vytknout.

28.04.2009
Radana Maslowská