Tolik obdivovaný Murakami už v tomto starším kousku předkládá pro sebe typickou fantaskní, či snad surrealistickou hru s realitou. Noční spánek, stav tzv. vychladnutí přehřátého lidského stroje, nám očima své hrdinky přirovnává ke stádiu smrti. A ona díky své "poruše" má najednou možnost poznat jiný svět, svět temnoty a noci. Svět, ve kterém je najednou svobodnější. Když totiž celý okolní svět usne, prostě ustane, ona ho nyní může pozorovat zcela nově, a objevovat a vyvozovat z toho pro ní až šokující poznatky. Skrze svého manžela a dítě náhle vidí realitu v novém hávu. Ale kde začíná realita splývat s fantasií?
Stejně jako u mnoha jiných děl, i zde autor pracuje stylem otevřeného konce. My, čtenáři, jsme vhozeni do příběhu, který plyne k jistému závěru, k vyvrcholení. Ale Murakami nás nechá stát před branami objasnění. A můžeme sami spíše cítit, než poznat skutečnou pointu.
Vydání, které nám Odeon nabízí, vychází sice z japonského originálního textu, který opět mistrně přeložil Tomáš Jurkovič, ale celková grafická úprava má základ v německém ilustrovaném vydání nakl. DuMont z roku 2009, které je doplněno dvěma desítkami grafik německé ilustrátorky a komiksové autorky Kat Menschik. Ta takto upravila i některé další Murakamiho povídky pro DuMont. Díky tomu je kniha, než "pouhým" interesantním kratičkým příběhem, i nádherným příkladem grafického umění.